Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har i kortere og lengre perioder på dagen følt meg litt svimmel. Morgen/formiddag er den perioden på dagen hvor det er mest plagsomt. Jeg kan ikke finne noe jeg fysisk gjør som påvirker dette i større grad.

Dette har pågått de siste 6- 7 dagene.

Ved årlig legesjekk primo juni 2005 var blodtrykk etc. o.k.

Min alder er 65 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190531-svimmelhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Pluteslig oppstått svimmelhet i din alder bør finnes årsak til. men det første jeg tenker på er om varmen og litt lite væske/salt-inntak i varmen kan være årsak. Det finnes flere typer svimmelhet. Søk litt her i DOL om dette. "Karusell-svimmelhet" skyldes oftest forhold i indre øre. "Sjøgangsvimmelhet" kan skyldes nerver fra mellom-øret til balanse-systemet i hjernen. "Svartning" skyldes oftere lavt blodtrykk, lite væske, lav blodprosent; altså lavt trykk/oksygen til hjernen. Dersom du ikke har hatt hodepine, kvalme eller andre nevrologiske tegn ( små-lammelser, ustøhet, talevansker) er det neppe noe "farlig". Drikk godt, spis regelmessig, og legg merke til nevnte "faresignaler". Ta kontakt med fastlege om det ikke bedres..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190531-svimmelhet/#findComment-1319045
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...