Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når må du komme på stranda i oslo for å få plasss????...(hvervenbuka, ulvøya ol.)

Noen som vet?

Skrevet

Kom til Drøbak for der er det alltid plass :-)

Skrevet

Kom til Drøbak for der er det alltid plass :-)

Bor du der? Da spør jeg deg i stedet for å lete på nettet:

Er det lett å finne det stedet hvor det er utstilling av bl.a. Nemi-originaler i sommer? Langt å gå?

Utgangspunktet er at man kommer med båt fra Oslo og har med seg barn som ikke vil rusle på måfå.

Og når man først er på brygga, er det sikkert veldig enkelt å finne båten til Oscarsborg, ikke sant?

Skrevet

Bor du der? Da spør jeg deg i stedet for å lete på nettet:

Er det lett å finne det stedet hvor det er utstilling av bl.a. Nemi-originaler i sommer? Langt å gå?

Utgangspunktet er at man kommer med båt fra Oslo og har med seg barn som ikke vil rusle på måfå.

Og når man først er på brygga, er det sikkert veldig enkelt å finne båten til Oscarsborg, ikke sant?

Utstillingen er i Avistegnernes hus som ligger i sentrum - tar ikke mange minuttene å gå dit (og is kan kjøpes underveis). Båten til Oscarsborg går fra samme brygge som båten fra Oslo kommer tror jeg. Alt i Drøbak er ganske "smått", så man kan vanligvis bruke bena (og legge inn litt ispauser) til de fleste steder.

Var på Oscarsborg sammen med tantebarn i fjor, og det var en flott dag. Barneaktivitetene var bra.

Ellers er det en oppegående turistinformasjon på brygga - tlf. 64935087. Der ligger også et lite akvarium som er kult for mindre barn - de får se fisk som finnes i Oslo-fjorden på nært hold, og så har de et lite basseng hvor man kan få ta på fisk, sjøstjerner mm.

Drøbak er bra om sommeren!

Skrevet

Utstillingen er i Avistegnernes hus som ligger i sentrum - tar ikke mange minuttene å gå dit (og is kan kjøpes underveis). Båten til Oscarsborg går fra samme brygge som båten fra Oslo kommer tror jeg. Alt i Drøbak er ganske "smått", så man kan vanligvis bruke bena (og legge inn litt ispauser) til de fleste steder.

Var på Oscarsborg sammen med tantebarn i fjor, og det var en flott dag. Barneaktivitetene var bra.

Ellers er det en oppegående turistinformasjon på brygga - tlf. 64935087. Der ligger også et lite akvarium som er kult for mindre barn - de får se fisk som finnes i Oslo-fjorden på nært hold, og så har de et lite basseng hvor man kan få ta på fisk, sjøstjerner mm.

Drøbak er bra om sommeren!

Takk for raskt svar. Vi har vært på akvariet en gang, men det begynner å bli så lenge siden at jeg husker fint lite av omgivelsene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

På en hverdag får man plass når det måtte være. Jeg fikk brent meg på Hvalstrand i dag, og jeg var ikke der før nærmere 12.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det var fullt av folk på paradisbukta i dag, men vi fikk presset oss ned ved vannkanten. Måtte nesten sitte å lukte på tærne til folk da, men pytt pytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...