Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det når en senil storrøyker ikke får røyk fordi hun ikke husker at hun røyker? Jeg innbiller meg at hun vil føle seg ganske dårlig men ikke klare å formidle det?

Skrevet

De fysiske abstinensene er vel ikke så ille??

Bare en storrøyker kan stille et slike spørsmål...*s*

Mener en som aldri har røyka...

Skrevet

De fysiske abstinensene er vel ikke så ille??

Bare en storrøyker kan stille et slike spørsmål...*s*

Mener en som aldri har røyka...

Damen røyker like ille som meg og jeg får diare og hodepine og blir kvalm og sjelven og selvfølgelig veldig irritert og rastløs.

Skrevet

Damen røyker like ille som meg og jeg får diare og hodepine og blir kvalm og sjelven og selvfølgelig veldig irritert og rastløs.

Men hvor mange dager har du det slik?

Alternativt kan du be personalet gi henne røykeplaster.

Det vil være en fordel for alle om hun faktisk slutter å røyke, da det kan bli mye styr om når og hvor hun kan få røyke på institusjon. Ikke sikkert at røyking lenger gir henne vesentlig glede.

Skrevet

Men hvor mange dager har du det slik?

Alternativt kan du be personalet gi henne røykeplaster.

Det vil være en fordel for alle om hun faktisk slutter å røyke, da det kan bli mye styr om når og hvor hun kan få røyke på institusjon. Ikke sikkert at røyking lenger gir henne vesentlig glede.

Jeg vet ikke. Noen uker kanskje, husker ikke helt. Det avtar jo med tida og blir lettere etterhvert.

Det med røykeplaster er kanskje ikke så dumt hvis hun ikke tar det av da.

Skrevet

Jeg vet ikke. Noen uker kanskje, husker ikke helt. Det avtar jo med tida og blir lettere etterhvert.

Det med røykeplaster er kanskje ikke så dumt hvis hun ikke tar det av da.

De kan sette plasteret bak på skulderen hennes,kan de ikke?

Det er jo mange som slutter å røyke i forbindelse med sykehusinnleggelser, og de overlever greit, tror jeg:-)

Skrevet

De kan sette plasteret bak på skulderen hennes,kan de ikke?

Det er jo mange som slutter å røyke i forbindelse med sykehusinnleggelser, og de overlever greit, tror jeg:-)

Nå driver faren min og ringer og gir meg dårlig samvittighet. Jeg synes ikke han er noe snill mot henne nå jeg, det er liksom bare han det er synd på nå da.

Skrevet

Veit at hvis beboeren/klienten viste tegn på abstinenser, så hendte det at røykeplaster ble satt på. Vil tro at det er klokt, - for uroen og ubehaget som kan oppstå vil vel uten tvil forverre forvirringstilstanden!

Faren min ble raskt dement i høst, han husket en stund ikke at han røkte, men fikk ikke noen reaksjoner på det. Eller det vil si, vi tenkte faktisk ikke over det! Skal huske på det neste gang han blir ike forvirra!

Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å smtte på et lite røykeplaster på han, hvis jeg mistenkte abstinens.

Men er jo viktig at plasteret er i overenstemmelse med hvor mye hun faktisk har røkt, slik at hun ikke før større dose feks!

Skrevet

Veit at hvis beboeren/klienten viste tegn på abstinenser, så hendte det at røykeplaster ble satt på. Vil tro at det er klokt, - for uroen og ubehaget som kan oppstå vil vel uten tvil forverre forvirringstilstanden!

Faren min ble raskt dement i høst, han husket en stund ikke at han røkte, men fikk ikke noen reaksjoner på det. Eller det vil si, vi tenkte faktisk ikke over det! Skal huske på det neste gang han blir ike forvirra!

Hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å smtte på et lite røykeplaster på han, hvis jeg mistenkte abstinens.

Men er jo viktig at plasteret er i overenstemmelse med hvor mye hun faktisk har røkt, slik at hun ikke før større dose feks!

Hun røyker mellom 20-30 om dagen så hun er godt innrøkt og har vel røyka i rundt 60 år.

Skrevet

Hmm... mora'ri? ;)

Jepp, hu stakk av en gang til. Full utrykning ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Jepp, hu stakk av en gang til. Full utrykning ;o)

Åh hjælp!

Overlever du varmen, eller? Jeg holder på å dævve i dag.

Skrevet

Åh hjælp!

Overlever du varmen, eller? Jeg holder på å dævve i dag.

Jeg har ikke gått ut enda og har full gjennomlufting fra svalgangen og til verandaen.

Men jeg må bort til mora mi en tur føler jeg, det er bare rett borti gata og så får jeg kjøpe med meg ei pakke røyk til den stakkars dame som sikkert sitter der med abstinenser og ikke engang skjønner hvorfor :o)

Det er da voldsomt til ansvar jeg føler da. Jeg hadde ikke ventet det nei. Synes faktisk ikke at jeg skylder dama noen ting men nå er jeg bekymret over at hun ikke skal ha det bra.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg har ikke gått ut enda og har full gjennomlufting fra svalgangen og til verandaen.

Men jeg må bort til mora mi en tur føler jeg, det er bare rett borti gata og så får jeg kjøpe med meg ei pakke røyk til den stakkars dame som sikkert sitter der med abstinenser og ikke engang skjønner hvorfor :o)

Det er da voldsomt til ansvar jeg føler da. Jeg hadde ikke ventet det nei. Synes faktisk ikke at jeg skylder dama noen ting men nå er jeg bekymret over at hun ikke skal ha det bra.

Kjedelig med den samvittigheten. Gudd løkk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...