r.b.w Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hei jeg er en mann på 42 år som jobber3 skift 5 dager med 2230-0600 påfølgende 5 dager med 1400-2130.hvær 6 uke 0600-1400. Nå har jeg sagt opp denne jobben. Grunnen er at jeg må ta ansvar for meg selv, jeg har ca en times biltur hvær vei, mange ganger sitter jeg å dupper av ,og hvvært på nippet til å kollidere utallige ganger. Jeg har familie, men er ikke psykisk tilstede, er alltid trøtt og kopler ut og er glemsom. Mot Barna mine er jeg agressiv og sur. Har hatt en sykemelding for møtt veggen på ca 10 dager i år, men har ikke lyst til å gå inn på det som mine kolegaer gjør, ett liv med piller og sykemeldinger. Når jeg nå møter på arbidsformidlingen, kommer de til å stille endel spørsmål om hvorfor jeg sluttet. Bør jeg gå til legen min å få en slags støtte/ diagnose skriftelig eller vil det holde med å forklare situasjonen ?. Roar Bache-Wiig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190696-tungt-ensformig-natt-arbeide-og-skift/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Synes absolutt du skal presentere problemet for fastlegen din slik du gjør her. Du har god selvinnsikt, og tar ansvar for egen helse. Fint. Viktig å "stanse opp" i livet innimellom, og se på hva en ønsker å prioritere. Sikker på at de fleste vil svare helse og famile, sik du nå sier "mellom linjene". Du HAR fått psykiske reaksjoner på denne typen jobb gjennom lang tid. I utgangspunktet ville jeg som din fastlege ha vurdert sykmelding, og kommunikasjon med deg OG trygdekontor mtp eventuelle rettigheter til yrkesmessig attføring. Dette er særlig aktuelt dersom du ikke har utdanning som gjør at du kan klare å skaffe lettere "8-16 jobb" selv. Kanskje trygdekontoret bør støtte f.eks data-kurs eller liknende som gjør deg bedre kvalifisert på arbeidsmarkedet. Snakk åpent med fastlegen din, oftest lurt å kommunisere til trygdekontoret gjennom denne. Sikker på at mange rundt deg vil glede seg til at du er mer "tilstede". Lykke til, god sommer! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190696-tungt-ensformig-natt-arbeide-og-skift/#findComment-1319050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.