Gå til innhold

fremdeles febril

Anbefalte innlegg

- i 7 uker!!!

Med ASD. Jeg var nettopp på RH og da fant ut at hullet var stort og at det var lekkasje i klaffen.

Vil klaffen bli tett etter en lukning av ASD, i og med at hjertet er forstørret?

På onsdag skal jeg til allmennpr. lege og jeg er såå lei av å ha feber, men det synes for meg at legen ikke synes det er så farlig at jeg har gått med forhøyet temp.(rundt 38 grader) i 7 uker, og legen på RH ville ikke operere før jeg var feberfri!!

Har du noen gode råd om hva jeg skal si og spørre om?

Jeg føler at jeg stanger mot veggen og at jeg er masete, men jeg kan liksom ikke helt godta min situasjon for tiden...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19067-fremdeles-febril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg var hos legen idag, og da han fikk vite at legen på RH ikke ville operere før jeg var feberfri, spurte han meg hvorfor jeg hadde sagt ifra at jeg hadde hatt feber så lenge?! Jeg måtte jo forstå det at jeg ikke måtte gå rundt å si slik... dessuten kunne han ikke forstå hvorfor det var så farlig å operere meg når jeg var febril.

Der satt jeg og følte meg sååå dum.

Det var jo ikke noe gale med meg, det måtte jeg forstå. Dessuten lurte han på hvorfor jeg kom, sto jeg ikke på venteliste for operasjon nå?

Og om jeg visste hvordan man måler tempen?

- jeg ble helt stum og psykisk matt.

Har du noen kommentarer?

Hilsen en uforstående

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19067-fremdeles-febril/#findComment-85209
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

jeg var hos legen idag, og da han fikk vite at legen på RH ikke ville operere før jeg var feberfri, spurte han meg hvorfor jeg hadde sagt ifra at jeg hadde hatt feber så lenge?! Jeg måtte jo forstå det at jeg ikke måtte gå rundt å si slik... dessuten kunne han ikke forstå hvorfor det var så farlig å operere meg når jeg var febril.

Der satt jeg og følte meg sååå dum.

Det var jo ikke noe gale med meg, det måtte jeg forstå. Dessuten lurte han på hvorfor jeg kom, sto jeg ikke på venteliste for operasjon nå?

Og om jeg visste hvordan man måler tempen?

- jeg ble helt stum og psykisk matt.

Har du noen kommentarer?

Hilsen en uforstående

Svar til Elleve.

Hvis det du anfører er riktig gjengitt, gjør det meg litt oppgitt over svarene du fikk.

Selvsagt må du opplyse om feber eller annen tilstand før en operasjon, idet slike kan være avgjørende for operasjonsresultatet. En pågående infeksjon ville kunne gi deg alvorlige komplikasjoner og må selvsagt saneres før operasjon foretas.

Det er vanskelig å forholde seg alvorlig til de svarene du gjengir. Du vil kunne få annen og mer adekvat reaksjon hos en annen lege.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/19067-fremdeles-febril/#findComment-86600
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...