Gjest Ramina Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Skulle så gjerne hatt en slik...men så sa de i butikken at disse var nesten like lite å stole på som disketten ! Så 1 - Har du erfaringer med minnepenner og i såfall hvilket slag/merke? 2 - Har du hatt uhell med ødelagte penner, evnt. ustabiliteter oa? 3 - Hvor lenge har du hatt pennen? Vet at ekstra harddisk er tingen, men sånn inntil jeg får valgt fremgangsmåte for bruk av en slik så hadde det vært ønskelig med andre alternativer enn disse hersens diskettene. (Jepp, har kopier på harddisk og til dels cd også) (også postet på "åpent") Takk for svar 0 Siter
citoyen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 De er nok noe sikrere enn disketter. Men uansett lagringsmedium er trikset å ikke ha ting lagret på bare ett sted. Harddisker går også i stykker. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 De er nok noe sikrere enn disketter. Men uansett lagringsmedium er trikset å ikke ha ting lagret på bare ett sted. Harddisker går også i stykker. Okey. Sliter litt med å få system i sakene her, nå lagres ting og tang over alt føler jeg. 0 Siter
Simen Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg er enig med Citoyen. Jeg har en TwinMos 1Gb kjøpt på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122470&cks=PRL Den er på 1Gb og koster 585,- Kingston er dobbel så dyr, men kingston regnes som "kongen på haugen" når det gjelder minneprodukter. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 13. juli 2005 Skrevet 13. juli 2005 Jeg har en minnepenn og den har i hvert fall funket fint i ett års tid. Men jeg helgarderer med å ta backup av viktige dokumenter (og all min musikk) på en ekster HD også. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Jeg er enig med Citoyen. Jeg har en TwinMos 1Gb kjøpt på komplett.no: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122470&cks=PRL Den er på 1Gb og koster 585,- Kingston er dobbel så dyr, men kingston regnes som "kongen på haugen" når det gjelder minneprodukter. Takk for tips 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 "1 - Har du erfaringer med minnepenner og i såfall hvilket slag/merke?" Jeg har en Verbatim minnepenn på 256 MB. Holder akkurat til mitt behov. (Hadde nok kjøpt en større i dag) Min er brukt når jeg skal ta med meg data, ikke for lagring. "2 - Har du hatt uhell med ødelagte penner, evnt. ustabiliteter oa?" Nei. "3 - Hvor lenge har du hatt pennen?" Over et år, helt nøyaktig husker jeg ikke. Det er bare sludder å påstå at en minnepenn er like dårlig/usikker som en diskett. Disketter gikk stadig å stykker hvis de ble behandlet litt uforsiktig, og det skulle neimen ikke mye til. Selvsagt kan en minnepenn også slutte å fungere, alt datautstyr kan gå i stykker. Selv syns jeg det greieste er å lagre på harddisken _og_ ha kopier på CD. Skal nok mye til for at begge deler går i stykker samtidig. Minnepennen bruker jeg som nevnt til å flytte data fra en maskin til en annen. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 "1 - Har du erfaringer med minnepenner og i såfall hvilket slag/merke?" Jeg har en Verbatim minnepenn på 256 MB. Holder akkurat til mitt behov. (Hadde nok kjøpt en større i dag) Min er brukt når jeg skal ta med meg data, ikke for lagring. "2 - Har du hatt uhell med ødelagte penner, evnt. ustabiliteter oa?" Nei. "3 - Hvor lenge har du hatt pennen?" Over et år, helt nøyaktig husker jeg ikke. Det er bare sludder å påstå at en minnepenn er like dårlig/usikker som en diskett. Disketter gikk stadig å stykker hvis de ble behandlet litt uforsiktig, og det skulle neimen ikke mye til. Selvsagt kan en minnepenn også slutte å fungere, alt datautstyr kan gå i stykker. Selv syns jeg det greieste er å lagre på harddisken _og_ ha kopier på CD. Skal nok mye til for at begge deler går i stykker samtidig. Minnepennen bruker jeg som nevnt til å flytte data fra en maskin til en annen. Takker for svar. Ja, disketter slutter jo å funke for et godt ord, så jeg ble litt paff da de sa at pennene ikke var særlig bedre. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Utrolig hvor mange inkompetente folk som selger datautstyr - og det er kjipt, fordi folk som ikke har peiling tror jo på disse idiotene. Minnepenner er MYE mer solide enn floppydisker. Selv har jeg en gammel sak på 128MB, som har blitt bøyd og tøyd, tråkket på, åpnet og limt igjen, og fungerer prikkfritt fortsatt. Men, som andre her sier, ingen lagringsmedier er så solid og sikkert at man skal stole helt og holdent på de. Backup, backup og backup. ".................................." 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Utrolig hvor mange inkompetente folk som selger datautstyr - og det er kjipt, fordi folk som ikke har peiling tror jo på disse idiotene. Minnepenner er MYE mer solide enn floppydisker. Selv har jeg en gammel sak på 128MB, som har blitt bøyd og tøyd, tråkket på, åpnet og limt igjen, og fungerer prikkfritt fortsatt. Men, som andre her sier, ingen lagringsmedier er så solid og sikkert at man skal stole helt og holdent på de. Backup, backup og backup. ".................................." Ja, man er jo liksom litt prisgitt de som selger da når man ikke har erfaringer selv. Men din penn høres da ut til å holde tritt, slik du beskriver det Så i følge DOLerne kan jeg nok henge meg på en slik en. Backup? Gjett a 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Ja, man er jo liksom litt prisgitt de som selger da når man ikke har erfaringer selv. Men din penn høres da ut til å holde tritt, slik du beskriver det Så i følge DOLerne kan jeg nok henge meg på en slik en. Backup? Gjett a Det var en test av minnepenner i et datablad for et års tid siden, og der ble pennene utsatt for både vann, sol, fryser, sand, stekeovn osv osv, og etter første sjokket virket langt de fleste fint etterpå. Så du kan bare si til fyren i butikken at han ikke har peiling på hva han snakker om.. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det var en test av minnepenner i et datablad for et års tid siden, og der ble pennene utsatt for både vann, sol, fryser, sand, stekeovn osv osv, og etter første sjokket virket langt de fleste fint etterpå. Så du kan bare si til fyren i butikken at han ikke har peiling på hva han snakker om.. *ler* Det skal jeg huske på å gjøre ved neste besøk ja Fint å høre det du forteller, jeg hadde nemmelig fått for meg at en slik duppedings hadde vært noe for meg. Etter å ha lest svarene fra dere så ser jeg jo at jeg godt kan satse på en slik. Takk. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 *ler* Det skal jeg huske på å gjøre ved neste besøk ja Fint å høre det du forteller, jeg hadde nemmelig fått for meg at en slik duppedings hadde vært noe for meg. Etter å ha lest svarene fra dere så ser jeg jo at jeg godt kan satse på en slik. Takk. Ta med en svær, feit og klissete ørret og klask den i trynet på'n :-) "..................................." 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Ta med en svær, feit og klissete ørret og klask den i trynet på'n :-) "..................................." *ler godt* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.