Gå til innhold

SLANGE -fobi


beckers1365380883

Anbefalte innlegg

beckers1365380883

Hei

Jeg har normalt "huset fullt av samboer og barn" men når jeg er alene og skal legge meg for kvelden begynner jeg å tenke på slanger. Slanger som har forvillet seg inn i huset fra naboer som ikke har passet på sine "kjæledyr". Slanger som kommer inn åpne verandadører, vinduer, dører osv.

Så hører jeg swishet og lyder av slanger, gjerne hva jeg tror er Kongekobraer ol og kikker under sengen med bankende hjerte. Bråvåkner i det jeg sovner og livredd snur meg for å se om det er en slange som kommer snikende opp i sengen.

I natt endte jeg opp med å ligge på gulvet i entreen for lettest kunne løpe ut om det var kommet en slange inn av verandadøren. Gruer meg til nok en natt alene hjemme.

På en eller annen måte får jeg alltid med meg historier som ligner mine tanker om at en eller annen som ulovlig har en slange har mistet kontroll på den, tør ikke si i fra - og så er slangen på frifot - OG naturligvis på vei inn til meg.

Er ellers en sindig, rolig og oppegående person - men dette tar helt knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ramina

Uff a meien...

Føler virkelig med deg.

Har edderkoppfobi selv - dog ikke i den skala du beskriver - og vet da godt hvor forferdelig det kan være.

Når din redsel er så stor at den tar så overhånd over ditt daglige liv synes jeg det er på tide å søke profesjonell hjelp.

Søk på nettet, hør med legen din, kanskje får du tips her nå...

men gjør noe, sånn kan du ikke ha det.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere fobiker

Jeg hadde også fobi for slanger tidligere. Skvatt i taket hver gang jeg så bilde av en slange, eller det forekom en i en naturfilm.

Men så bestemte jeg meg for å gjøre noe med det. Jeg begynte å se filmer om slanger, så bla. "I anakondaens rike" og lærte mye om slanger. Etter en stund syntes jeg faktisk de var ganske fascinerende. Det hender jeg skvetter litt ennå når de hogger mot kameraet, men det er til å leve med. I grunnen er de ganske interessante skapninger.

Skaff deg Animal Planet så kan du se masse filmer om slanger!

Dessuten kan det kanskje være en ide å oppsøke Oslo Reptilpark en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...