Gå til innhold

angst og rødming


justagirl3

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 14 år som har sosial angst og er livredd for å rødme. Dette har pågått i 1 år nå. Jeg går til psykolog, men det blir bare verre og verre. Før var det slik at jeg ikke ville lese høyt i klassen, så greide jeg ikke å snakke høyt i klassen, og nå greier jeg ikke å ha en normal samtale med folk lenger. Før elska jeg oppmerksomhet, og stod på scenen hele tiden. Jeg føler at rødminga ødelegger livet mitt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Egentlig har jeg lyst til å snakke ivei, men jeg greier det ikke. Jeg er så redd fokuset skal komme på meg. Jeg har verdens dårligste selvtillitt. Jeg vil snakke igjen, lese igjen , stå på scenen igjen, få kontakt med de gamle vennene mine som jeg ikke tør å snakke med lenger. Håper du kan gi meg noen råd om hva jeg bør gjøre. Jeg synes det er veldig flaut å snakke om rødminga mi til ukjente folk som jeg aldri har snakket med før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ville bare fortelle at jeg slet veldig med rødming da jeg var yngre. Men vet du, det var først da jeg sluttet å være så redd for å rødme, når jeg tok det med et smil, at rødmingen forsvant(jeg fikk kontroll over den).

Tenk deg at du så en person som rødmet. Ville du synes h*n var dum/teit da? Ikke det,nei? Sannsynligvis tenker ingen negativt om deg heller. Det kan bare føles sånn.

Det er ikke gøy å rødme, vet det kan være svært plagsomt. Men hvis noen ler av deg el.l., så bare prøv å le med. Ha et par morsomme kommentarer om rødming på lur, som du kan bruke hvis noen stirrer. Gutter kan t.o.m synes det er søtt med rødmende jenter(og omvendt..)!

Jeg tror du får kontroll over rødmingen og angsten din etter hvert,men du gjør lurt i å få hjelp av psykolog. Det finnes visst også rødme-operasjon som en kan ta, har jeg hørt. Men da skal det være krise...

Lykke til med å jobbe med deg selv og prøblemet ditt!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...