Gå til innhold

imac tastatur

Anbefalte innlegg

Gjest Tastatur-løs
Skrevet

Har fått en gammel imac som skulle gå i søppla. Tastatur og mus var allerede tatt turen, og nå prøver jeg å få tak i noe billig. Det er jo usb inngang, så jeg kan ikke bruke tastatur fra vanlig mac. Noen som vet om en billig nettbutikk? Eller er det noen fra Stavanger området her som har noe liggende?

Skrevet

Du trenger neppe å kjøpe Apple tastatur - bl.a Logitec sine tastaturer fungerer på Mac.

"......................................."

Gjest Tastatur-løs
Skrevet

Du trenger neppe å kjøpe Apple tastatur - bl.a Logitec sine tastaturer fungerer på Mac.

"......................................."

Ok, det høres jo bra ut! Biltema har jo også usb tastatur,tror du disse passer til imac'en?

Skrevet

Ok, det høres jo bra ut! Biltema har jo også usb tastatur,tror du disse passer til imac'en?

Det er vanskelig å si, iom. at jeg ikke har så mye erfaring med mac. Logitec er en av få produsenter som faktisk presiserer godt hvilke os produktene deres støttes av - men det kan godt hende de fleste usb-tastaturer fungerer på mac. Har du ikke noen du kunne lånt et av for å prøve? I prinsippet er et tastatur et tastatur, men det er ikke alltid så greit å vite hva slags ustandard svada de forskjellige produsentene kommer opp med.

".................................."

Skrevet

Det er vanskelig å si, iom. at jeg ikke har så mye erfaring med mac. Logitec er en av få produsenter som faktisk presiserer godt hvilke os produktene deres støttes av - men det kan godt hende de fleste usb-tastaturer fungerer på mac. Har du ikke noen du kunne lånt et av for å prøve? I prinsippet er et tastatur et tastatur, men det er ikke alltid så greit å vite hva slags ustandard svada de forskjellige produsentene kommer opp med.

".................................."

OK, før jeg svarte tidligere idag, så jeg bare på noen tastatur (deriblant Logitech) på komplett.no - og der sto det på alle at Windows var et krav. Så jeg trodde det bare var mulig å bruke disse på PC.

Skrevet

OK, før jeg svarte tidligere idag, så jeg bare på noen tastatur (deriblant Logitech) på komplett.no - og der sto det på alle at Windows var et krav. Så jeg trodde det bare var mulig å bruke disse på PC.

Neida. Jeg kjøpte et Logitec trådløst usb tastatur til madamen, og den fungerer flott på mac-en hennes. Det eneste dumme er at det er litt forskjell på tastene på et mac-tastatur og et windows-tastatur - apple-tasten, bl.a.

"..................................."

Skrevet

Neida. Jeg kjøpte et Logitec trådløst usb tastatur til madamen, og den fungerer flott på mac-en hennes. Det eneste dumme er at det er litt forskjell på tastene på et mac-tastatur og et windows-tastatur - apple-tasten, bl.a.

OK, da burde jo Komplett skrevet noe om det at tastaturene også funker for Mac.

Ikke at det er aktuelt for meg altså, jeg venter på ny bærbar fra Dell jeg (gjennom hjemmepc-ordning på jobben). Gleder meg som en liten unge... hehe

Skrevet

OK, da burde jo Komplett skrevet noe om det at tastaturene også funker for Mac.

Ikke at det er aktuelt for meg altså, jeg venter på ny bærbar fra Dell jeg (gjennom hjemmepc-ordning på jobben). Gleder meg som en liten unge... hehe

Komplett lever utelukkende av pc-kunder, så de er nok ikke interessert i å gjøre noen innsats for å gi informasjon de ikke trenger å gi :-)

Faktum er at det har lenge vært mange ikke-apple produkter som har fungert på mac - det er jo nesten en pc innvendig. Ikke skjønner jeg hvorfor så få produsenter er interessert i å informere om dette.

Men IT-verdenen er pc-dominert. I boken jeg hadde i OS-teori i 2 klasse på ingeniørstudiet var Apple/Mac nevnt med tre linjer - og i tillegg presterer den å si at Mac bruker Motorola prosessorer, noe de sluttet med for mange år siden - mens til og med OS/2 (som er stein dødt og har vært det lenge) blir beskrevet relativt detaljert.

"....................................."

Gjest noe tull
Skrevet

Den mac-tasten er bare

Skrevet

Den mac-tasten er bare

Ikke på Mac.

".............................."

Gjest noe tull
Skrevet

Ikke på Mac.

".............................."

Hva gjør den på mac da, utløser en kolisjonspute?

Jeg er en annen
Skrevet

Den mac-tasten er bare

Da antar jeg du syns høyre museknapp til pc også er bare tull.

Skrevet

Hva gjør den på mac da, utløser en kolisjonspute?

Hvis du ikke aner hva den gjør, så skjønner jeg ikke hvorfor du påstår at den bare er tull.

Skrevet

Da antar jeg du syns høyre museknapp til pc også er bare tull.

For ikke å snakke om den midtre museknappen, og scrollehjulet :-)

Gjest noe tull
Skrevet

Hvis du ikke aner hva den gjør, så skjønner jeg ikke hvorfor du påstår at den bare er tull.

Ja men så si det da menneske. *venter spent*

Gjest Tastaur-løs
Skrevet

Komplett lever utelukkende av pc-kunder, så de er nok ikke interessert i å gjøre noen innsats for å gi informasjon de ikke trenger å gi :-)

Faktum er at det har lenge vært mange ikke-apple produkter som har fungert på mac - det er jo nesten en pc innvendig. Ikke skjønner jeg hvorfor så få produsenter er interessert i å informere om dette.

Men IT-verdenen er pc-dominert. I boken jeg hadde i OS-teori i 2 klasse på ingeniørstudiet var Apple/Mac nevnt med tre linjer - og i tillegg presterer den å si at Mac bruker Motorola prosessorer, noe de sluttet med for mange år siden - mens til og med OS/2 (som er stein dødt og har vært det lenge) blir beskrevet relativt detaljert.

He,he, det ble jo en fin debatt av dette innlegget ;O)

Gamle imac'en som var på veg i søppla har MacOs 8.6 innstallert. Ganske gammel altså...Tror du et windows usb tastatur går her? Ja, ja, jeg kan jo bare prøve. Det koster jo uansett bare en brøkdel i forhold til hva apple skal ha...

Så gammel maskin som bare skal stå på et jente-rom gidder vi ikke legge så mye penger i.

Skrevet

He,he, det ble jo en fin debatt av dette innlegget ;O)

Gamle imac'en som var på veg i søppla har MacOs 8.6 innstallert. Ganske gammel altså...Tror du et windows usb tastatur går her? Ja, ja, jeg kan jo bare prøve. Det koster jo uansett bare en brøkdel i forhold til hva apple skal ha...

Så gammel maskin som bare skal stå på et jente-rom gidder vi ikke legge så mye penger i.

Med så gammelt OS tør jeg ikke engang gjette :-)

Skrevet

Ja men så si det da menneske. *venter spent*

Njei...så lenge du er så overbevist, så tror jeg du skal få gleden av å finne ut av det selv :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...