Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er god på bunnen. (!)

Men klarer ikke fylla så godt....

Hva har dere på ?

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• annegunn

8

• flisa

6

• Osiris

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sambo's favoritt (arvet fra svigemor):

Toro spaghettisaus strøs over stekt kjøttdeig (evt tilsatt litt hvitløk), tilsett litt vann til "fyldig" konsistens.Av og til steker han litt bacon eller røkt-pølse biter i også.Det gir en fin "spiss" på smaken!

Så:

Tomater i skiver, gul løk, paprika og noen ganger sopp. Masse ost (Norvegia eller Jarlsberg).

Min "tynne" yndling (fra bunnen og opp):

1 glass Dolmio Pizzasaus

1 pakke smårettskinke

7-8 champinon i skiver

1 pakke fire oster pizzaost (sort pakke) fra Tine.

Provencekrydder.

Hm..tror jammen middagsproblemet er løst i dag!

Skrevet

To varianter:

Vanlig: Kok en boks hakkede tomater og noen skjeer tomatpure i 10-15 minutter. I sausen har du også noen fedd hvitløk (presset), pepper, oregano, timian, basilikum, og litegrann sukker. Bre sausen over pizzaen. Oppå dette har jeg hakket løk, deretter ost, og så fersk sjampinjong i tynne skiver. På toppen har jeg rå kjøttdeig. Når du har kjøttet på toppen blir det stekt i ovnen.

Taco: Stek kjøttdeig og ha i taco-kryddermix og ca 2 dl vann. La det koke sammen til konsistensen er bra. Ha tacosaus av ønsket styrke på bunnen, legg kjøttet over, eventuelt hakket løk, deretter nacho-chips med salt (ikke oste/barbecue-variantene) og så ost på toppen.

Skrevet

Vi lager italiensk type pizza (på pizzastein), med pastasaus på glass (dolmio eller lignenede), ost og så fyllet på toppen. Blandt fyllklassikerene har vi:

Blåost (St. Agur) og mais

Tacokjøttdeig, løk/paprika/mais - da har vi salsa og rømme til

Reker marinert i karri, hvitløk og olje

Bacon og løk (rått bacon - det blir stekt i ovnen når det ligger på toppen)

Chorizo og paprika

Tunfisk og løk

Og så vil gjerne jentungen ha plain skinke...

Skrevet

rølpefyll

Ikke noe rart dette feiler da.

Prøv heller med flatflyt, pizzaen er jo flat......men ikke for det, den er jo litt rund også. Dette er ikke enkelt.

Skrevet

Ikke noe rart dette feiler da.

Prøv heller med flatflyt, pizzaen er jo flat......men ikke for det, den er jo litt rund også. Dette er ikke enkelt.

Nei -og når ungene sier til sine venner - - ; "ikke tro den er god altså - mamma klarer ikke å lage god pizza, den er fæl!"

hehe

Skrevet

Nei -og når ungene sier til sine venner - - ; "ikke tro den er god altså - mamma klarer ikke å lage god pizza, den er fæl!"

hehe

Hehe, da kan jo ikke vennene deres si at den ER god uansett hvor god den måtte være.

Kjøp pizzaen du.

Skrevet

Hehe, da kan jo ikke vennene deres si at den ER god uansett hvor god den måtte være.

Kjøp pizzaen du.

*nikker* den er best kjøpt eller laget av eksen - det var det HAN kunne :) hehe

mariaflyfly
Skrevet

Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. :)

Gjest pizzakokk
Skrevet

Lager den med bare ost på, slenger på parmaskinke og ruccolasalat når den er ferdigstekt. :)

Pizza?? Ugh..

Skrevet

Sambo's favoritt (arvet fra svigemor):

Toro spaghettisaus strøs over stekt kjøttdeig (evt tilsatt litt hvitløk), tilsett litt vann til "fyldig" konsistens.Av og til steker han litt bacon eller røkt-pølse biter i også.Det gir en fin "spiss" på smaken!

Så:

Tomater i skiver, gul løk, paprika og noen ganger sopp. Masse ost (Norvegia eller Jarlsberg).

Min "tynne" yndling (fra bunnen og opp):

1 glass Dolmio Pizzasaus

1 pakke smårettskinke

7-8 champinon i skiver

1 pakke fire oster pizzaost (sort pakke) fra Tine.

Provencekrydder.

Hm..tror jammen middagsproblemet er løst i dag!

at på Sambo's favoritt skjærer vi løk og paprika i såpass store biter at de fremdeles er litt sprø, etter at pizzaen er ferdigstekt!

Skrevet

kjeks med ost altså?

Ikke saus eller noe??? iiiiiiisj - den må være verre enn min også

mariaflyfly
Skrevet

kjeks med ost altså?

Ikke saus eller noe??? iiiiiiisj - den må være verre enn min også

Selvfølgelig med saus under osten, dumma! *dulte*

Har'ru ikke fått med deg at flere på dol er hekta på pizzaen min? ;)

Skrevet

Variasjon, flyfly, det er tingen....

mariaflyfly
Skrevet

Variasjon, flyfly, det er tingen....

Seffern. Jeg spiste med peperoni og tynne skiver oliven på søndag. :D

Skrevet

Seffern. Jeg spiste med peperoni og tynne skiver oliven på søndag. :D

Prøv chorizopølsa på, du. Nammenam...

Gjest pizzakokk
Skrevet

Hæh?

Var det du som beskrev en pizza som kun var parma og salat? Hørtes ikke ut som pizza...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...