Gå til innhold

Beundrer i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirra førtis
Skrevet

Jeg har fått meg en ivrig, ung beundrer i et sydligere land etter en ferietur nå i sommer. Jeg kjenner han ikke, har kun vært alene med han i 5 minutter...

Jeg fikk hans tlf-nr, og jeg sendte en sms. Venta egentlig ikke å få svar, men nå kommer det daglig romantiske meldinger...

I tillegg ringer han av og til - og legger på etter ett ring. Hvorfor gjør han det? For at jeg skal tenke på ham? For å sjekke om jeg "fri"? Eller er det et slags signal som brukes blant forelskede?

Gjest en varm dag
Skrevet

Huff så irriterende! Det er kanskje en som lurer på om h*n skal flytte nordover? Jeg ville ikke svart på noe.

mil1365380270
Skrevet

Hvis han er en skikkelig drittunge, gjør han det for å få deg til å ringe ham, så han kan skryte av det. Eller evt. spare penger.

Eller så er han bare barnslig.

Skrevet

Eller det kan være en som ønsker oppholdstillatelse:-)

Gjest Forvirra førtis
Skrevet

Huff så irriterende! Det er kanskje en som lurer på om h*n skal flytte nordover? Jeg ville ikke svart på noe.

Men han virket veldig seriøs og ordentlig. Det syntes venninnene mine også. Han har også bodd i et europeisk land i mange år.

Gjest en varm dag
Skrevet

Men han virket veldig seriøs og ordentlig. Det syntes venninnene mine også. Han har også bodd i et europeisk land i mange år.

Vil du prøve å date en du har kjent så kort tid? Så vil han kanskje komme og bo hos deg osv. Ikke bli utnyttet.

Gjest Forvirra førtis
Skrevet

Vil du prøve å date en du har kjent så kort tid? Så vil han kanskje komme og bo hos deg osv. Ikke bli utnyttet.

Jeg er åpen for å bli kjent med ham. Det har ikke vært noe snakk om at han skal hit. Men at jeg kanskje reiser ned igjen til høsten.

Men den lille avstandsforelskelsen går vel over før den tid.

Gjest en varm dag
Skrevet

Jeg er åpen for å bli kjent med ham. Det har ikke vært noe snakk om at han skal hit. Men at jeg kanskje reiser ned igjen til høsten.

Du skriver selv at du ikke kjenner ham. Jeg ble en gang voldsomt forelsket i en jeg møtte i syden. Jeg gråt i en uke da jeg kom hjem igjen.... Men så gikk det heldigvis over. Jeg synes du bare skal glemme denne fyren. Jeg har hørt nok av historier som ender opp med det mrxx og mil nevnte.

Gjest kjenning
Skrevet

Han virket seriøs, og du så ham i 5 minutter?

DU begynte gjorde du ikke med å mld ham? Nå vil han ha tak i pengene dine, kanskje komme seg hit, eller bare rett og slett skryte av noe til kompiser, det er slik de driver med.

Skrevet

Jeg flørtet med en fyr i utlandet en gang, og tok det som kun det, en ferieflørt. Dvs. jeg ble "lett forelsket" (eller kanskje man heller kaller det litt betatt), men pga aldersforskjell "feil vei" og det at han kom fra et sør-europeisk land der det er "status" å ha flest mulig utenlandske jenter i løpet av en sommer, så tenkte jeg jo mitt. Dessuten hadde vi hatt for kort tid til å bli kjent. Dette var nok kun en flørt uten noen betydning i hans øyne, det var jeg sikker på, noe annet ville jo vært latterlig naivt av meg å tro.

Senere - når jeg kom tilbake dit - så viste det seg at han absolutt hadde hatt (og fortsatt hadde) seriøse følelser. Men da hadde jeg blitt sammen med en annen, og toget gått...

Han var absolutt ikke ute etter å flytte til Norge om vi skulle ha blitt sammen, det var ikke noe tema i det hele tatt. (Vi fikk snakket ut om hva som skjedde og ikke, heldigvis. To år etter gikk han tragisk nok bort...!)

Gjest kjenning
Skrevet

Hvorfor tror du han er forelsket i deg? Og hvorfor kaller du ham beundrer? Er vel heller andre veien er det ikke?

Han vil nok utnytte deg, evt bare plage deg litt.

petter smart
Skrevet

Du kødder?

Har du ikke hørt om alle casanovaene i syden som sjarmerer naive middelaldrene kvinner fra norden? Det har til og med vært programmer på TV om dette.

Sannsynligheten for at han har baktanker med dette er veldig stor. Sannsynligheten for at det kan være ekte kjærlighet og at dette vil fungere er ekstremt liten.

Gjest girligirl
Skrevet

Han legger på etter ett ring, fordi han vil at du skal ringe ham opp igjen - og dermed få tlf. utgiftene. Sikkert en sleiping og kiping.

Gjest Forvirra førtis
Skrevet

Jeg flørtet med en fyr i utlandet en gang, og tok det som kun det, en ferieflørt. Dvs. jeg ble "lett forelsket" (eller kanskje man heller kaller det litt betatt), men pga aldersforskjell "feil vei" og det at han kom fra et sør-europeisk land der det er "status" å ha flest mulig utenlandske jenter i løpet av en sommer, så tenkte jeg jo mitt. Dessuten hadde vi hatt for kort tid til å bli kjent. Dette var nok kun en flørt uten noen betydning i hans øyne, det var jeg sikker på, noe annet ville jo vært latterlig naivt av meg å tro.

Senere - når jeg kom tilbake dit - så viste det seg at han absolutt hadde hatt (og fortsatt hadde) seriøse følelser. Men da hadde jeg blitt sammen med en annen, og toget gått...

Han var absolutt ikke ute etter å flytte til Norge om vi skulle ha blitt sammen, det var ikke noe tema i det hele tatt. (Vi fikk snakket ut om hva som skjedde og ikke, heldigvis. To år etter gikk han tragisk nok bort...!)

Takk for et mer nyansert svar fra en som har opplevd at en utlending faktisk kan være seriøs med ekte følelser...

Jeg tenker jo mitt, jeg også. Men jeg er åpen for å la det få en sjanse.

Gjest Forvirra førtis
Skrevet

Han virket seriøs, og du så ham i 5 minutter?

DU begynte gjorde du ikke med å mld ham? Nå vil han ha tak i pengene dine, kanskje komme seg hit, eller bare rett og slett skryte av noe til kompiser, det er slik de driver med.

Jeg så ham alene i 5 min. Sammen med flere ble det noen kveldstimer;-)

Jeg ville ikke gi ham mitt nummer. Men jeg endte opp med å sende en sms...

Gjest en varm dag
Skrevet

Han legger på etter ett ring, fordi han vil at du skal ringe ham opp igjen - og dermed få tlf. utgiftene. Sikkert en sleiping og kiping.

Det tenkte jeg også.

Skrevet

Takk for et mer nyansert svar fra en som har opplevd at en utlending faktisk kan være seriøs med ekte følelser...

Jeg tenker jo mitt, jeg også. Men jeg er åpen for å la det få en sjanse.

Ja, en viss skepsis er absolutt sunt å ha. Ingen vits i å bli lurt trill rundt heller.

Og det ER en del problemer med å få forhold til å fungere når man har ulik kultur og bakgrunn, om det skulle komme dithen at du vil prøve å finne ut hva som ligger bak. Sier ikke at det er håpløst, men litt flere utfordringer vil det normalt være...

Men det var i alle fall ikke noe ålreit å komme tilbake, og oppleve at situasjonen var snudd på hodet, og det lett kunne fremstå som at det var jeg som hadde lekt med den andres følelser...

Skrevet

Gud du høres ut som min nyskilte tante på 48!

Hun har vært i Egypt, og ble overfalt av unge, lekre mannebein. Og ingen ville til Norge, nei. De var bare såå forelsket..

sms`ene strømmer på, mailer og alt, og tante er i sjuende himmel..

Skrevet

Gud du høres ut som min nyskilte tante på 48!

Hun har vært i Egypt, og ble overfalt av unge, lekre mannebein. Og ingen ville til Norge, nei. De var bare såå forelsket..

sms`ene strømmer på, mailer og alt, og tante er i sjuende himmel..

Jajaja, la damen kose seg da ;o)

Skrevet

Jajaja, la damen kose seg da ;o)

Det gjør jeg jo selvsagt, hun er et nydelig menneske på alle måter.

Høyt utdannet innen økonomi, veldig rolig, sunn, høyt lønnet og alt det der. Men hva hjelper det når kjærligheten råker en..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...