Gjest levelenge Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Har du kjeller? rom under bakken er kjølige og fine. To av ungdommene her har "hyblene" sine i kjelleren. Der er det 17-18 grader om natta... ellers fins det jo ørepropper.. tenker på viftelyden.. søvn er viktig !! 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Har du kjeller? rom under bakken er kjølige og fine. To av ungdommene her har "hyblene" sine i kjelleren. Der er det 17-18 grader om natta... ellers fins det jo ørepropper.. tenker på viftelyden.. søvn er viktig !! Ørepropper var lurt! Nei, vi har ikke kjeller. Men da sambo var ung, hadde han rom i kjelleren, og det var helt genialt på dager som denne! :-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Det er jo ikke SÅ varmt da... Vi har soverom på skyggesiden, jeg sover i hipster og bh, og dyne oppå. Vinduet står på gløtt. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Det er jo ikke SÅ varmt da... Vi har soverom på skyggesiden, jeg sover i hipster og bh, og dyne oppå. Vinduet står på gløtt. Synes du ikke? Jeg synes 29 grader på soverommet er drøyt. Men vi har et hus som er kaldt om vinteren og varmt om sommer'n da."Uheldig" i forhold til solgang også, så... Men jeg får sove, altså, har ikke ment å gi uttrykk for noe annet. Sover bare bedre når jeg ikke svetter ;-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Det er jo ikke SÅ varmt da... Vi har soverom på skyggesiden, jeg sover i hipster og bh, og dyne oppå. Vinduet står på gløtt. Ikke SÅ varmt, hvor bor du, a? Her har det vært 40 grader på alle soverom i nesten ei uke. Veldig lett å få unga til å sove da...? Vi har hatt vifter i alle rom og full gjennomtrekk en time før unga skal legge seg (før det har sola fortsatt stått på). Likevel har det vært helt uutholdelig. 0 Siter
Åsemor Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Ikke SÅ varmt, hvor bor du, a? Her har det vært 40 grader på alle soverom i nesten ei uke. Veldig lett å få unga til å sove da...? Vi har hatt vifter i alle rom og full gjennomtrekk en time før unga skal legge seg (før det har sola fortsatt stått på). Likevel har det vært helt uutholdelig. Jeg bor et par timer fra Oslo. 0 Siter
Gjest Dardy Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jada. Her har vi gått til anskaffelse av en Air-condition, og den settes på et par timer før sengetid, og durer og går hele natten. Inne på soverommet er det 21.5 grader, og går jeg ut derfra slår varmen mot meg, for i resten av huset er det ca 27 grader. Vi blir hverken snørreste eller forkjølet av den. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vinduet står pip åpent med myggnetting på seg, døra står åpen og vinduene i stua og kjøkkenet står også litt åpne. Sambo har bytta til sommerdyne for lengst, mens jeg trives med dyna jeg bruker hele året. Har ikke denne over meg da, men har den mellom knærne og over armene så jeg ikke puster på armene mine, eller for å dekke til pusting fra sambo for jeg klarer ikke å kjenne pusting på meg selv. Det er selvfølgelig særdeles varmt, men jeg får sove. Pleier å våkne ganske så klissvåt da, så det blir hyppig skifting av sengetøy. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Vinduet står pip åpent med myggnetting på seg, døra står åpen og vinduene i stua og kjøkkenet står også litt åpne. Sambo har bytta til sommerdyne for lengst, mens jeg trives med dyna jeg bruker hele året. Har ikke denne over meg da, men har den mellom knærne og over armene så jeg ikke puster på armene mine, eller for å dekke til pusting fra sambo for jeg klarer ikke å kjenne pusting på meg selv. Det er selvfølgelig særdeles varmt, men jeg får sove. Pleier å våkne ganske så klissvåt da, så det blir hyppig skifting av sengetøy. Tenkte på deg og andre "høygravide" jeg ""kjenner"" i går når jeg la meg faktisk, og det er _nesten_ så jeg kan klare å tenke at det er helt ok å ikke være gravid ;-) Nå er det bare 24 grader ute her i skyggen, så blir nok ikke SÅ hett denne natta! 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Jada. Her har vi gått til anskaffelse av en Air-condition, og den settes på et par timer før sengetid, og durer og går hele natten. Inne på soverommet er det 21.5 grader, og går jeg ut derfra slår varmen mot meg, for i resten av huset er det ca 27 grader. Vi blir hverken snørreste eller forkjølet av den. *ÅH...* Høres genialt ut! Er det sånn du må tappe vann av? 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Tenkte på deg og andre "høygravide" jeg ""kjenner"" i går når jeg la meg faktisk, og det er _nesten_ så jeg kan klare å tenke at det er helt ok å ikke være gravid ;-) Nå er det bare 24 grader ute her i skyggen, så blir nok ikke SÅ hett denne natta! Ja, nei, det er ikke lett å være tung nå.. altså tung som i høygravid. Jeg hadde jo skikkelig flaks med at juli skulle bli en måned med rekordvarme da. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Vinduet står pip åpent med myggnetting på seg, døra står åpen og vinduene i stua og kjøkkenet står også litt åpne. Sambo har bytta til sommerdyne for lengst, mens jeg trives med dyna jeg bruker hele året. Har ikke denne over meg da, men har den mellom knærne og over armene så jeg ikke puster på armene mine, eller for å dekke til pusting fra sambo for jeg klarer ikke å kjenne pusting på meg selv. Det er selvfølgelig særdeles varmt, men jeg får sove. Pleier å våkne ganske så klissvåt da, så det blir hyppig skifting av sengetøy. Får også fnatt av å kjenne pusting på meg :-) 0 Siter
Anki Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg sliter med å få sove i varmen til tross for at vinduet står bra oppe - jeg har på vifte og jeg sover uten tøy ... Men så står kveldssola på mot veggen på soverommet vårt også da... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Har ingen tips, soverommet vårt er ikke så verst varmt, selv om vi bor i loftsleilighet. Barnerommet derimot, er rene saunaen, han våknet kl 06 i dag helt klam av svette stakkar liten. Så i natt tror jeg vi må flytte senga til lillegutt inn på gjesterommet. Utenom vifte er det den eneste muligheten jeg ser.. 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Har ingen tips, soverommet vårt er ikke så verst varmt, selv om vi bor i loftsleilighet. Barnerommet derimot, er rene saunaen, han våknet kl 06 i dag helt klam av svette stakkar liten. Så i natt tror jeg vi må flytte senga til lillegutt inn på gjesterommet. Utenom vifte er det den eneste muligheten jeg ser.. Bra du har mulighet til å bytte rom litt,da! Ser for meg liten varm gutt :-) 0 Siter
Kvinna Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Skrevet 13. juli 2005 Jeg sliter med å få sove i varmen til tross for at vinduet står bra oppe - jeg har på vifte og jeg sover uten tøy ... Men så står kveldssola på mot veggen på soverommet vårt også da... mm...du får ha en god, varm natt! Eller skal vi evakuere til verandaen i natt? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Bra du har mulighet til å bytte rom litt,da! Ser for meg liten varm gutt :-) Varm - og survete, grinete, klengete, slapp liten gutt. Han liker seg ikke i varmen stakkar. 0 Siter
Gjest uten en tråd Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Sover uten en tråd og våkner som regel i fire-fem - tida etter et par-tre timers søvn. Har vinduet i luftestilling på soverommet, men har ingen vifte der. Så når jeg våkner tusler jeg som regel inn i stua, slår på vifta der og sover resten av natta i stresslessen. 0 Siter
Gjest Dardy Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 *ÅH...* Høres genialt ut! Er det sånn du må tappe vann av? Nope. Vi kjøpte en i fjor sommer av merket Wilfa når vi var en tur i Valdres. (Utsolgt overalt ellers i landet.) Den fungerte aldri optimalt, så i går ringte mannen til Wilfa, og en mann sa det var bare å komme til serviceavdelingen dems, så skulle vi få en ny en. Det gjorde vi, og nå fikk vi årets modell. Vannet fordamper og blir med varmluften ut gjennom vinduet der vi plasserte slangen. Den vi hadde før hadde vannbeholder. Men sett bare en bøtte ved siden av, og legg slangen ned, så blir du ikke forstyrret midt på natten av en maskin som piper. Om morningen, åpne vinduet og hell vannet ut. Genialt kjøp. Jeg er mer glad i den aircondision enn jeg er i bilen min. I alle fall når jeg skal sove. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Heldigvis har både ungene og jeg soverom på den siden av blokka hvor sola er om morran, så rommene er deilig svale om kvelden selv om sola steker hele dagen. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.