Gå til innhold

Hvem henvender man seg til?


Gjest kronglete

Anbefalte innlegg

Gjest kronglete

Hvis man går til psykolog på en psykiatrisk poliklinikk og man kommer til et punkt hvor man kjenner at man er i behov av medikamentell behandling i tillegg til samtalene, får man da dette av lege på poliklinikken, via psykologen? Eller er fastlegen veien å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest policy

Prøv og ta det opp med psykologen din, han vil da trolig ta det opp med teamet han jobber sammen med. Og har jeg ikke missforstått så har alle slike team en lege/ psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

En offentlig poliklinikk/DPS har totalansvar for den psykiatriske behandlingen uanstt behandlers yrkesbakgrunn.

Dvs at de tjenester du trenger fra psykiater/psykolog/sosionom etc pga din psykiske lidelse skal du få uavhengig av hvem som er din behandler.

Dette inkluderer selvsagt vurdering og oppfølging i forhold til medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kreativ1365380881

En offentlig poliklinikk/DPS har totalansvar for den psykiatriske behandlingen uanstt behandlers yrkesbakgrunn.

Dvs at de tjenester du trenger fra psykiater/psykolog/sosionom etc pga din psykiske lidelse skal du få uavhengig av hvem som er din behandler.

Dette inkluderer selvsagt vurdering og oppfølging i forhold til medisiner.

Poliklinikken min sier at de vil at fastlegen skal skrive ut medisinene. At de ikke har kapasitet til og skrive ut sånnt. Dermed blir det sånn at noen ganger får jeg mediisner hos fastlegen, andre ganger hos PK, hvis jeg tilfelfigvis har hatt en time med en psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...