Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Ifølge dommen startet 57-åringen med det loven kaller « seksuelt krenkende eller annen uanstendig adferd» vinteren 2003. Overgrepene skal ha pågått i vel to år.

Dommen lyder på fengsel i 90 dager. Aktoratet hadde også lagt ned påstand om at domfelte måtte betale 30.000 kroner i erstatning til jenta, men kravet ble avvist av retten, skriver Bladet Tromsø."

Kilde: Nettavisen

90 dager! Bre 90 dager for noe som har pågått i to ÅR, og som må ha begynt da jenten var 7 år gammel!

*rister på hodet*

Skrevet

Det er sykt, skulle nesten tro det å forgripe seg på et barn var det samme som å stjele en flaske shampoo i butikken.

Tenk bare på strafferammen for å snylte på skatten, da riskikerer man å bli putta inn i flere år, men å ødelegge en barndom, det er liksom greit det? Skulle iallefall tro det når man ser de lave straffene de får. Det er latterlig, jeg blir så provosert av sånt.

Skrevet

Det er sykt, skulle nesten tro det å forgripe seg på et barn var det samme som å stjele en flaske shampoo i butikken.

Tenk bare på strafferammen for å snylte på skatten, da riskikerer man å bli putta inn i flere år, men å ødelegge en barndom, det er liksom greit det? Skulle iallefall tro det når man ser de lave straffene de får. Det er latterlig, jeg blir så provosert av sånt.

Hei,

Det er ikke engang strafferammen som det er noe i veien med - maks straff er faktisk 21 års fengsel, hvilket er det samme som for mord.

Derimot er det dommerstanden som aldri idømmer noen særlig straff, og andre folk som bagatelliserer overgrep mot barn.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Det er ikke engang strafferammen som det er noe i veien med - maks straff er faktisk 21 års fengsel, hvilket er det samme som for mord.

Derimot er det dommerstanden som aldri idømmer noen særlig straff, og andre folk som bagatelliserer overgrep mot barn.

Med vennlig hilsen

Sant nok det sør, men er det ikke på tide noen begynner å ta dette på alvor. Nå har jeg ikke satt meg inn i hva denne konkrete saken gjelder da, men uanstendig oppførsel mot barn er helt uakseptalbelt og burde vært slått hardt ned på.

Skrevet

Sant nok det sør, men er det ikke på tide noen begynner å ta dette på alvor. Nå har jeg ikke satt meg inn i hva denne konkrete saken gjelder da, men uanstendig oppførsel mot barn er helt uakseptalbelt og burde vært slått hardt ned på.

Jo, det er jo det som er hele poenget med tråden jeg startet - at overgrep mot barn/kvinner overhodet ikke straffes strengt nok. 90 dager er en latterlig lav "straff".

Men det jeg skrev viser at det ikke er politikerene sin feil, men dommerstanden. Det er de som ikke idømmer strenge nok straffer. Politikerene (den forrige AP-regjeringen) har satt en strafferamme på 21 år.

Med vennlig hilsen

Skrevet

overgrep mot barn bør straffes hardt, helt enig med deg sør..

*rister på hodet*

uansett hva som har skjedd er jeg temmelig sikker på at dette barnet vil slite ganske lenge med ettervirkninger, også kan denne personen slippe unna så lett. norske strafferammer er til tider uforståelige..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg synes til og med den her er syk.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=283543

Så vidt jeg forstår er maksstraffen for voldtekt ni år, og da er det bemerkelsesverdig at noen som voldtar ei mindreårig jente så brutalt som dette, etter neddoping, ikke får mer enn fem og seks år.

Lurer på hvordan man må voldta noen for å få maksstraffen, og det er ganske utrolig at selv statsadvokaten sier seg fornøyd med en straff som ikke er strengere enn i overkant av halvparten av maksstraffen for noe så brutalt - uansett hvor mye strengere denne dommen er sammenlignet med tidligere dommer.

Jævlene er ute på gata, klare for nye voldtekter, om to - tre år.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så vidt jeg forstår er maksstraffen for voldtekt ni år, og da er det bemerkelsesverdig at noen som voldtar ei mindreårig jente så brutalt som dette, etter neddoping, ikke får mer enn fem og seks år.

Lurer på hvordan man må voldta noen for å få maksstraffen, og det er ganske utrolig at selv statsadvokaten sier seg fornøyd med en straff som ikke er strengere enn i overkant av halvparten av maksstraffen for noe så brutalt - uansett hvor mye strengere denne dommen er sammenlignet med tidligere dommer.

uansett hvor streng denne dommen er sammenlignet med tidligere dommer.

Skrevet

Hei,

Strafferammen i den saken er 21 år - samme som for mord.

Det er ikke politikerene som er problemet her, men dommerstanden, som nekter å idømme ordentlige straffer.

Krekene i artikkelen burde selvsagt vært buret inne i alle 21 årene.

Med vennlig hilsen

Gjest Morsk
Skrevet

Hei,

Strafferammen i den saken er 21 år - samme som for mord.

Det er ikke politikerene som er problemet her, men dommerstanden, som nekter å idømme ordentlige straffer.

Krekene i artikkelen burde selvsagt vært buret inne i alle 21 årene.

Med vennlig hilsen

Løgn ser ut til å være ditt evige varemerke.

Maxstraffen for det omtalte forbrytelse er 1-ett år.

http://www.jurk.no/brosjyrer/seksuelt_misbrukte_barn.shtml

Sitat: Seksuelt krenkende adferd er handlinger som foretas overfor en annen uten at gjerningsmannen er i fysisk kontakt med fornærmede. Slike handlinger straffes med bøter eller fengsel i inntil 1 år.

-----------------------

På tide du innhenter et minimum av kunnskap om de emner du uttaler deg om?

Skrevet

Løgn ser ut til å være ditt evige varemerke.

Maxstraffen for det omtalte forbrytelse er 1-ett år.

http://www.jurk.no/brosjyrer/seksuelt_misbrukte_barn.shtml

Sitat: Seksuelt krenkende adferd er handlinger som foretas overfor en annen uten at gjerningsmannen er i fysisk kontakt med fornærmede. Slike handlinger straffes med bøter eller fengsel i inntil 1 år.

-----------------------

På tide du innhenter et minimum av kunnskap om de emner du uttaler deg om?

Som vanlig tar du feil.

SDD snakker om voldtekt.

Hva du snakker om vet du vel knapt selv.

Skrevet

90 dager er et hån mot den stakkars jenta. Vedkommende skulle ha hatt 50 år, med eventuelt fratrekk hvis det er noe som er formidlene, hvis det kan være noe sånt i en slik sak.

Skrevet

Alt for lave straffer for slike ting i Norge når man sammenligner med straffenivået på andre området, som f eks øknomisk kriminalitet og narkotika. Det er en hån mot ofrene og strider nok mot de flestes rettsoppfatning.

Gjest bebba
Skrevet

Jo, det er jo det som er hele poenget med tråden jeg startet - at overgrep mot barn/kvinner overhodet ikke straffes strengt nok. 90 dager er en latterlig lav "straff".

Men det jeg skrev viser at det ikke er politikerene sin feil, men dommerstanden. Det er de som ikke idømmer strenge nok straffer. Politikerene (den forrige AP-regjeringen) har satt en strafferamme på 21 år.

Med vennlig hilsen

Det er jo virkelig på tide at vi får en Ap.regjering igjen.

Skrevet

En LO-regjering, mener du?

"................................."

Skrevet

Helt uforståelig. Og det er så utrolig feil at økonomisk kriminalitet straffes mye hardere.

Allikevel ville vel dommen vært mye verre hvis det var grove overgrep. Jeg får håpe det ikke var noe fysisk, men mer sånn "får jeg kjenne på deg?"

Synes uansett at 90 dager er altfor lite, vi burde snakket år, om de som antaster småbarn.

Skrevet

Nå har vel ikke straffenåviet blitt noe høyere den tiden AP har sittet ved makten.

Skrevet

Nå har vel ikke straffenåviet blitt noe høyere den tiden AP har sittet ved makten.

Jo, de økte strafferammen for f. eks. voldtekt betydelig - helt opp til 21 år.

Med vennlig hilsen

Gjest bebba
Skrevet

Det har faktisk det, i tillegg til mange andre ting. Alt tilsier at vi bør ha et regjeringsskifte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...