Gå til innhold

Noen som har gode råd?


Gjest fortvilet nå!

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet nå!

Er i knipe, noen som kan hjelpe?

Som så mange andre her inne er jeg ikke lenger sammen med barnets far, gutten min er 4 og snart har han 5-årsdag. Han har ikke hatt samvær med faren sin siden januar, og har kun truffet han en gang siden. Faren har vært psykisk syk, og gått med selvmordstanker og er veldig ustabil.

Han ringte selv og sa fra at han ikke kunne treffe han på en stund.

Men nå har han en voldsom opptur, så nå insisterer han på å komme i bursdagsselskapet til min sønn, sammen med hele slekta mi og alle ungene heromkring, og dette vil jeg ikke, mener han kan komme en annen gang, tror det blir nok styr for sønnen min den dagen.

Han har plutselig kommet på at han skal ha han en helg også, men jeg vet at han ikke er bra, han tar ikke imot hjelp for depresjonen og det er bare 14 dager moren hans ringte og lette etter han for at han skulle bli tvangsinnlagt, og jeg sender ikke gutten min dit under noen omstendigheter.

Men kan jeg nekte han samvær?

Hvor kan jeg henvende meg for å få en garanti på at eksen en dag er helt frisk? Har veldig dårlig kontakt med hans familie og alle bor et godt stykke herifra.

Samtidig sier han at hvis han slipper å betale bidrag skal han la oss være i fred, så det verste er at det går på penger, han har ikke jobb, og bor på en liten hybel der han deler kjøkken og bad med 5 andre, ikke en egnet plass for å ha små barn.

Blir så lei av å hele tiden krangle, og han er jo ikke god, så det er helt håpløst å si noe fornuftig til han.

Sønnen min er mye mer harmonisk og lykkelig uten han, og det er faktisk sant, vet han trenger faren sin, men vi klarer oss også utmerket alene, han spør sjelden etter han, sikkert ikke snakket med han mer en en gang på telefonen siden januar.

Hva hadde dere gjort i min situasjon? Trenger gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest solsolmeresol

Snakk med en som er profesjonell. Hva med å kontakte familiekontoret. Det å nekte far samvær er vanskelig, men ikke umulig i en slik situasjon. Du kan nekte ham å komme hjem til deg til sønnens bursdag, men det kan bli tøft for deg. Hvis han slår seg vrang er du da klar for hjelp fra polititet? Har du god støtte fra din egen familie? Hvis du har det så trenger du den nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fortvilet nå!

Snakk med en som er profesjonell. Hva med å kontakte familiekontoret. Det å nekte far samvær er vanskelig, men ikke umulig i en slik situasjon. Du kan nekte ham å komme hjem til deg til sønnens bursdag, men det kan bli tøft for deg. Hvis han slår seg vrang er du da klar for hjelp fra polititet? Har du god støtte fra din egen familie? Hvis du har det så trenger du den nå.

Jeg har familien min helt og holdent på min side, de kjenner han og vet hva han har gjort tidligere, og jeg har delvis informert dem hvordan ting er nå.

Mens hans familie vet jeg ikke hvor jeg har, han har sagt at han har klart å overbevise alle om at det er jeg som er en lystløgner, men jeg vet ikke om de tror på det. Er litt tilbekeholden med å kontakte dem, eksen blir helt fra seg av raseri.

Vet ikke om vi har et sånn kontor du foreslår her, kan det være underlagt en annen type kontor?

Men siden han kan melde seg ut av min sønns liv i 6 mnd, så kan vel jeg kreve at min sønn får en sjans til å bli kjent med han igjen?

6 mnd er lang tid for en 4-åring er det ikke?

Trasig dette, og jeg er redd han kommer på barneselskapet uansett hva jeg sier, og jeg kan jo ikke hive han ut heller, men det blir fryktelig utrivelig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Jeg tror det viktigste er at du skjermer din sønn. Barn kan bli traumatisert for livet når de opplever å bli alvorlig skuffet av sine foreldre. Det høres ut som at faren har såpass store psykiske problemer at han ikke evner å være noe positivt i livet til sønnen deres.

Hvis du ikke vet hvor du skal henvende deg for hjelp, ta kontakt med fastlegen din og spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...