Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er en gutt på 24 år. for ikke så lenge siden så var jeg på en fest der jeg fikk smærter midt i brystet mitt, samtidig som jeg fokk problemer med å puste. Det ble ringt etter ambulanse med en gang, men når den kom fram så svar smærtene og puste problemene borte. Har opplevd før at jeg har fått smærter ut i armene mine når neg har drukket før, men det er lenge siden sist jeg har opplevd det. Jeg er på ingen måte overvektig ( er 170 høy og veier ca 70 kilo, så jeg mener jeg har en normal kropp)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190585-sm%C3%A6rter-i-bryst-og-lugner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Rent umiddelbart høres ikke dette ut somet hjerteproblem på meg. Smertene ved "hjerte-problem" er oftest klemmende/trykkende. Smerter som skriver seg fra BRYSTKASSEN er ofte mer skarpe/stikkende. F.eks kan et ribben være "låst" midlertidig. ( Danser du eller er "akrobatisk" når du drikker :-) ) Unge personer med plutselig brystsmerter og pusteproblem ( dyspnoe ) bør vurderes mtp såkalt pneumothorax, dvs at ene lungen klapper litt sammen. Dette kan en lege utelukke ved å lytte etter pustelyder, men helst ta røntgenbilde. I og med at du ble såpass fort bra er det neppe dette, men ha det i bakhodet. Man kan også få brystsmerter av psykisk stress, men da kommer det oftest ikke SÅ brått.

Du får være litt ærlig med deg selv, vær litt detektiv. Finn ut hva du gjør i de tilfellene det kommer. Synes du bør be fastlegen din om en generell helsesjekk inkludert hjerte/lunger slik at du blir trygg på at det ikke er noe alvorlig. Dersom det er et brystkasse-problem kan trolig en kiropraktor eller manuell terapeut hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...