Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Inspirert av denne artikkelen i VG http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=105939 - så lurer jeg på hva dere gjør for å få sove i varmen? Her: * har vi en SVÆR vifte stående på soverommet, blir supersliten i hodet av duringa, men uten er det som i h.... *jeg er en skikkelig "hitler" med persienner og lukkede dører mot en enda varmere gang om dagen. * så fort sola går ned, er det gjennomtrekk gjennom soveromsetasjen. * pysjgenseren er byttet ut med bomullstrøye og truse. * Vinduet, med myggnetting, på vidt gap * Kjølig dusj før stengetid * Har kastet dyna til fordel for et supertynt fleecepledd som jeg har over beina litt utpå natten. * har trygla sambo om å kaste dyna også (hallo, det er sånn super-polar vinterdyne!), men han nekter, han føler seg så naken uten, siern. Jeg sier at han er fin naken, men da svarern at det kan jo jeg bare drite i når jeg sover allikavel...:-)) Hva er dine beste tips til svale soverom? 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 øhm..."du blir ikke forkjølet når det er så varmt som nå"? Åjoda, det har jeg klart helt fint. Merkelig påstand. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 øhm..."du blir ikke forkjølet når det er så varmt som nå"? Åjoda, det har jeg klart helt fint. Merkelig påstand. Stussa litt på det jeg og... De mener kanskje at det ikke er noen som har dævva av frisk luft liksom? God bedring, da! 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sover helt uten tøy (det gjør jeg forsåvidt alltid), med helseteppe istedet for dyne, i friluft på verandaen. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Stussa litt på det jeg og... De mener kanskje at det ikke er noen som har dævva av frisk luft liksom? God bedring, da! takk tror kanskje det er luftkondisjoneringen på jobb som er synderen. Men jeg svarte jo ikke på spørsmålet ditt da; det er godt oppunder 30 grader inne hos meg, så behagelig å legge seg er det jo ikke. Men man sovner jo til slutt likevel. På et vis... 0 Siter
Excelsion Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vi har vinduet på vidt gap, så står det ei vifte på skakk ut vinduet og suger luft utenfra og blåser inn.. Kjøler rommet godt det, det er jo tross alt 'litt' kjøligere ute som regel. 0 Siter
Gjest Wer bist du? Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sover helt uten tøy (det gjør jeg forsåvidt alltid), med helseteppe istedet for dyne, i friluft på verandaen. hmmmm så hvis du sparker av deg lakenet i løpet av natta har naboene fin utsikt? 0 Siter
Gjest lamabada Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vel, først burde du vel hive klærne? Ingenvits å ha klær om natta da? Jeg ligger med et tynt flanellslaken over meg når det er så varmt som nå, evt bare helt naken oppi senga. Persienner, gardiner og lufting hører også med. 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 hmmmm så hvis du sparker av deg lakenet i løpet av natta har naboene fin utsikt? I så fall må du fly over. Vi bor i øverste etasje... 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Her er følgende rutine : Verandadør på vidt gap en god stund før leggetid (etg.er tre høyder opp så det er lite kryp) Alltid dusj før sengetid Verandadør lukkes litt igjen (gubben er var på lyder) Av med alt tøy, sover kun i Adam og Evas drakt Dynene er ikke byttet ut fra i vinter, men de er halvtynne og blir til en krøll i fotenden eller andre steder ettersom hvor varmt det er. Nå er vi så heldige at det er varmt dagtid når solen står på, men kjøler seg hurtig ned kveldstid, så renne ut av senga har vi ennå til gode å gjøre. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Sover helt uten tøy (det gjør jeg forsåvidt alltid), med helseteppe istedet for dyne, i friluft på verandaen. Hehe, du er i alle fall ganske sikker på at den nysgerrige naboen din ikke har kjent deg igjen her inne ;-) Har vurdert Hammocken et par netter nå, ja! God ide! 0 Siter
Dorthe Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har funnet ut at det er overlevelig ved 4 tiden om morgenen. Så jeg laster ned serier og ser om natta. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 hmmmm så hvis du sparker av deg lakenet i løpet av natta har naboene fin utsikt? Hm...bør vi nå gå i oss selv, Wer bist du, og tenke at "på seg selv kjenner man andre"? Er VI den nysgjerrige naboen??? wæææ 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Vel, først burde du vel hive klærne? Ingenvits å ha klær om natta da? Jeg ligger med et tynt flanellslaken over meg når det er så varmt som nå, evt bare helt naken oppi senga. Persienner, gardiner og lufting hører også med. Sikkert, men jeg sover enda værre uten klær! Har angst for at småkryp skal fly inn i rumpa mi! Er jo minimalt med en tynn-tynn- bomullstrøye, som er kort i livet, og en liten truse, da! Men i teorien er det sikkert bedre å være naken! 0 Siter
annegunn Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Hehe, du er i alle fall ganske sikker på at den nysgerrige naboen din ikke har kjent deg igjen her inne ;-) Har vurdert Hammocken et par netter nå, ja! God ide! Jammen det er ikke noe innsikt, jo... 0 Siter
Gjest lamabada Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sikkert, men jeg sover enda værre uten klær! Har angst for at småkryp skal fly inn i rumpa mi! Er jo minimalt med en tynn-tynn- bomullstrøye, som er kort i livet, og en liten truse, da! Men i teorien er det sikkert bedre å være naken! Det er vel ikke masse småkryp på soverommet vel? Da får man da hvertfall ikke sove. Naken er best ja, og koseligst hvis man er to. Kjedelig å bare kjenne stoff da, eller? 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Det er vel ikke masse småkryp på soverommet vel? Da får man da hvertfall ikke sove. Naken er best ja, og koseligst hvis man er to. Kjedelig å bare kjenne stoff da, eller? Neida, det er som regel helt kjemisk rensa, men det KAN jo snike seg inn en knott gjennom luftelukene. Og da er jeg rimelig skråsikker på at den sikter seg rett på rumpa mi. Og, for min del, så er det ganske mye hud som er utenfor nevnte nattdrakt også, da! Så "kjedelig å bare kjenne stoff"? Nei, for: pkt 1: jeg gjør det for å sove, ikke kose. Pkt 2: jeg er uansett sjanseløs mot super-polar-dyna til sambo ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sliter litt. Spesielt fordi jeg jobber natt og sover på dagen. Men i dag har jeg kjøpt meg ei lita vifte fra Wilfa, og den blåser overraskende godt! 0 Siter
Excelsion Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sikkert, men jeg sover enda værre uten klær! Har angst for at småkryp skal fly inn i rumpa mi! Er jo minimalt med en tynn-tynn- bomullstrøye, som er kort i livet, og en liten truse, da! Men i teorien er det sikkert bedre å være naken! Du må være rimelig vid i rumpehølet ditt hvis du er rett for at insekter skal fly inn der.. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Du må være rimelig vid i rumpehølet ditt hvis du er rett for at insekter skal fly inn der.. Nei, er i grunnen ikke det, assa... Men synes det er ekkelt med insekter PÅ rumpa også! Er det så vanskelig, det da? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.