Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har faktisk det, i tillegg til mange andre ting. Alt tilsier at vi bør ha et regjeringsskifte.

Tja, hvorfor det egentlig? Ikke mange andre peridoer, hvis det er noen i det hele tatt, at vi har hatt det så bra som nå.

Gjest bebba
Skrevet

Tja, hvorfor det egentlig? Ikke mange andre peridoer, hvis det er noen i det hele tatt, at vi har hatt det så bra som nå.

Hvem er vi som har det så bra?

Skrevet

Hvem er vi som har det så bra?

Altså, det gjelder de fleste av oss. At enkeltmennesker ikke har det så bra det er mulig, men slik vil det alltid være.

De aller, aller fleste har relativt store boliglån og i de siste 3 årene har disse fått en helt annen økonomi enn hva de hadde før.

Arbeidsledigheten er heller ikke så ille, selv om den kunne ha vært lavere.

Skal man ønske en annen regjering, så bør det være fordi de aller fleste bør få det bedre og ikke at enkelte få kan eventuelt få det bedre.

Hva mener du blir så mye bedre med en AP regjering nå? Nå tenkte jeg ikke på enkelt ting, men totalt.

Gjest bebba
Skrevet

Altså, det gjelder de fleste av oss. At enkeltmennesker ikke har det så bra det er mulig, men slik vil det alltid være.

De aller, aller fleste har relativt store boliglån og i de siste 3 årene har disse fått en helt annen økonomi enn hva de hadde før.

Arbeidsledigheten er heller ikke så ille, selv om den kunne ha vært lavere.

Skal man ønske en annen regjering, så bør det være fordi de aller fleste bør få det bedre og ikke at enkelte få kan eventuelt få det bedre.

Hva mener du blir så mye bedre med en AP regjering nå? Nå tenkte jeg ikke på enkelt ting, men totalt.

Det første som faller meg inn er skolesystemet. Utviklingen der er lite heldig.

Å snakke om at mange har fått det bedre pga. lav rente sier også at de av oss som har råd til høye lån tjener mest.

Jeg kan neppe takke denne regjeringen for ikke å ha rasert alt som har vært bygget opp før i dette landet, men arbeidsledighet er et problem f.eks. Den er ikke lav og det er et problem.

Det er på tide at gud slutter å styre dette landet.

Skrevet

Det første som faller meg inn er skolesystemet. Utviklingen der er lite heldig.

Å snakke om at mange har fått det bedre pga. lav rente sier også at de av oss som har råd til høye lån tjener mest.

Jeg kan neppe takke denne regjeringen for ikke å ha rasert alt som har vært bygget opp før i dette landet, men arbeidsledighet er et problem f.eks. Den er ikke lav og det er et problem.

Det er på tide at gud slutter å styre dette landet.

Skolesystemet har ikke vært noe bedre når AP styrte.

Men jeg er enig i at skolesystemet skulle ha vært tilført mye mer penger og midler.

Skal man skaffe seg et sted å bo i dag, så går det raskt minst en million, det holder knapt. Med andre ord er det ikke de med ekstra store lån og god inntekt som tjener på dette.

Arbeidsledigheten er stor, men var heller ikke noe mindre under AP.

Industrien går også bra i dag, noen den ikke gjorde så bra under AP.

AP har dessverre tendensen til å legge på avgifter i hopetall og kveler det meste.

Gjest bebba
Skrevet

Skolesystemet har ikke vært noe bedre når AP styrte.

Men jeg er enig i at skolesystemet skulle ha vært tilført mye mer penger og midler.

Skal man skaffe seg et sted å bo i dag, så går det raskt minst en million, det holder knapt. Med andre ord er det ikke de med ekstra store lån og god inntekt som tjener på dette.

Arbeidsledigheten er stor, men var heller ikke noe mindre under AP.

Industrien går også bra i dag, noen den ikke gjorde så bra under AP.

AP har dessverre tendensen til å legge på avgifter i hopetall og kveler det meste.

Privatisering og konkurranse er det som preger Clemets skolepolitikk. Det er brukt mye ressurser på nasjonale prøver f.eks. Det er utviklingen i skolen jeg snakker om, og jeg påstår at utviklingen hadde vært en annen med Ap. Det er ikke slik kapitalistisk tankegang som har preget skolen under Ap. regjering. Det er veldig lett å si at den ikke var noe bedre, men hva menes med det? De fleste voksne lærere savner 80-tallets skolen siden da hadde skolene mye mer materiale.

Det går fremover så det suser med privatforbruk i dette landet ja. Nordmenn har satt rekord i oppussing av boliger, og utenlandsreiser har aldri vært mer av.

Såvidt jeg husker kom HVPU-reformen under Ap.regjering, og selvom den kan diskuteres så er det slik at Høyre-regjeringen har gjort lite annet enn å kutte ned i tilbudene for psykisk utviklingshemmede. Det er det som kjennetegner et riktig godt velferdssamfunn å ta vare på de som ikke greier seg selv. Det er en merkelig tankegang at slike mennesker skal helst ha det materielt mye verre enn oss andre. Rent følelsesmessig er det vanskelig å ordne og betale for kjærlighet, men det går an å støtte familiene.

Skrevet

Det er fullstendig idiotisk - og nok et godt eksempel på at det er mye som ikke fungerer som det skal i det norske rettsvesen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...