Gå til innhold

Hvor lenge (Bakt potet)?

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Hvor lenge skal jeg bake dem? Og på hvilken temp?

Bør jeg kjøpe slike i sølvfolie, eller er det bare tull?

Fortsetter under...

Gjest lykke til
Skrevet

Jeg baker potetene på 225 gr. i ca en time.

Jeg har aluminiumsfolie på når jeg skal fylle potetene og for utseendemessighetens skyld.

Du må ikke ha på aluminiumsfolie.

Har du dårlig tid kan du fylle en glassbolle, stikke noen hull i potetene, legge de i bollen med vann å sette dem i microen ca 10 minutter, da er de et godt stykke på vei til å bli bakt.

Men HUSK da, IKKE ha på aluminiumsfolien i microen.

Gjest sandex
Skrevet

Kjøp folie, pakk inn noen store poteter - og ha dem i ovnen ca. 45 min på 220 grader :) Da blir det deiiilig

Skrevet

Jeg baker potetene på 225 gr. i ca en time.

Jeg har aluminiumsfolie på når jeg skal fylle potetene og for utseendemessighetens skyld.

Du må ikke ha på aluminiumsfolie.

Har du dårlig tid kan du fylle en glassbolle, stikke noen hull i potetene, legge de i bollen med vann å sette dem i microen ca 10 minutter, da er de et godt stykke på vei til å bli bakt.

Men HUSK da, IKKE ha på aluminiumsfolien i microen.

ikke vann!!!

Skrevet

Hvorfor ikke !!!!!

De blir kokt med vann, men bakt uten vann i mikroen :-)

Du kan bare legge potetene rett i mikroen - bare prikk hull i skallet med en gaffel - beregn 4-6 minutter på full styrke - for hver potet. Legg de så i alufolie og la de ligge og godgjøre seg mens du lager den andre maten.

Utrolig lettvindt og godt! :)

Annonse

Skrevet

Jeg bruker store poteter, pakker dem inn i folie selv, og har dem i ovnen på 225 grader. Tar alltid ihvertfall en time, bruker å beregne litt mer, nærmere 1 1/2 time... (selvfølgelig avhengig av hvor store potetene er).

Skrevet

Min variant er å skjære et kryss i potetene, gni dem inn med litt smør og legge dem på et saltstrødd underlag. Så enda mer salt oppå og rundt, før de stekes i 1 1/2 - 2 timer ved 200 grader. De blir kjempegode og skallet blir snacks.

Gjest Simiana
Skrevet

Min variant er å skjære et kryss i potetene, gni dem inn med litt smør og legge dem på et saltstrødd underlag. Så enda mer salt oppå og rundt, før de stekes i 1 1/2 - 2 timer ved 200 grader. De blir kjempegode og skallet blir snacks.

Uten al. folie da?

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg bruker store poteter, pakker dem inn i folie selv, og har dem i ovnen på 225 grader. Tar alltid ihvertfall en time, bruker å beregne litt mer, nærmere 1 1/2 time... (selvfølgelig avhengig av hvor store potetene er).

Brukte litt over 1 1/2 time før de var ferdige. Og den tida blir man sulten på:)

Men nå har jeg iallefall endelig laget bakt potet selv, og det blir nok flere ganger, yummi:)

Skrevet

Uten al. folie da?

Ja, ingen folie. Veldig enkelt og kjempegodt.

Gjest Bakt i himmelen
Skrevet

De blir kokt med vann, men bakt uten vann i mikroen :-)

Du kan bare legge potetene rett i mikroen - bare prikk hull i skallet med en gaffel - beregn 4-6 minutter på full styrke - for hver potet. Legg de så i alufolie og la de ligge og godgjøre seg mens du lager den andre maten.

Utrolig lettvindt og godt! :)

Sånn gjør jeg det også - masse prikkede hull, bakes som en lek - og minst like godt som i ovnen!! :)

Og fyllet.....MMM!!!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...