Gå til innhold

Hva hadde du svart?

Anbefalte innlegg

Gjest bebba
Skrevet

De fleste er vel bevisst på at ungene skal ha sine plikter hjemme.

Du sier at det blir lite igjen, nå det er så mange. Men man skulle jo tro at jo flere barn, dess flere vaskemaskiner blir det å henge opp og legge sammen, dess mer søppelposer blir det å bære ut, flere senger som skal skiftes på, flere ganger pr dag man må ta ut av oppvaskmaskinen, flere leker som må samles sammen,oftere vask av f.eks bad, gulv osv osv.

Du forklarer veldig bra hvorfor jeg fikk bare to barn.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• asterix

3

• Lillemus

2

• Dorthe

2

• Kvinna

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest bebba
Skrevet

Synes ikke det blir merkbart mere.

Tror ikke på det.

Gjest bebba
Skrevet

Da bør du ikke gjøre det nei. SKIKKELIG PINLIG var det. Nå har hun 6 i matte(har det etter faren) Matte var ikke mitt sterke fag.

Tror denne testen passer best på de som er flink i matte. Gikk nesten bare på å plukke ut riktige figurer.Hun prøvde en gang til litt senere og da fikk hun 128. To poeng fra mensa.

Jeg håper og tror at dette ikke måler den egentlige inteligensen. Det er vel mye annet som gjelder enn å kunne plukke ut riktig figur.

IKke si til meg at hun ikke hadde det etter det. jeg kommer ikke til å tro på det.

Gjest bebba
Skrevet

Hva jeg hadde svart?

Hadde tauet henne med til bøtteskapet og sagt VASK SJÆL.

Gjest stolte mødre
Skrevet

Da bør du ikke gjøre det nei. SKIKKELIG PINLIG var det. Nå har hun 6 i matte(har det etter faren) Matte var ikke mitt sterke fag.

Tror denne testen passer best på de som er flink i matte. Gikk nesten bare på å plukke ut riktige figurer.Hun prøvde en gang til litt senere og da fikk hun 128. To poeng fra mensa.

Jeg håper og tror at dette ikke måler den egentlige inteligensen. Det er vel mye annet som gjelder enn å kunne plukke ut riktig figur.

Stort sett alle scorer bedre ved 2.gangs forsøk, man får en øvingseffekt. Det er det første tallet som sier noe om målt iq, og den er vel såvidt jeg kan se ganske langt unna Mensas krav.

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde svart at dersom hunvar så fryktelig misfornøyd, kunne hun begynne å vaske sine egne klær.

petter smart
Skrevet

Ja, det er hun. Men det hender rett som det er at hun vasker egne klær altså. Men hun kan være veldig frekk i munnen noen ganger nå for tiden. Er vel alderen.

Fyker opp for ingenting, og hun har selvfølgelig alltid rett.

Vet nesten ikke om jeg tør å si det,men verste er at hun lurte meg til å ta en inteligenstest på nettet. Hun fikk en Iq på 123, og jeg på 111. Da svarte hun bare tørt. "Det kom ikke som noen overraskelse"

Da ble jeg en smule deppa.

Du får trekke fram EQ, der er du tydeligvis langt foran henne.

Var dette en test av det gamle slaget eller en ny? Tviler litt på at den var ny, og i så fall er mensa kravet 149. Med ny test er kravet 131.

Skrevet

Noe sånt:

Sett i gang selv da! Her jobber ingen hushjelp!

En 14-åring kan fint brette sine egne klær og rydde på plass. Hvis hun ikke gidder får hun finne seg i å ta rent tøy rett fra brettekurven ;o)

Du som mor trenger ikke være flau engang! Å kose seg ute i finværet er riktig prioritering spør du meg. Helt bortkastet å stå inne og gjøre husarbeid når sommeren er så kort i Norge.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Stort sett alle scorer bedre ved 2.gangs forsøk, man får en øvingseffekt. Det er det første tallet som sier noe om målt iq, og den er vel såvidt jeg kan se ganske langt unna Mensas krav.

Jada vet jo at det er en treningsak. For øve meg litt jeg også, så kanskje jeg slår henne.

Men det er vel ikke noe galt i å være stolt av ungene sine da. Er stolt av de andre også jeg.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du får trekke fram EQ, der er du tydeligvis langt foran henne.

Var dette en test av det gamle slaget eller en ny? Tviler litt på at den var ny, og i så fall er mensa kravet 149. Med ny test er kravet 131.

Dette var en ny, hvor kravet var 130. MEN dette var ved andre forsøk altså, så hun hadde fått øvd seg litt en gang da. Testen gikk på tid, og til mitt forsvar så hadde jeg mye tid til overs.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Men hun her er den første min, så hun hadde vel ikke vært noe annerledes om vi ikke hadde fått lillemor.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvis du ikke har forstått at det er forskjell på mødre og fedre, ja så er det på tide at du forstår det. Men urettferdig er det, som så mye annet i denne verden.

Jo jeg har forstått det for lenge siden. men jeg kan ikke akkurat kaste han i søppelbøtta heller:o)

skorpionfisken
Skrevet

Min datter er sånn. Mamma nå må du/vi rydde her altså. Huff det er så rotete her kan hun si.

Det har hun gjort i flere år, hun er 8 år.

Hun har det selv pinlig ryddig og rent på rommet sitt, og liker ikke rot.

Hvilket viser at den egenskapen ikke er sosialt arvelig, men genetisk betinget, for ingen av oss andre er så ryddige som kineseren vår.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Ok, nå ser jeg at du svarte på noe helt annet enn hva jeg trodde.

Ja, det blir nok mer å gjøre med flere barn.

Men jeg tror også man blir flinkere til å ha en viss struktur. Det blir man jo nødt til.

Jeg ser for meg at hvis jeg skulle ha 7-8 unger, at jeg bare måtte være nøye på rutiner for at det ikke skulle skli helt ut.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Min datter er sånn. Mamma nå må du/vi rydde her altså. Huff det er så rotete her kan hun si.

Det har hun gjort i flere år, hun er 8 år.

Hun har det selv pinlig ryddig og rent på rommet sitt, og liker ikke rot.

Hvilket viser at den egenskapen ikke er sosialt arvelig, men genetisk betinget, for ingen av oss andre er så ryddige som kineseren vår.

Slik kan min datter være også. Vanligvis er hun veldig flink altså.

Men hun begynner å bli ganske krass i kjeften, spesielt hvis hun er stressa. Helst da, når jeg tenker meg om.

Jeg sitter på rommet hennnes akkurst nå, og her er det veldig ryddig og pent. Rommet sitt har hun alltid vært nøye på.

Skrevet

Da hadde jeg antatt at vi bodde på en søppelhaug som hadde stengt for kjøleskapet - eller pc'en.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

IKke si til meg at hun ikke hadde det etter det. jeg kommer ikke til å tro på det.

Hva mener du?

petter smart
Skrevet

Dette var en ny, hvor kravet var 130. MEN dette var ved andre forsøk altså, så hun hadde fått øvd seg litt en gang da. Testen gikk på tid, og til mitt forsvar så hadde jeg mye tid til overs.

Tiden er veldig viktig. Du burde brukt den tiden du har. Da ville du sannsynligvis fått en høyere score.

Du får øve deg i all hemmelighet og så grisebanker du henne neste gang :-)

Gjest bebba
Skrevet

Jo jeg har forstått det for lenge siden. men jeg kan ikke akkurat kaste han i søppelbøtta heller:o)

Nei vi er ikke vant til å kaste det som er brukbart i søppelbøtta;)

Gjest bebba
Skrevet

Hva mener du?

Jeg er jamenn ikke sikker på det selv. Var litt susete i hodet i går kveld da jeg skrev dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...