Gå til innhold

Angst - hvor lang behandling?


Orio

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med angst og tilbakevendende depresjoner. Har slitt med dette noen år nå. Går på medisiner og får behandling hos psykolog.

Mitt spørsmål er hvor lenge jeg må regne med å gå i behandling før jeg blir kvitt angsten. Og vil den noen sinne bli helt borte?

Et annet spørsmål er hva slags behandling hos psykolog som er best egnet? Behandlingen jeg får retter seg ikke mot angsten, i alle fall ikke direkte. Vi snakker ikke om angsten i timene, hva som utløser den, hva jeg kan gjøre etc. Det er slitsomt å gå til psykolog, og jeg lurer på om dette er den beste måten å løse problemet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the girl

Jeg sliter også med en del angst. Den generelle angsten har jeg lært meg å leve med, dog er den til tider slitsom! Prøver bare å kjenne på den uten å miste motet og de rasjonelle tankene i situasjonen. Har levd med den siden barneskolealder, er nå i slutten av 20 årene, så den er (dessverre)en del av meg nå. (Lurer selv på om noen greier å slippe unna denne følelsen til tider...)

Går i behandling nå blant annet pga. dep. og panikkangst. Har nylig startet i behandling og poliklinikken der jeg går har egen angstgruppe som jeg kan delta i når jeg føler meg klar. Kanskje det kan være noe, om du ikke allerede har forsøkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...