Gjest batteri Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 jeg får rødt utslett når jeg soler meg, noen som vet hva jeg kan gjøre med det? har fått anbefalt en spesiell solkrem fra clarins som skal motvirke dette, mendet kommer likevel..ser fryktelig stygt ut..det er mange røde, litt "utstikkende" sammenhengende flekker, og har opplevd å få det i 2-3 somrer nå. klør litt, men det verste er at det ser så fælt ut...får spesielt mye på brystet,overarmene og magen, og føler jeg ikke kan gå i singlet osv..men jeg vil jo sole meg!! har tatt på aloe vera osv.. 0 Siter
Gjest Kjerringråd Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 http://64.233.187.104/search?q=cache:CszBQD5L39EJ:www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/kjerringrad/576503.html+soleksem&hl=en&lr=lang_no 0 Siter
sheba Skrevet 12. juli 2005 Skrevet 12. juli 2005 http://www.doktoronline.no/section/nosection/?action=showArticle&url_topic=0&DocumentId=300115 Var selv plaget med dette i fjor sommer, men plagene har ikke vist seg igjen i år. Mistenker solariumbruk som utløsende faktor hos meg, jeg overdrev voldsomt i fjor vår... :-) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Huden prøver å si fra at du har vært for lenge i sola! Å holde seg i skyggen en uke vil få utslettene til å forsvinne 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 En respetfri hydrokortisonkrem vil få det til å gå bort fortere. Solkrem og aloe verageleer kan inneholde stoffer som irriterer huden din, så kanskje du burde holde deg helt borte fra solen til du er bra? Ville jeg gjort i alle fall, ingen god ide å irritere huden mer :-) 0 Siter
Ulrikke Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har en tendens til å få stikkende hud, uten nødvendigvis utslett, særlig når jeg er i Hellas, f.eks. Det som har hjulpet meg, er Betakarotenkaplser (kjøpes på helsekosten). Det hjelper ikke med EN gang, man får best effekt hvis man forebygger litt - men det KAN hjelpe hvis man stapper innpå litt ellers også... Ellers har jeg hørt at folk har hatt hjelp av kalsiumtabletter. Det har jeg ikke prøvd, så jeg anbefaler betakaroten! 0 Siter
Gjest batteri Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Huden prøver å si fra at du har vært for lenge i sola! Å holde seg i skyggen en uke vil få utslettene til å forsvinne men utslettene kommer med en gang jeg utsetter huden for sterkt sollys, selv om jeg bruker høy faktor. da kan jeg ikke oppholde meg i solen i det hele tatt da, og jeg som skal til syden og alt... 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 men utslettene kommer med en gang jeg utsetter huden for sterkt sollys, selv om jeg bruker høy faktor. da kan jeg ikke oppholde meg i solen i det hele tatt da, og jeg som skal til syden og alt... Nei, du burde absolutt holde deg unna sola når du har soleksem. Ikke engang sunblock hjelper, mot sola som brenner på huden. Jeg tror ikke soleksem har noe med solfaktor og brunfarge å gjøre, for jeg pleier å få eksem hvis jeg har vært mye ute i sola, og blitt brun. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.