Gå til innhold

Ang. kjælenavn/kallenavn på barna

Anbefalte innlegg

Gjest Røyken
Skrevet

Ser dette ble diskutert i en tråd nedenfor her. Synes det er ok at folk har slike navn på barna sine. Men et navn jeg ikke kan forstå, er "sneipen"! Noen her som bruker det om barnet sitt og som vet hvorfor det blir brukt? Synes det er helt grusomt.

Skrevet

Nei det går grensen, man kan da ikke kalle barna sine for "sneipen"? Det er direkte uanstendig.....Huffamei......nei takke meg til Poden og Lille frø, hehe.....

Gjest hjelpesmeg
Skrevet

Mange folk som ikke har særlig respekt for barna sine og kaller dem alt mulig rart.

Lille Frø, Poden, Sneipen, gullet, lille prinsessen, prinsen, osv.. Trodde folk som regel var over 18 når de fikk barn jeg...

Skrevet

Akkurat her på DOL er jo kallenavnene også et nick.

men "sneipen" har jeg hørt mange kalle sine små guttetasser ja.

Gjest Ramina
Skrevet

Mange folk som ikke har særlig respekt for barna sine og kaller dem alt mulig rart.

Lille Frø, Poden, Sneipen, gullet, lille prinsessen, prinsen, osv.. Trodde folk som regel var over 18 når de fikk barn jeg...

Ja, de aller fleste er over atten....

Så...BRUK KONDOM...!!!

;)

Gjest hjelpesmeg
Skrevet

Ja, de aller fleste er over atten....

Så...BRUK KONDOM...!!!

;)

Et råd du ikke trenger bry deg om da, siden du forlengst har mistet evnen til å få barn, eller pikk...

Gjest Ramina
Skrevet

Et råd du ikke trenger bry deg om da, siden du forlengst har mistet evnen til å få barn, eller pikk...

Tralla la la la....

Åhhh...noen der?

Skrevet

Hvis det er sagt med kjærlighet og godhet, så synes jeg det bare er koselig! Ikke bare koselig, jeg tror det styrker forholdet mellom den som gir og den som får kjælenavnet! Vissheten om at noen vil kalle deg noe kjempefint - fordi du er du - tror jeg er ubetalelig!

Da jeg var liten ble jeg kalt både "sukkerungen", "veslejenta", "pappajenta", og "vesleIngrid" (fordi jeg likna så mye på bestemora mi). Foreldrene mine var over 40, så det var ingen ungdomsnykker heller!

Har du lest "Gulldronning, perledronning" av Margaerth Skjelbred? Der ser du VERDIEN av gode kjælenavn!

Men det må være KJÆLENAVN altså, ikke navn som er ufine eller sagt for å erte/krenke.

Skrevet

Det er to slike klengenavn jeg får frysninger av og det er Sneipen og Soppen.

Ellers synes jeg det er koselig jeg. :o)

Gjest hjelpesmeg
Skrevet

Det er to slike klengenavn jeg får frysninger av og det er Sneipen og Soppen.

Ellers synes jeg det er koselig jeg. :o)

Så da er ikke de bra, men andre får frysinger av lille frø og poden, men det er greit for det er deg?? morn du

Skrevet

Så da er ikke de bra, men andre får frysinger av lille frø og poden, men det er greit for det er deg?? morn du

grei underholdning dette. Nusken min sover enda, kl er snar 1/2 12!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Om andre får frysninger av de kallenavnene jeg har på mine er det deres sak. Jeg hadde ikke kommet til å kommentere kallenavnene andre har på sine unger, med mindre det var laaaangt over streken.

Selv om jeg ikke synes Sneipen og Soppen er noe særlig til kallenavn så hadde jeg aldri sagt det direkte til de foreldre som kaller ungene sine det.

Skrevet

grei underholdning dette. Nusken min sover enda, kl er snar 1/2 12!!!!!!!!!!!!!

*Gjeeeeesp* Gammel er nusken din da?

Mine to var oppe 6:45 i dag og det er sent! *Stønn*

Gjest hjelpesmeg
Skrevet

Om andre får frysninger av de kallenavnene jeg har på mine er det deres sak. Jeg hadde ikke kommet til å kommentere kallenavnene andre har på sine unger, med mindre det var laaaangt over streken.

Selv om jeg ikke synes Sneipen og Soppen er noe særlig til kallenavn så hadde jeg aldri sagt det direkte til de foreldre som kaller ungene sine det.

Du som har satt streken da går jeg utifra?

Skrevet

*Gjeeeeesp* Gammel er nusken din da?

Mine to var oppe 6:45 i dag og det er sent! *Stønn*

Nusken er 5, mener vi gikk gravid samtidig, kan det stemme? Var ganske aktiv her inne på den tiden, men husker ikke kallenavnet mitt dengang. Han er vanligvis et sovedyr, men i dag er det ekstremt...

Skrevet

Nusken er 5, mener vi gikk gravid samtidig, kan det stemme? Var ganske aktiv her inne på den tiden, men husker ikke kallenavnet mitt dengang. Han er vanligvis et sovedyr, men i dag er det ekstremt...

Da gikk vi nok gravide samtidig ja, Lille Frø blir 5 år om nøyaktig en mnd. :o) Stoooor jente ja!

Skrevet

Da gikk vi nok gravide samtidig ja, Lille Frø blir 5 år om nøyaktig en mnd. :o) Stoooor jente ja!

Ja nusken min ble 5 for 2 mnd siden. Mener jeg husket Lillemus, så hvis du var her på den tiden var det nok deg ja.

Skrevet

Ja nusken min ble 5 for 2 mnd siden. Mener jeg husket Lillemus, så hvis du var her på den tiden var det nok deg ja.

Jeg har vært her alt for lenge.... Alt for lenge. :o)

Hvilket år er det nå? 2005 ja. Jeg hadde min debut her inne i august 1997... Herregud. Jaja - det kunne vært verre, ikke sant?

Skrevet

Jeg har vært her alt for lenge.... Alt for lenge. :o)

Hvilket år er det nå? 2005 ja. Jeg hadde min debut her inne i august 1997... Herregud. Jaja - det kunne vært verre, ikke sant?

rart med det, men blir litt hekta på sånne ting :o) Jeg var veldig aktiv her da jeg var gravid og i tiden etter nusken ble født, men eksen min likte det ikke, han mente det var noe i veien med meg som var så forbanna usosial om kveldene. OK tenkte jeg, jeg får ta meg sammen og holde ham med selskap, men han satt og nistirret i TV'en og var for trett til å prate, men allikevel rynket han på nesen når jeg satt foran PC'en, så jeg ga opp til slutt. Men nå bor jeg alene og Pc'en er bare min, hehe..... :o)

Skrevet

rart med det, men blir litt hekta på sånne ting :o) Jeg var veldig aktiv her da jeg var gravid og i tiden etter nusken ble født, men eksen min likte det ikke, han mente det var noe i veien med meg som var så forbanna usosial om kveldene. OK tenkte jeg, jeg får ta meg sammen og holde ham med selskap, men han satt og nistirret i TV'en og var for trett til å prate, men allikevel rynket han på nesen når jeg satt foran PC'en, så jeg ga opp til slutt. Men nå bor jeg alene og Pc'en er bare min, hehe..... :o)

....flere har giftet seg her inne pga DOL, men skilt seg - er vel du den første til... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...