poke Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Vet ikke hva som har skjedd med data'n min. Skrudde den på og "logget meg på". Når jeg så får frem skrivebordet skjer det ingenting. Bare en tom bakgrunn. Ingen startmeny, ikoner etc. Håper noen her kan hjelpe meg. Noen som har opplevd det samme? Håper det er noe jeg kan gjøre selv og det litt kjapt. Har en del ting jeg skulle ha gjort. Håper jeg kan "redde" alt jeg har lagret.Det viktigste for meg er bildene som er inne. Har brent mange over på cd, men er ikke helt oppdatert. Veldig, veldig takknemlig for tips. 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Får du opp task manager når du trykker ctrl-alt-delete? 0 Siter
poke Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Får du opp task manager når du trykker ctrl-alt-delete? Når jeg trykker ctrl-alt-delete får jeg opp en boks med overskrift windows-sikkerhet. Der er det følgende valg: lås datamaskin, logg av, avslutt, endre passord, oppgavebehandling, og avbryt 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Når jeg trykker ctrl-alt-delete får jeg opp en boks med overskrift windows-sikkerhet. Der er det følgende valg: lås datamaskin, logg av, avslutt, endre passord, oppgavebehandling, og avbryt Finfint. Klikk på "Oppgavebehandling" i den boksen. Da får du opp en ny boks. I den velger du Fil > Kjør, skriver "explorer" (uten fnuttene) og trykker OK. Med litt flaks skal brukergrensesnittet dukke opp da, slik at du kan få tatt sikkerhetskopi av filene dine. Når du har sikkerhetskopi av alt viktig kan du forsøke å reparere problemet. Det første du bør forsøke er å sette inn Windows-CDen og velge å reparere Windows. Hvis det ikke fungerer å starte explorer manuelt, så ikke fortvil. Filene dine er ikke borte av den grunn, det blir bare litt mer knotete å få tak i dem. 0 Siter
poke Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Finfint. Klikk på "Oppgavebehandling" i den boksen. Da får du opp en ny boks. I den velger du Fil > Kjør, skriver "explorer" (uten fnuttene) og trykker OK. Med litt flaks skal brukergrensesnittet dukke opp da, slik at du kan få tatt sikkerhetskopi av filene dine. Når du har sikkerhetskopi av alt viktig kan du forsøke å reparere problemet. Det første du bør forsøke er å sette inn Windows-CDen og velge å reparere Windows. Hvis det ikke fungerer å starte explorer manuelt, så ikke fortvil. Filene dine er ikke borte av den grunn, det blir bare litt mer knotete å få tak i dem. Hei, jobber med saken. Maskinen jobber iallfall....... Håper virkelig det funker! Ved første forsøk trykket jeg feil og trykket på "bla gjennom" istedetfor ok. Der fant jeg filene mine, men ingenting skjer når jeg trykker på dem. Betyr det at de iallfall er der enda? Tusen, tusen takk for at du tar deg tid til og hjelpe! 0 Siter
citoyen Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hei, jobber med saken. Maskinen jobber iallfall....... Håper virkelig det funker! Ved første forsøk trykket jeg feil og trykket på "bla gjennom" istedetfor ok. Der fant jeg filene mine, men ingenting skjer når jeg trykker på dem. Betyr det at de iallfall er der enda? Tusen, tusen takk for at du tar deg tid til og hjelpe! Ja, som sagt i forrige melding, så er filene dine intakte. Det er bare Windows som ikke kjører skikkelig, så uansett om du ikke får opp Windows igjen kan du koble harddisken i en annen maskin og kopiere over filene. 0 Siter
poke Skrevet 12. juli 2005 Forfatter Skrevet 12. juli 2005 Ja, som sagt i forrige melding, så er filene dine intakte. Det er bare Windows som ikke kjører skikkelig, så uansett om du ikke får opp Windows igjen kan du koble harddisken i en annen maskin og kopiere over filene. Åja, slik og forstå. Takk for svar! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.