flisa Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg er god på bunnen. (!) Men klarer ikke fylla så godt.... Hva har dere på ? 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sambo's favoritt (arvet fra svigemor): Toro spaghettisaus strøs over stekt kjøttdeig (evt tilsatt litt hvitløk), tilsett litt vann til "fyldig" konsistens.Av og til steker han litt bacon eller røkt-pølse biter i også.Det gir en fin "spiss" på smaken! Så: Tomater i skiver, gul løk, paprika og noen ganger sopp. Masse ost (Norvegia eller Jarlsberg). Min "tynne" yndling (fra bunnen og opp): 1 glass Dolmio Pizzasaus 1 pakke smårettskinke 7-8 champinon i skiver 1 pakke fire oster pizzaost (sort pakke) fra Tine. Provencekrydder. Hm..tror jammen middagsproblemet er løst i dag! 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 To varianter: Vanlig: Kok en boks hakkede tomater og noen skjeer tomatpure i 10-15 minutter. I sausen har du også noen fedd hvitløk (presset), pepper, oregano, timian, basilikum, og litegrann sukker. Bre sausen over pizzaen. Oppå dette har jeg hakket løk, deretter ost, og så fersk sjampinjong i tynne skiver. På toppen har jeg rå kjøttdeig. Når du har kjøttet på toppen blir det stekt i ovnen. Taco: Stek kjøttdeig og ha i taco-kryddermix og ca 2 dl vann. La det koke sammen til konsistensen er bra. Ha tacosaus av ønsket styrke på bunnen, legg kjøttet over, eventuelt hakket løk, deretter nacho-chips med salt (ikke oste/barbecue-variantene) og så ost på toppen. 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vi lager italiensk type pizza (på pizzastein), med pastasaus på glass (dolmio eller lignenede), ost og så fyllet på toppen. Blandt fyllklassikerene har vi: Blåost (St. Agur) og mais Tacokjøttdeig, løk/paprika/mais - da har vi salsa og rømme til Reker marinert i karri, hvitløk og olje Bacon og løk (rått bacon - det blir stekt i ovnen når det ligger på toppen) Chorizo og paprika Tunfisk og løk Og så vil gjerne jentungen ha plain skinke... 0 Siter
flisa Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Er det flatfyll du bruker? rølpefyll 0 Siter
mrxx Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 rølpefyll Ikke noe rart dette feiler da. Prøv heller med flatflyt, pizzaen er jo flat......men ikke for det, den er jo litt rund også. Dette er ikke enkelt. 0 Siter
flisa Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Ikke noe rart dette feiler da. Prøv heller med flatflyt, pizzaen er jo flat......men ikke for det, den er jo litt rund også. Dette er ikke enkelt. Nei -og når ungene sier til sine venner - - ; "ikke tro den er god altså - mamma klarer ikke å lage god pizza, den er fæl!" hehe 0 Siter
mrxx Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Nei -og når ungene sier til sine venner - - ; "ikke tro den er god altså - mamma klarer ikke å lage god pizza, den er fæl!" hehe Hehe, da kan jo ikke vennene deres si at den ER god uansett hvor god den måtte være. Kjøp pizzaen du. 0 Siter
flisa Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Hehe, da kan jo ikke vennene deres si at den ER god uansett hvor god den måtte være. Kjøp pizzaen du. *nikker* den er best kjøpt eller laget av eksen - det var det HAN kunne hehe 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. 0 Siter
Gjest pizzakokk Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. Pizza?? Ugh.. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sambo's favoritt (arvet fra svigemor): Toro spaghettisaus strøs over stekt kjøttdeig (evt tilsatt litt hvitløk), tilsett litt vann til "fyldig" konsistens.Av og til steker han litt bacon eller røkt-pølse biter i også.Det gir en fin "spiss" på smaken! Så: Tomater i skiver, gul løk, paprika og noen ganger sopp. Masse ost (Norvegia eller Jarlsberg). Min "tynne" yndling (fra bunnen og opp): 1 glass Dolmio Pizzasaus 1 pakke smårettskinke 7-8 champinon i skiver 1 pakke fire oster pizzaost (sort pakke) fra Tine. Provencekrydder. Hm..tror jammen middagsproblemet er løst i dag! at på Sambo's favoritt skjærer vi løk og paprika i såpass store biter at de fremdeles er litt sprø, etter at pizzaen er ferdigstekt! 0 Siter
flisa Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. kjeks med ost altså? Ikke saus eller noe??? iiiiiiisj - den må være verre enn min også 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 kjeks med ost altså? Ikke saus eller noe??? iiiiiiisj - den må være verre enn min også Selvfølgelig med saus under osten, dumma! *dulte* Har'ru ikke fått med deg at flere på dol er hekta på pizzaen min? 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. Variasjon, flyfly, det er tingen.... 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Variasjon, flyfly, det er tingen.... Seffern. Jeg spiste med peperoni og tynne skiver oliven på søndag. 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Seffern. Jeg spiste med peperoni og tynne skiver oliven på søndag. Prøv chorizopølsa på, du. Nammenam... 0 Siter
Gjest pizzakokk Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Hæh? Var det du som beskrev en pizza som kun var parma og salat? Hørtes ikke ut som pizza... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.