Gå til innhold

Fu : minnepenner/memorystick

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Skulle så gjerne hatt en slik...men så sa de i butikken at disse var nesten like lite å stole på som disketten !

1 - Har du erfaringer med minnepenner og i såfall hvilket slag/merke?

2 - Har du hatt uhell med ødelagte penner, evnt. ustabiliteter oa?

3 - Hvor lenge har du hatt pennen?

Vet at ekstra harddisk er tingen, men sånn inntil jeg får valgt fremgangsmåte for bruk av en slik så hadde det vært ønskelig med andre alternativer enn disse hersens diskettene.

(Jepp, har kopier på harddisk og til dels cd også)

Takk for svar

:)

Skrevet

Har aldri hørt om det engang, jeg!

Trodde du mente sånne suvernirpenner!

Hehe

Så vet du det!

;-)

Gjest Ramina
Skrevet

Hehe

Så vet du det!

;-)

*ler*

Får håpe ikke alt for mange tror jeg snakker om souvenirer da slik at jeg ikke får svar ;)

Skrevet

*ler*

Får håpe ikke alt for mange tror jeg snakker om souvenirer da slik at jeg ikke får svar ;)

Hehe...er vel få her inne som vil være seg bekjent av slike, kjenner man dol-sositeten rett ;-)

Men, kanskje prøve å legge det på data-forumet også?

Skrevet

Hehe

Så vet du det!

;-)

Tenkte på souvenirer jeg også gitt :)

Kaller det for memorystick, jeg...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Har hatt minnepinne i ca et halvår, kjøpte den fordi diskettene mine streika hele tiden. Merket heter King et eller annet (sambo har den akkurat no sjø). Kjøpte ikke den billigste typen, trur denne kosta rundt 600,- og den har masse lagringskapasitet (husker ikke akkurat hvor mye nå).

Er kjempefornøyd og har ikke opplevd at den er noe ustabil, mye bedre en disketter synes jeg:)

Gjest Ramina
Skrevet

Har hatt minnepinne i ca et halvår, kjøpte den fordi diskettene mine streika hele tiden. Merket heter King et eller annet (sambo har den akkurat no sjø). Kjøpte ikke den billigste typen, trur denne kosta rundt 600,- og den har masse lagringskapasitet (husker ikke akkurat hvor mye nå).

Er kjempefornøyd og har ikke opplevd at den er noe ustabil, mye bedre en disketter synes jeg:)

Tusen takk :)

Har vært med på det selv at diskettene har krasja og gitt meg flere timers arbeid, skikkelig surt.

Skal ha "King" i minnet.

Gjest Ramina
Skrevet

Hehe...er vel få her inne som vil være seg bekjent av slike, kjenner man dol-sositeten rett ;-)

Men, kanskje prøve å legge det på data-forumet også?

He he...du har nok muligens rett ;)

Jepp, slenger det inn på "data" også jeg...

petter smart
Skrevet

Har brukt min minnepenn i snart 2 år. Har ikke hatt noen problemer med den og jeg bruker den nesten hver dag. Har den bestandig med meg.

De er nok mer robuste enn disketter, men du bør ta en sikkerhetskopi av den med jevne mellomrom.

Min er av merke TwinMos. De er blant de billigste, men likevel god kvalitet. Koster vel under 1 kr/MB på de fleste nettbutikker.

Gjest Ramina
Skrevet

Har brukt min minnepenn i snart 2 år. Har ikke hatt noen problemer med den og jeg bruker den nesten hver dag. Har den bestandig med meg.

De er nok mer robuste enn disketter, men du bør ta en sikkerhetskopi av den med jevne mellomrom.

Min er av merke TwinMos. De er blant de billigste, men likevel god kvalitet. Koster vel under 1 kr/MB på de fleste nettbutikker.

Tusen takk for svar.

TwinMos er også notert.

Hvor har du sikkerhetskopien på dine pennedata hen da?

Sliter litt med å få litt system på sakene her, nå blir det liksom lagra i øst og vest alt...

petter smart
Skrevet

Tusen takk for svar.

TwinMos er også notert.

Hvor har du sikkerhetskopien på dine pennedata hen da?

Sliter litt med å få litt system på sakene her, nå blir det liksom lagra i øst og vest alt...

Jeg har en mappe på harddisken min hjemme der jeg kopierer over alt ca en gang pr uke.

Bare husk å kjøp en minnepenn som er stor nok. Ville ikke kjøpt mindre enn 256 MB, helst 512 eller mer. Du tror ikke du trenger plassen nå, men bare vent.

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg har en mappe på harddisken min hjemme der jeg kopierer over alt ca en gang pr uke.

Bare husk å kjøp en minnepenn som er stor nok. Ville ikke kjøpt mindre enn 256 MB, helst 512 eller mer. Du tror ikke du trenger plassen nå, men bare vent.

Okey, takk, hadde ikke satset på noe mindre en totallet, men jeg bør vel gå for fem.

Skrevet

Jeg slet en del med å få data over fra den gamle pc'n til den nye og endte med å kjøpe en minnepinne. Merke Kingston, 128 MB (har kopiert utrolige mengder bilder med den!), kosta ca. 175,-.

Suveren sak!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Jeg slet en del med å få data over fra den gamle pc'n til den nye og endte med å kjøpe en minnepinne. Merke Kingston, 128 MB (har kopiert utrolige mengder bilder med den!), kosta ca. 175,-.

Suveren sak!

Kingston var det min het ja:p

Gjest Ramina
Skrevet

Suveren sak!

Takker og bukker for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...