Gå til innhold

Hvor kjøpe gift mot maur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har en maurtue like ved huset vårt, og disse maurene er overalt i hagen og på uteplassen vår. Det har nå blitt så ille at vi vil ta knekken på maurtuen og alle maurene på vandring.

Hvor kjøper jeg gift som jeg kan ta de med?

Fortsetter under...

Skrevet

Har kjøpt både på OBS bygg og Jernia, fortell problemet til de i butikken, så hjelper de deg å finne det som er mest effektivt.

Tror du får det i de fleste fargehandlere også.

Skrevet

Fargehandlere har det.

Jeg brukte noe pulver som jeg tømte på selve tuen. Det ble dødt etter svært kort tid. Jeg vet ikke om de dør eller flytter på seg, borte ble de i alle fall. Den var svært effektiv.

Ville helst at de flyttet på deg lenger inn i skogen, ville jo ikke drepe dem. Men når det blir for plagsomt må man gjøre noe.

Glad jeg ikke er plaget med maur der jeg bor, det var i en annen sammenheng jeg brukte dette midlet.

Skrevet

Visstnok skal 50/50 blanding av melis og bakepulver være effektivt, men det er vel bare mot sukkermaur.

Har ikke testet selv.

Gjest Dardy
Skrevet

Strø kanel rundt, det liker ikke maur.

Bland 50/50 melis og potetmel. Da dauer dem raskt.

Hos alle jernvarebutikker finnes maurgift, Nippon eller liknende. Men det billigste er å lage giften selv.

petter smart
Skrevet

Det avhenger av om du har plen eller andre vekster du ikke vil drepe i samme slengen.

Litt diesel gjør underverker, men er ikke altfor snill med plenen.

Ellers kan saltsyre også være effektivt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...