arom Skrevet 11. juli 2005 Skrevet 11. juli 2005 Noen som vet om Ad-Aware (versjon 1.06) kan gi problemer med hovedkortet? Etter å ha lastet ned siste verjon av Ad-Aware og kjørt en scanning er PCen helt kaputt. Skjermen er gått i svart og ingenting virker lenger. Alt sjedde plutselig under vanlig bruk. Kan ikke lenger få slått den på engang. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hva skjer når du forsøker å skru på maskinen? Starter viften opp? Spinner harddisken opp? Piper det? Hvis du har manualen til hovedkortet kan du finne ut hvilke pip som betyr hva, og dermed finne ut hvor i prosessen det stopper. Det kan gi en pekepinn på hva som er galt. Det er teoretisk mulig at Ad-Aware kan ha noe med saken å gjøre, avhengig av hvor i prosessen det stopper, men det er ikke veldig sannsynlig. Stopper det opp før harddisken spinner i gang er det nok noe annet. Hvis du ikke får noe som helst output på skjermen er det sannsynligvis maskinvarefeil. 0 Siter
arom Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Hva skjer når du forsøker å skru på maskinen? Starter viften opp? Spinner harddisken opp? Piper det? Hvis du har manualen til hovedkortet kan du finne ut hvilke pip som betyr hva, og dermed finne ut hvor i prosessen det stopper. Det kan gi en pekepinn på hva som er galt. Det er teoretisk mulig at Ad-Aware kan ha noe med saken å gjøre, avhengig av hvor i prosessen det stopper, men det er ikke veldig sannsynlig. Stopper det opp før harddisken spinner i gang er det nok noe annet. Hvis du ikke får noe som helst output på skjermen er det sannsynligvis maskinvarefeil. Det er en bærbar PC, halvt år gammel. Skjermen ble helt plutselig svart under bruk. Alt annet fungerte normalt - en jobb som kjørte automatisk ble fullført. Umulig å få liv i skjermen igjen -måtte bruke nettbryteren. Etter _hvile_ virket skjermen en stund før det samme skjedde igjen. Deretter kom det masse striper på skjermen - samme bilde på ekstern skjerm. Levert på service - skjerm og hovedkort byttet. PC startet normalt da den kom tilbake, men sviktet ved restart. Måttet ta ut batteriet for å kutte alt - vifta ville ikke stoppe. Så sviktet alt, dvs. vifta starter, men det er alt. Ikke noen form for annen reaksjon, heller ikke lyd. Blir mektig lei av så store problemer med en relativt ny PC. Siden Ad-Aware var eneste nye program jeg hadde kjørt, var jeg litt redd for at dette kunne ha gitt problemene, men tror egentlig ikke på det. Jeg har kjørt tidligere versjoner uten problemer. Regner med at det er maskinvare feil. 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Det er en bærbar PC, halvt år gammel. Skjermen ble helt plutselig svart under bruk. Alt annet fungerte normalt - en jobb som kjørte automatisk ble fullført. Umulig å få liv i skjermen igjen -måtte bruke nettbryteren. Etter _hvile_ virket skjermen en stund før det samme skjedde igjen. Deretter kom det masse striper på skjermen - samme bilde på ekstern skjerm. Levert på service - skjerm og hovedkort byttet. PC startet normalt da den kom tilbake, men sviktet ved restart. Måttet ta ut batteriet for å kutte alt - vifta ville ikke stoppe. Så sviktet alt, dvs. vifta starter, men det er alt. Ikke noen form for annen reaksjon, heller ikke lyd. Blir mektig lei av så store problemer med en relativt ny PC. Siden Ad-Aware var eneste nye program jeg hadde kjørt, var jeg litt redd for at dette kunne ha gitt problemene, men tror egentlig ikke på det. Jeg har kjørt tidligere versjoner uten problemer. Regner med at det er maskinvare feil. Dette høres definitivt ut som maskinvarefeil, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.