Gå til innhold

hjelp til valg av psykolog/psykiater


stianj1365380883

Anbefalte innlegg

stianj1365380883

trenger litt hjelp til valg av dette, har vært hos legen ett utall ganger og prøvd alt mellom himmel og jord mot depresjon.

skal til legen igjen til uken og han sa sist hvis ikke det ble noe forandring nå så ble jeg henvist videre.....

er det noen som vet hvor jeg kan finne ut hvem jeg vil til ? er fra Fredrikstad! jeg vil gjerne ha en kvinne å snakke med da jeg føler det er mye lettere, vet ikke hvorfor.

er ikke helt sikker på forskjellen på det ene eller andre psykiater/psykolog eller.

hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg litt.

er litt skremmende dette her også, for nå føler jeg det begynner å bli ganske seriøst.... ingenting hjelper... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Hvis legen henviser deg videre, kan det hende at du får prate med en psykolog eller psykiater eller sosionom eller sykepleier... Det er vanskelig å vite på forhånd hva du trenger, hvem det ville være best for deg å prate med.

Jeg synes at du bare bør ta imot tilbudet, uansett hva det måtte være, og gi det en sjanse, se det an. Man må som regel prate med terapeuten minst ti ganger for at man skal vite om det har noe for seg.

En psykolog er forresten en som vet mye om den menneskelige psyke i sin alminnelighet, mens en psykiater er en lege som har videreutdannet seg innen psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...