Gå til innhold

REM

Gjest Er det meg eller hørselen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forklar meg en ting, dere som kjenner til tekstene til R.E:M. og da spesielt sangen "Everybody hurts". Jeg synes tydelig at teskten i sangen er: "don´t blow your hand", men i følge div. søk på¨nettet, er teksten "don´t throw..."

Hva er riktig. Er det noe galt med hørselen min? Og: hva betyr det da "blow/throw hand"?

Skrevet

Blås/ kast din hand

Hehe...ja, såpass skjønner jo jeg også. Men hva betyr det da, å blåse/kaste sin hånd???

Gjest dina2
Skrevet

Hehe...ja, såpass skjønner jo jeg også. Men hva betyr det da, å blåse/kaste sin hånd???

kan ikke teksten jeg, må nok se den i helhet:)

Skrevet

Å kaste kortene ("hand" = kortene man har på hånden).

Med vennlig hilsen

Skrevet

kan ikke teksten jeg, må nok se den i helhet:)

Det synger ".....don't throw your hand"

Skrevet

Ikke kast kortene i betydningen ikke gi opp å leve. Det er en sang om selvmord.

Skrevet

Ikke kast kortene i betydningen ikke gi opp å leve. Det er en sang om selvmord.

Også det har jeg skjønt. Som etterlatt etter selvmord, betyr sangen mye for meg. Derfor forstyrrer det meg å ikke få tak i det ene ordet, synes tydelig at både REM og The Corrs synger _blow_, mens alle tekstgjengivelsene jeg har funnet sier _throw_...

Skrevet

Også det har jeg skjønt. Som etterlatt etter selvmord, betyr sangen mye for meg. Derfor forstyrrer det meg å ikke få tak i det ene ordet, synes tydelig at både REM og The Corrs synger _blow_, mens alle tekstgjengivelsene jeg har funnet sier _throw_...

Nå finner jeg ikke cd'en i farten, ellers skulle jeg hørt etter :-)

Men jeg er temmelig sikker på at de synger "throw". "Don't blow your hand" gir liten mening.

Skrevet

Har hørt litt på den nå, og for meg er det nesten, altså nesten, klart og tydelig at Stipe synger "throw". Som Sør sier, ikke kast alle kortene.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Throw, uten tvil. Kan ikke skjønne at du får det til å høres ut som blow.

Skrevet

Som andre her sier: Det kommer fra bl.a poker. En "hånd" er kortene du har på hånden (eller på bordet i så godt som alle poker-variater). Å "kaste seg" betyr å gi opp, og miste innsatsen man har lagt inn, for å unngå å tape mer.

I denne sammenhengen blir det jo en oppfordring om å ikke gi opp og kaste alt du har, selv om ting og tang kan synes håpløse.

"..................................."

Skrevet

Aldri vært i tvil om at de synger "don't throw your hand". Ikke forkast sjansen du har.

Men du har vel skjønt det nå. :-)

Skrevet

Jeg syns fortsatt det høres ut som Britney Spears synger: "I was going to make you happy" når sangen heter "I was born to make you happy".

Ikke det at jeg hører sangen så voldsomt ofte...

Skrevet

Jeg syns fortsatt det høres ut som Britney Spears synger: "I was going to make you happy" når sangen heter "I was born to make you happy".

Ikke det at jeg hører sangen så voldsomt ofte...

Den heter jo ikke "I was born to make you happy", bare "born to make you happy".

Gådd, så masse inglisj er det lenge siden jeg har skrevet.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Har ikke fått hørt på det så jeg vet ikke hva han synger, men "blow your hand" kan faktisk bety å forspille sine sjanser...

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har ikke fått hørt på det så jeg vet ikke hva han synger, men "blow your hand" kan faktisk bety å forspille sine sjanser...

"Har ikke fått hørt på det"

*hakeslepp*

Finnes det noen som ikke har "fått hørt på" Everybody Hurts? Nå er jo jeg ihuga R.E.M.-fan, og "Automatic for the People" har fulgt meg siden den kom ut i oktober 1992, men at noen ikke kjenner den sangen er uansett helt utrolig.

Gjest Wer bist du?
Skrevet

*hakeslepp*

Finnes det noen som ikke har "fått hørt på" Everybody Hurts? Nå er jo jeg ihuga R.E.M.-fan, og "Automatic for the People" har fulgt meg siden den kom ut i oktober 1992, men at noen ikke kjenner den sangen er uansett helt utrolig.

Siden du er R.E.M-fan kan du kanskje svare meg på hva som er greia med den blå fargen M.Stipe har i ansiktet når de har konsert? Eller er det bare nettopp en "greie"?

Gjest Wanderlust
Skrevet

*hakeslepp*

Jeg har jo selvsagt hørt låten, men jeg har ikke muligheten til å sjekke hva det faktisk er han synger akkurat her jeg er nå...

Skrevet

Siden du er R.E.M-fan kan du kanskje svare meg på hva som er greia med den blå fargen M.Stipe har i ansiktet når de har konsert? Eller er det bare nettopp en "greie"?

Tror han sa noe sånt som at det bare var for å skille seg litt ut. En "greie" altså. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...