Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Om du hadde en 14-årig datter som kjeftet på deg og sa: Mamma, nå har du forsømt huset altså! Grrrrrrr! 0 Siter
Kvinna Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Hva jeg hadde svart? Hadde tauet henne med til bøtteskapet og sagt VASK SJÆL. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg hadde svart at hun kunne gjøre det sjøl hvis det plaget henne og så hadde jeg vært sur og skippet middagen ;o) Jeg hadde gått ut og spist litt i steden, 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg hadde svart at hun kunne gjøre det sjøl hvis det plaget henne og så hadde jeg vært sur og skippet middagen ;o) Jeg hadde gått ut og spist litt i steden, Dette svarte jeg: Kan du gå og si det samme til faren din er du snill? Å,jeg blir så sint. Føler meg som en slave. Hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Jeg har ferie, og vært ute og nytt finværet, så det hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Grrrrr, jeg blir så sint. Hvorfor tar de det som en selvfølge at det er jeg som skal gjøre det? De finner aldri på å si noe sånt til faren sin. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Fint at du ser det - da regner jeg med at du hjelper meg med å få huset i stand igjen ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Dette svarte jeg: Kan du gå og si det samme til faren din er du snill? Å,jeg blir så sint. Føler meg som en slave. Hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Jeg har ferie, og vært ute og nytt finværet, så det hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Grrrrr, jeg blir så sint. Hvorfor tar de det som en selvfølge at det er jeg som skal gjøre det? De finner aldri på å si noe sånt til faren sin. En fjortenåring er i høyeste grad kapabel til å få sine egne klær fra vaskerommet til klesskapet... 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Dette svarte jeg: Kan du gå og si det samme til faren din er du snill? Å,jeg blir så sint. Føler meg som en slave. Hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Jeg har ferie, og vært ute og nytt finværet, så det hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Grrrrr, jeg blir så sint. Hvorfor tar de det som en selvfølge at det er jeg som skal gjøre det? De finner aldri på å si noe sånt til faren sin. Nei, de tror vi er slaver som skal gjøre alt for dem. Det verste er at de fleste ikke gir seg som voksne heller. Bare les her inne hvordan folk klager på manglende barnevakt, manglende interesse fra besteforeldre, manglende hjelp. Det er et evig mas synes jeg selv om de store ungene mine ikke er så verst. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 En fjortenåring er i høyeste grad kapabel til å få sine egne klær fra vaskerommet til klesskapet... Ja, det er hun. Men det hender rett som det er at hun vasker egne klær altså. Men hun kan være veldig frekk i munnen noen ganger nå for tiden. Er vel alderen. Fyker opp for ingenting, og hun har selvfølgelig alltid rett. Vet nesten ikke om jeg tør å si det,men verste er at hun lurte meg til å ta en inteligenstest på nettet. Hun fikk en Iq på 123, og jeg på 111. Da svarte hun bare tørt. "Det kom ikke som noen overraskelse" Da ble jeg en smule deppa. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Nei, de tror vi er slaver som skal gjøre alt for dem. Det verste er at de fleste ikke gir seg som voksne heller. Bare les her inne hvordan folk klager på manglende barnevakt, manglende interesse fra besteforeldre, manglende hjelp. Det er et evig mas synes jeg selv om de store ungene mine ikke er så verst. Har aldri hatt det problemet. Da de største var små, hadde vi praktikant. Nå er det storesøster som er barnevakt for lillemor. Faktisk er hun flink med henne også, så jeg stoler på henne. Mine foreldre bor i midt Norge, så barnevakt fra den kanten er uaktuelt. Svigermor er ingen vanlig bestmor, hun flyr verden rundt;o) Eller kanskje det er det som er vanlig nå til dags:) Ihvertfall har hun fått det mer travelt en noengang etter at hun ble pensjonist, og godt er det. 0 Siter
asterix Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg hadde ledd, for alle ungene våre vet at huset er alles ansvar, så ingen av våre ville sagt noe sånt som noe annet enn en spøk. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg hadde ledd, for alle ungene våre vet at huset er alles ansvar, så ingen av våre ville sagt noe sånt som noe annet enn en spøk. Da er du heldig. Men nå har du syv (snart 8) og da blir man vel nødt til å ha en viss struktur og sette ungene i arbeid om ikke alt skal flyte. Puh, jeg mister nesten pusten av å tenke på det. Beundrer deg:) Nå skal det sies at 14-åringen har sine plikter, men hun er også en veldig aktiv jente. Så noen ganger har jeg nesten på følelsen av hun stresser seg opp for mye. Jeg er mer missfornøyd med hva som kommer ut av den kjeften noen ganger, enn hva hun faktisk gjør. Hun er faktisk ganske pliktoppfyllende. Men det som irriterer meg grønnjævlig her nå,er at hun ikke kan si det samme til faren sin. 14-åringen er tross alt flinkere enn han. 0 Siter
asterix Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Da er du heldig. Men nå har du syv (snart 8) og da blir man vel nødt til å ha en viss struktur og sette ungene i arbeid om ikke alt skal flyte. Puh, jeg mister nesten pusten av å tenke på det. Beundrer deg:) Nå skal det sies at 14-åringen har sine plikter, men hun er også en veldig aktiv jente. Så noen ganger har jeg nesten på følelsen av hun stresser seg opp for mye. Jeg er mer missfornøyd med hva som kommer ut av den kjeften noen ganger, enn hva hun faktisk gjør. Hun er faktisk ganske pliktoppfyllende. Men det som irriterer meg grønnjævlig her nå,er at hun ikke kan si det samme til faren sin. 14-åringen er tross alt flinkere enn han. Har alltid vært bevisst på at barna bør lære å ta i et tak hjemme for sin egen del. Det har ingenting med at vi har mange barn å gjøre. Å etterhvert ha såpass mange er faktisk et "problem" i så måte fordi det blir så lite igjen for hver av dem å gjøre... Jeg selv hadde en "martyrmor" som alltid ville gjøre alt på sin måte(men likevel alltid klaget over hvor mye hun hadde å gjøre), så jeg ble ikke vant til å gjøre husarbeide hjemme. Dette gjorde at det var slitsomt å venne seg til å måtte gjøre ting selv da jeg flyttet hjemmefra. Så vondt vil jeg ikke mine unger. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Har alltid vært bevisst på at barna bør lære å ta i et tak hjemme for sin egen del. Det har ingenting med at vi har mange barn å gjøre. Å etterhvert ha såpass mange er faktisk et "problem" i så måte fordi det blir så lite igjen for hver av dem å gjøre... Jeg selv hadde en "martyrmor" som alltid ville gjøre alt på sin måte(men likevel alltid klaget over hvor mye hun hadde å gjøre), så jeg ble ikke vant til å gjøre husarbeide hjemme. Dette gjorde at det var slitsomt å venne seg til å måtte gjøre ting selv da jeg flyttet hjemmefra. Så vondt vil jeg ikke mine unger. De fleste er vel bevisst på at ungene skal ha sine plikter hjemme. Du sier at det blir lite igjen, nå det er så mange. Men man skulle jo tro at jo flere barn, dess flere vaskemaskiner blir det å henge opp og legge sammen, dess mer søppelposer blir det å bære ut, flere senger som skal skiftes på, flere ganger pr dag man må ta ut av oppvaskmaskinen, flere leker som må samles sammen,oftere vask av f.eks bad, gulv osv osv. 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Ja, det er hun. Men det hender rett som det er at hun vasker egne klær altså. Men hun kan være veldig frekk i munnen noen ganger nå for tiden. Er vel alderen. Fyker opp for ingenting, og hun har selvfølgelig alltid rett. Vet nesten ikke om jeg tør å si det,men verste er at hun lurte meg til å ta en inteligenstest på nettet. Hun fikk en Iq på 123, og jeg på 111. Da svarte hun bare tørt. "Det kom ikke som noen overraskelse" Da ble jeg en smule deppa. Jeg skal aldri - aldri! - ta en iq-test sammen med min sønn etter at han har fyllt 12 år gammel. Den guttungen har tendenser til å være fryktelig intelligent. 0 Siter
asterix Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 De fleste er vel bevisst på at ungene skal ha sine plikter hjemme. Du sier at det blir lite igjen, nå det er så mange. Men man skulle jo tro at jo flere barn, dess flere vaskemaskiner blir det å henge opp og legge sammen, dess mer søppelposer blir det å bære ut, flere senger som skal skiftes på, flere ganger pr dag man må ta ut av oppvaskmaskinen, flere leker som må samles sammen,oftere vask av f.eks bad, gulv osv osv. Synes ikke det blir merkbart mere. 0 Siter
Gjest KariKruskakli Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Jeg skal aldri - aldri! - ta en iq-test sammen med min sønn etter at han har fyllt 12 år gammel. Den guttungen har tendenser til å være fryktelig intelligent. Da bør du ikke gjøre det nei. SKIKKELIG PINLIG var det. Nå har hun 6 i matte(har det etter faren) Matte var ikke mitt sterke fag. Tror denne testen passer best på de som er flink i matte. Gikk nesten bare på å plukke ut riktige figurer.Hun prøvde en gang til litt senere og da fikk hun 128. To poeng fra mensa. Jeg håper og tror at dette ikke måler den egentlige inteligensen. Det er vel mye annet som gjelder enn å kunne plukke ut riktig figur. 0 Siter
Gjest humperdink Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Dette svarte jeg: Kan du gå og si det samme til faren din er du snill? Å,jeg blir så sint. Føler meg som en slave. Hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Jeg har ferie, og vært ute og nytt finværet, så det hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Grrrrr, jeg blir så sint. Hvorfor tar de det som en selvfølge at det er jeg som skal gjøre det? De finner aldri på å si noe sånt til faren sin. Mine unger har en tendens til å be meg hente ditt å datt og hvis jeg ber dem rydde opp rotet etter seg får jeg til svar at jeg kan da gjøre det selv siden jeg misliker det.. Grr. et eller annet ated har jeg visst svikta totalt. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Min første tanke var "vent til hun blir 17". Ja ja vi har et håp alle samemn. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Da er du heldig. Men nå har du syv (snart 8) og da blir man vel nødt til å ha en viss struktur og sette ungene i arbeid om ikke alt skal flyte. Puh, jeg mister nesten pusten av å tenke på det. Beundrer deg:) Nå skal det sies at 14-åringen har sine plikter, men hun er også en veldig aktiv jente. Så noen ganger har jeg nesten på følelsen av hun stresser seg opp for mye. Jeg er mer missfornøyd med hva som kommer ut av den kjeften noen ganger, enn hva hun faktisk gjør. Hun er faktisk ganske pliktoppfyllende. Men det som irriterer meg grønnjævlig her nå,er at hun ikke kan si det samme til faren sin. 14-åringen er tross alt flinkere enn han. Jeg har god forståelse for problematikken din;) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Dette svarte jeg: Kan du gå og si det samme til faren din er du snill? Å,jeg blir så sint. Føler meg som en slave. Hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Jeg har ferie, og vært ute og nytt finværet, så det hadde hopet seg opp med klær som skulle legges i sammen. Grrrrr, jeg blir så sint. Hvorfor tar de det som en selvfølge at det er jeg som skal gjøre det? De finner aldri på å si noe sånt til faren sin. Hvis du ikke har forstått at det er forskjell på mødre og fedre, ja så er det på tide at du forstår det. Men urettferdig er det, som så mye annet i denne verden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.