Sør Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 "21-åringen ble fratatt lappen på stedet, da han ble målt til 151 km/t i 70-sonen." Kilde: Nettavisen Hva pokker feiler det folk som risikerer folks liv med slikt? Med vennlig hilsen 0 Siter
en flyger Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Ung alder + personlighet med hang til fart og spenning. Enkelte i de tidlige tjueårene har enda følelsen av at de ikke kan dø uansett hva de gjør... 0 Siter
Sør Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Ung alder + personlighet med hang til fart og spenning. Enkelte i de tidlige tjueårene har enda følelsen av at de ikke kan dø uansett hva de gjør... En tur på sykehus/rehabiliteringssenter burde kanskje være en del av førerkortopplæringen? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest umodenhet Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Umodenhet. En utbredt folkesykdom. 0 Siter
en flyger Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 En tur på sykehus/rehabiliteringssenter burde kanskje være en del av førerkortopplæringen? Med vennlig hilsen Kanskje. Men jeg tror også at det fins for få muligheter for å få utløp for spenningssøking. Enkelte personligheter søker mer spenning enn andre. For noen blir "løsningen" å kjøre for fort i trafikken. 0 Siter
Sør Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Skrevet 10. juli 2005 Kanskje. Men jeg tror også at det fins for få muligheter for å få utløp for spenningssøking. Enkelte personligheter søker mer spenning enn andre. For noen blir "løsningen" å kjøre for fort i trafikken. Hei, Jo, men da må de finne seg andre steder å oppsøke spenning, fremfor å risikere andres (og eget) liv. For "spenningsøking" er en forklaring, men aldri en unnskyldning. Med vennlig hilsen 0 Siter
en flyger Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Hei, Jo, men da må de finne seg andre steder å oppsøke spenning, fremfor å risikere andres (og eget) liv. For "spenningsøking" er en forklaring, men aldri en unnskyldning. Med vennlig hilsen Selvsagt er det ingen unnskyldning. Tro meg, jeg hater folk som "leker" seg i trafikken. Men nettopp derfor vil det være en fordel om det fantes flere baner hvor ungdom kunne kjøre raskt under kontrollerte forhold. 0 Siter
Gjest egoister i trafikken Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Umodenhet og egoisme. En vannvittig, oppblåst tro på sine egne ferdigheter. Han her kjørte ikke så fort, men forklaringen var heller syltynn: http://www.budstikka.no/redaksjonelt/nyheter/Notiser/article.jhtml?articleID=201635 Kanskje denne testen her burde vært påbudt for alle: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283469 0 Siter
Prozak Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Selvsagt er det ingen unnskyldning. Tro meg, jeg hater folk som "leker" seg i trafikken. Men nettopp derfor vil det være en fordel om det fantes flere baner hvor ungdom kunne kjøre raskt under kontrollerte forhold. Hvilke kontrollerte forhold skulle det være, da? Hvordan hadde folk og myndigheter reagert på overskriften: 20-åring drept i lovlig villmannskjøring på Vålerbanen"? Det skal ikke være lov NOEN steder å kjøre idiot med mindre man faktisk er trent til det. "...................................." 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Hvilke kontrollerte forhold skulle det være, da? Hvordan hadde folk og myndigheter reagert på overskriften: 20-åring drept i lovlig villmannskjøring på Vålerbanen"? Det skal ikke være lov NOEN steder å kjøre idiot med mindre man faktisk er trent til det. "...................................." Dessuten tviler jeg veldig på at man kjører noe mindre idiot bare fordi man får trening i idiotkjøring på en bane. 0 Siter
Prozak Skrevet 10. juli 2005 Skrevet 10. juli 2005 Dessuten tviler jeg veldig på at man kjører noe mindre idiot bare fordi man får trening i idiotkjøring på en bane. Tja...tror det gjør det i noen tilfeller, mens det i andre tilfeller ikke fungerer slik. Men hvis man skal bruke banekjøring på den måten, så må man ha et veldig bevisst forhold til at "nå kjører jeg ordentlig", og "nå kan jeg gi jernet". Jo yngre man er, jo dårligere er man gjerne på slikt. "................................." 0 Siter
en flyger Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Hvilke kontrollerte forhold skulle det være, da? Hvordan hadde folk og myndigheter reagert på overskriften: 20-åring drept i lovlig villmannskjøring på Vålerbanen"? Det skal ikke være lov NOEN steder å kjøre idiot med mindre man faktisk er trent til det. "...................................." Ikke annerledes enn hvis folk omkommer når de driver med fallskjermhopping, fjellklatring eller rafting. Folk må ha lov til å foreta kalkulerte riskoer så lenge det bare er de selv som risikerer noe. 0 Siter
Prozak Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Ikke annerledes enn hvis folk omkommer når de driver med fallskjermhopping, fjellklatring eller rafting. Folk må ha lov til å foreta kalkulerte riskoer så lenge det bare er de selv som risikerer noe. Det blir ikke det samme hvis hvem som helst kan kjøre villmann på bane. Fallskjermhopping og rafting krever kursing og/eller sertifikat for å drives med. Fjellklatring krever ikke offisiell kompetanse, men det er stort sett de litt mer erfarne som omkommer. Hvis man f.eks krever et kurs av de som skal kjøre på bane, så er jeg enig. "................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.