Gå til innhold

underbygd sinne


Gjest hodet mitt klikker avogtil

Anbefalte innlegg

Gjest hodet mitt klikker avogtil

Dette er første gang jeg skriver på dette forumet, håper på å få svar fra psykiateren.

Jeg er 33 år og har ei datter på 8. Har et godt liv, men plages med en irritasjon i kroppen med jevne mellomrom. Noen ganger blir jeg fryktelig sint over bagatelller.

Kan bli så sint at jeg klasker til jenta mi, lover meg selv at det ikke skal skje flere gang, men så skjer det igjen etter noen mnd.

Nå har jeg skrevet opp datoen for sist det skjedde i en kalender og håper det var siste gang.

Er et 1/2 år siden sist. Har visst det til jenta mi også og fortalt at jeg jo ikke vil gjøre det, angrer bestandig sinnsykt med engang jeg har gjort det, føles som hjernen min koples ut.

prøver å tenke hva som er årsaken til at det skjer og det har ingenting med at hun er ulydig eller noe, jeg blir f.eks irritert om vi står og pusser tennene en morran og hun rører litt på hodet, klarer ikke helt å skjønne hva som skjer inni hodet mitt.

når jeg blir sint, biter jeg tenna sammen. Min far er akkurat på samme måte, biter tenna sammen og han kan også slå når han blir sint.

Jeg har veldig ryddemani, må ha alt perfekt i huset og skap. Blir fort frustrert om ting ikke er perfekt og biter tennene sammen og kjenner det koker inni meg, slapper ikke av før alt er ordentlig igjen.

Huff, for et rotete innlegg, synes det er vanskelig å utrykke dette her, men har altså lovd meg selv at jeg aldri mer skal slå mi lille datter, håper bare at jeg klarer det denne gangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kunne hatt bruk for litt hjelp for å takle sinnet ditt, og kanskje lære teknikker for å heve frustrasjonsterskelen en anelse også.

Den ryddingen din, er den bortimot tvangspreget?

Har du hørt om kognitiv terapi? Det kunne kanskje vært noe for deg? Her kan du lese litt om hva kognitiv terapi går ut på: http://www.habitsmart.com/cogintro.html

Ta opp problemet ditt med fastlegen din. Kanskje du kan få en henvisning til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hodet mitt klikker avogtil

Tror du kunne hatt bruk for litt hjelp for å takle sinnet ditt, og kanskje lære teknikker for å heve frustrasjonsterskelen en anelse også.

Den ryddingen din, er den bortimot tvangspreget?

Har du hørt om kognitiv terapi? Det kunne kanskje vært noe for deg? Her kan du lese litt om hva kognitiv terapi går ut på: http://www.habitsmart.com/cogintro.html

Ta opp problemet ditt med fastlegen din. Kanskje du kan få en henvisning til psykolog.

Nei, kan vel ikke kalle den helt tvangspreget. Kan faktisk være litt rotete her til tider, men føler mer harmoni og velvære når alt er på stell.

Er jo det sinnet mitt som er mest plagsomt, og som jeg synes er helt utilgivelig når jeg lar gå utover min lille datter. Har jo ikke skjedd så mange ganger, men engang er jo også for mye, sånnt skal jo ikke skje, skjemmes fryktelig over det og har også fortalt henne at det er fryktelig galt av meg. Håper virkelig at det ikke skjer igjen, føler at jeg klarer det denne gangen.

Men vil jo gjerne skjønne litt mer om hva som skjer inni meg når dette sinnet kommer. Virker som jeg ikke takler enkelte ting.

Huff, dette er ikke lett.

Så litt på den linken, men synes det er vanskelig når det er på engelsk, vet du om noen bøker på norsk jeg kan lese?

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en annen

Jeg er enig med maire. Datteren din tar skade av adferden din, så det er bra at du ser problemet selv. Terapi tror jeg kan være bra, ikke nødvendigvis bare kognitiv. Du kan snakke med fastlegen din og be om henvisning til psykolog eller andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kan vel ikke kalle den helt tvangspreget. Kan faktisk være litt rotete her til tider, men føler mer harmoni og velvære når alt er på stell.

Er jo det sinnet mitt som er mest plagsomt, og som jeg synes er helt utilgivelig når jeg lar gå utover min lille datter. Har jo ikke skjedd så mange ganger, men engang er jo også for mye, sånnt skal jo ikke skje, skjemmes fryktelig over det og har også fortalt henne at det er fryktelig galt av meg. Håper virkelig at det ikke skjer igjen, føler at jeg klarer det denne gangen.

Men vil jo gjerne skjønne litt mer om hva som skjer inni meg når dette sinnet kommer. Virker som jeg ikke takler enkelte ting.

Huff, dette er ikke lett.

Så litt på den linken, men synes det er vanskelig når det er på engelsk, vet du om noen bøker på norsk jeg kan lese?

takk for svar.

Hei igjen! Jeg finner ingen god link til sider med norsk tekst..og jeg kjenner heller ikke til bøker om emnet.

Håper noen andre kan steppe inn og gi deg tips!

En liten ting til; du må ikke holde deg selv nede og fordømme deg selv for hardt fordi du har slått. Da synker du kanskje bare ned i en sånn negativ tankespiral over hvor "fæl", "slem", "utilregnelig" osv du er, og det gjør ingen noe godt. Verken deg selv eller datteren din.

Du er jo klar over at det er et problem at du ikke klarer og hanskes med sinne ditt, og du ønsker å gjøre noe med det. Det er et fint fokus å ha. Fortsett å rette blikket framover mot det du kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Hei igjen! Jeg finner ingen god link til sider med norsk tekst..og jeg kjenner heller ikke til bøker om emnet.

Håper noen andre kan steppe inn og gi deg tips!

En liten ting til; du må ikke holde deg selv nede og fordømme deg selv for hardt fordi du har slått. Da synker du kanskje bare ned i en sånn negativ tankespiral over hvor "fæl", "slem", "utilregnelig" osv du er, og det gjør ingen noe godt. Verken deg selv eller datteren din.

Du er jo klar over at det er et problem at du ikke klarer og hanskes med sinne ditt, og du ønsker å gjøre noe med det. Det er et fint fokus å ha. Fortsett å rette blikket framover mot det du kan gjøre noe med.

F.eks:

http://www.thefarm.nu/36.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...