girl-next-door Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg ønsker å sende noen bilder til en vennine over mail. Hvordan kan jeg sende en hel mappe uten at den blir for stor? Er ikke så flink med slike ting..... 0 Siter
Åsemor Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Bilder er forholdsvis store å sende på mail. Du bør forminske de først, i et bildeprogram. F.eks til 600x800 pixler. Enten må du sende ett og ett bilde (du kan jo ha flere bilder i en mail, men de må legges til ett og ett), eller så må du bruke et komprimeringsprogram og zippe mappa, men da må mottakeren ha program for å unzippe og... 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Den kan bli for stor. Høyreklikk på mappa og send til komprimert mappe, så ser du. Spør mottakter hvor store vedlegg du kan sende. Hotmail 2 MB, her hos meg 32 MB. Bilder komprimeres normat ikke så mye, så det blir svære greier. Noen med treg forbindelse tror eposten har slutta å virke, hvis du ikke sier fra til dem før du sender gampefiler. Send aldri noe stort over et par MB uten å spørre om lov. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Bilder er forholdsvis store å sende på mail. Du bør forminske de først, i et bildeprogram. F.eks til 600x800 pixler. Enten må du sende ett og ett bilde (du kan jo ha flere bilder i en mail, men de må legges til ett og ett), eller så må du bruke et komprimeringsprogram og zippe mappa, men da må mottakeren ha program for å unzippe og... Win XP har vel innebygd mulighet til å pakke ut filer, sånn at man ikke trenger noe eget program til dette. Men man trenger sikkert et for å pakke dem inn. http://www.winzip.com 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.