Gå til innhold

NHD: Opptrapping Lamictal - usikkerhet


mille@

Anbefalte innlegg

Hei NHD.

Jeg fikk et svar av deg 8 juli. Takk for det.

Du nevnte i svaret ditt at du ville svare meg på spørsmål 3 også. Her er det.

" 3) Jeg husker at psykiateren jeg snakket med på DPS'n sa at jeg etterhvert kunne kutte ut SSRI. Når er det riktigste nivået (jeg tenker her på oppnådd dose av Lamictal) der jeg kan seponere/kutte ut Cipralex?

Til orientering bruker jeg en liten dose antipsykotikum ved siden av."

Jeg henger på et ekstraspørsmål, og håper du kan svare på det også:

Jeg har spurt fastlegen om Reductil. Dette ble frarådet grunnet SSRI. Hvis jeg nå oppnår gunstig antidepressiv effekt av Lamictal, og derved kutter ut Cipralex, kan jeg da ta sjansen på Reductil de andre medikamentene tatt i betraktning?

P.t: 100 mg Lamictal, 10 mg Cipralex, 8 mg Trilafon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Etter 2-3 måneder på den riktige dosen Lamictal (vanligvis ca 200 mg), er tiden inne for å vurdere om du langsomt kan trappe ned Cipralex. Dette må gjøres av deg og legen din i fellesskap og er selvsagt avhengig av din tilstand på den tiden.

Jeg ville ikke vært redd for å prøve Reductil etter seponering av Cipralex forutsatt at du følger det strenge regimet for kontroller som skal gjøres når en bruker dette preparatet.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...