Solsikk1 Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hei! Jeg er ei jente på 31 år som alltid har hatt fregner. Det har blitt mere med årene og selv mener jeg at jeg har fått mange da jeg har gått gravid med ungene, de er blitt tydeligere ihvertfall etter det. Jeg har de i ansiktet, på skuldrene, albuene og noe ellers på armene, på oversiden av håndflatene, litt på knærne og jeg kan skimte de på leggene. De jeg har i ansiktet er ikke sånne jeg kaller søte små men de er store. Jeg føler meg så dum som har det sånn, men de plager meg masse. Bruker sminke i ansiktet hver dag og liker ikke å være avkledd selv om jeg gjerne skulle vært det. Mannen min liker meg akkurat sånn jeg er men det hjelper meg så lite, dessverre. Det er så slitsomt å ha komplekser for noe sånt men jeg kan ikke noe for at det er sånn. Jeg går aldri med t-shirt el. annet enn hjemme for jeg tenker at om noen ser meg så ser de hvor stygg jeg er. Jeg liker heller ikke å ha øyekontakt med mennesker for da også tenker jeg sånn. Så hva gjør jeg? Det er lett og si at jeg ikke skal bry meg noe om det og akseptere at de er der og like meg for den jeg er, for det har jeg nå prøvd i 31 år! Trodde faktisk at det kom til å gi seg når jeg ble eldre men det er bare blitt verre. Hva er alternativene jeg har? Og om en f.eks tar laser, kan en da sole seg senere eller kommer de tilbake da? Det er så mye jeg lurer på men har ikke turt og ta kontakt med noen hudlege her vi bor for jeg er redd de ikke tar meg seriøst, dette ER virkelig ett problem for meg! Jeg vil også kunne ta med meg ungene mine på stranda og kose meg sammen men andre folk! Hva gjør jeg? Tusen takk for svar og ha en fortsatt fin fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190534-fregner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per Helsing, hudspesialist Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, alternativene er nok ikke så mange, men frysing, blekemidler og peelinger kan hjelpe. Det beste alternativet er nok kun laser, en såkalt pigmentlaser. Slike er det ikke så mange av, men de finnes i de største byene. Prisen på behandling bør du diskutere med legen før du starter, men du må regne med at det koster litt. Det avhenger selvsagt også av hvor mye dette er. Jeg synes du burde kontakte en hudlege som har oversikt over alle alternativ, slik at han kan gi deg de beste rådene. Hudklinikken (Hudlege Langeland) i Operapassasjen i Oslo har utstyret og er flink. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190534-fregner/#findComment-1319766 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.