Gå til innhold

er dette normalt??


Gjest randi001

Anbefalte innlegg

Gjest randi001

Jeg lurer på noe. Jeg sitter dag ut og dag inn og analyserer ting og tenker og grubler. Jeg kan sitte i flere timer og analysere ting som skjer og ting som blir sagt, kan sitte i flere timer og ha samtaler inne i hodet mitt, både samtaler jeg har hatt og samtaler jeg skal ha. Sitter og grubler og analyserer alt i stykker. Det det som regel ender opp med er at jeg ikke greier å si noe, eller at jeg blir så frustrert at jeg enten blir sint eller trekker meg helt tilbake, avskjærer meg selv fra kontakt med andre, eller at jeg bryter kontakten med en person som jeg i løpet av analysen har kommet frem til at h*n ikke liker meg, ikke bryr seg, er dum osv…. Jeg kan sitte å diskutere med meg selv i flere timer om jeg skal gjøre den tingen eller den tingen, om jeg tror det eller det.

Lurer bare på om dette er normalt? Blir veldig sliten av å sitte slik dag ut og dag inn, og det fører ofte til store humørsvingninger hos meg. Er bipolar og har fått beskjed om at jeg har en personlighetsforstyrrelse, men vet ikke hvilken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stianj1365380883

jeg vet ikke hva som er normalt eller ikke, men det høres ut som du grubler i overkant mye over ting.

jeg burde vite det for jeg er sånn selv og det fører meg seg samme ting som du forteller om.

det blir gjerne sånn hvis jeg sitter alene, noe jeg gjør mye, da begynner hjernen å jobbe og tenke på diverse ting jeg har eller skulle gjort og alt rundt det og det ender ofte med sinne og følelsen av å være enda mer mislykket.

kan forsiktig konkludere med at det ikke er sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marlenexxx27

Nei, det er ikke normalt å bruke så mye tid på å gruble og analysere som du gjør. Det er heller ikke normalt at all analysering og tolkning gjør at relasjoner til andre blir skadelidende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...