Gjest Ramina Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Leser VG og Dagbladet sine nettsider hver gang jeg er inne på nettet. Synes det har tatt veldig kort tid jeg, på å finne ut alt de vet. Og ikke går de ut med alt de vet heller. 2500 videoer, alskens fikkel de må igjennom. Er imponert midt i det hele jeg. 0 Siter
Sør Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hei, De har lang erfaring med terrorister - både hvordan man bekjemper dem, og hvordan man forhandler med dem. Husk at IRA har bombet London mange ganger, og det siste store smellet ødela for ufattelige 20 milliarder (!) kroner! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 Hei, De har lang erfaring med terrorister - både hvordan man bekjemper dem, og hvordan man forhandler med dem. Husk at IRA har bombet London mange ganger, og det siste store smellet ødela for ufattelige 20 milliarder (!) kroner! Med vennlig hilsen Det er alikavel "stort" for vanlige som meg, for et puslespill, så mange i jobb, døgnet rundt, biter, filmer, utsagn...i det hele tatt. Men så er jeg facinert av disse csi filmene og jeg da, hvor de driver sånt puslespill, interessant, mon tro om ikke det hadde fristende om en hadde vært ung igjen og skulle utdanne seg. Okke som, synes de gjør en kjempejobb jeg da 0 Siter
Goliath Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hei, De har lang erfaring med terrorister - både hvordan man bekjemper dem, og hvordan man forhandler med dem. Husk at IRA har bombet London mange ganger, og det siste store smellet ødela for ufattelige 20 milliarder (!) kroner! Med vennlig hilsen Og her var tre av fire selvmordsbombere engelske statsborgere (og muligens engelskfødte?) Så mye verdt var teorien din om at selvmordsbombere kommer fra trange fattige kår og svært vanskelig oppvekst i land gjennomsyret av vestens "overgrep"...... Naboer (og familie) til disse terroristene sier at de var "helt vanlige hyggelige unge menn som ikke viste noen tegn på fundamentalistiske holdninger eller spesielt opptatt av religion"..... DET gjør det bare enda mer skremmende. For det betyr at det kan være "hvem som helst" - også blant de som befinner seg i Norge. Og det vil være så godt som umulig å finne frem til dem i tide (før de tar livet av seg selv og flere titalls andre). 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Og her var tre av fire selvmordsbombere engelske statsborgere (og muligens engelskfødte?) Så mye verdt var teorien din om at selvmordsbombere kommer fra trange fattige kår og svært vanskelig oppvekst i land gjennomsyret av vestens "overgrep"...... Naboer (og familie) til disse terroristene sier at de var "helt vanlige hyggelige unge menn som ikke viste noen tegn på fundamentalistiske holdninger eller spesielt opptatt av religion"..... DET gjør det bare enda mer skremmende. For det betyr at det kan være "hvem som helst" - også blant de som befinner seg i Norge. Og det vil være så godt som umulig å finne frem til dem i tide (før de tar livet av seg selv og flere titalls andre). Hvis du hadde lest om dem, så stod det faktisk nettopp at de kom fra fattige kår, i et særdeles nedtrykt distrikt. 0 Siter
Goliath Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hvis du hadde lest om dem, så stod det faktisk nettopp at de kom fra fattige kår, i et særdeles nedtrykt distrikt. Jeg har lest om dem, og det du skriver er bare tull. De befant seg blandt de 10% "heldigste" i verden - og valgte likevel å sprenge seg selv og så mange andre som mulig i luften. De hadde utdannelse, og de hadde jobb - og likevel kommer du med svadaen om at de kom fra "trange vanskelige nedtrykte kår", og da er det liksom helt naturlig at de finner på noe slikt? ALLE land, inklusive Norge, har det du definerer som trange, vanskelige, nedtrykte kår. Men det skulle noen muslimer til før det ble skapt selvmordsbombere av de som bodde der...... Hva er grunnen til det tror du? De trange kårene, eller religionen og kulturen som de var en del av.....? 0 Siter
Goliath Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hvis du hadde lest om dem, så stod det faktisk nettopp at de kom fra fattige kår, i et særdeles nedtrykt distrikt. Her er litt informasjon om noen av dine "stakars terrorister fra fattige kår i et særdeles nedtrykt distrikt": SHEHZAD TANWEER (22) Delte hus med sine foreldre, bror og to søstre i Beeston i Leeds. Født i Pakistan. Identifisert blant de døde på T-banetoget i Aldgate, den første bomben som gikk av. Jobbet deltid i farens «fish and chips»-butikk, sett på som en utadvendt ung mann som studerte idrettslære ved universitet, og som elsket cricket og fotball. MOHAMMED SADIQUE KHAN (30) Bodde i Dewsbury, rett sør for Leeds. Mistenkt for å ha detonert en bombe ved Edgware Road. Ble far til en datter for bare 14 måneder siden. Giftet seg for to år siden, men ifølge The Times skal svigerfamilien opprinnelig ikke ha godtatt ham, ettersom de mente han ikke fulgte muslimske tradisjoner. Jobbet som lærer for handikappede barn. MAGDI EL-NASHAR (33) Politiet mistenker at han var mannen som produserte London-bombene. Han har en fersk doktorgrad i kjemi fra universitet i Leeds, og ble siste sett på skoleområdet for et par uker siden. Ser ikke akkurat ut til å være den typen mennesker med den type bakgrunn og årsakssammenheng som du har brukt til å forsvare og forklare terroristers handlinger med tidligere - eller hva? Kanskje du nå blir nødt til å "finne opp" noen flere fiktive argumenter for ditt urealistiske verdenssyn...? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.