Gå til innhold

Erstatning og kommunale hull?;-)

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Som jeg tidligere har vært inne på her begikk jeg mandag den geniale ting å løpe rett ned i et kommunalt hull i veien..:-o

Det var en slags hull/kum løsning totalt uten lokk plassert på en gangsti med relativt alminnelig ferdsel,og det var klin umulig å se,særlig i mørket, og særlig fordi jeg løp, og særlig fordi jeg hadde drukket et par øl..;-) (jeg skulle bare løpe fordi jeg så ei veninne, prøvde å ta henne igjen for å si morn..)

Men jeg regner med at det er fult mulig å ramle i hullet også midt på dagen, i fullt dagslys og klinkende edru.

Jeg har vist det frem,og alle som har sett det er enig i at det er sv.farlig og usynelig.

Det var ca 1.60, noe slikt dypt, det var bare toppen av hodet mitt som stakk opp når jeg sto på bunnen. Jeg kunne lett slått meg helt i hjel, faktisk.

Og det var helt umulig å komme seg opp ved egen hjelp, det kom en fyr og reddet meg..(før det var det KJEMPE skummelt..Jeg ropte masse på ham før han hørte meg..Høy musikk inne på utestedet, så selv de som sto ute og røkte hadde vanskelig å høre en kvinne i nød som ropte fra bunnen av et hull..;-))

Vel, etter at dagens helt fikk halt meg opp,og etter eget sigende fikk brukt mange muskelgrupper han ikke visste han hadde, sto jeg igjen med:

Fortuet kne&forstuet ankel, langt hovent skrubbsår på og under armen, ditto kjøttkake på legg, samt blødene små skrammer fordelt på hele kroppen.

Og ødelagte klær.

Jeg har ringt kommunen og bedt de tette hullet (hvilket de enda ikke har gjort!), og de har sagt jeg kan klage.

Men da får jeg vel bare en filtpenn eller noe..

Burde jeg saksøke? Eller fører mann en dårlig sak om man driver og faller i hull? (det er liksom bare meg og Donald Duck..)

Dessuten, jeg taper ikke arbeidsinntekt eller noe, da jeg for tiden er permittert. Kan jeg få ertatning for det?

P.S jeg har tatt bilder av både hullet, og av ferske skader.

Takk for evt råd!

*kløne* :-)

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

31

• mariaflyfly

11

• annegunn

6

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du kan be om å få erstattet ødelagte klær og evt. legeutgifter. Dersom du må bruke taxi noen dager nå, så kan du sannsynligvis også få det refundert - men da trenger du sikkert legeerklæring for at det er nødvendig.

Du får ikke erstattet annet enn det konkrete økonomiske tapet du har knyttet til episoden.

MEN for å hevne deg litt, så burde du jo ringe aften aften og be dem etterlyse hva som skjer med hullet!

Gjest livsfarlig ja
Skrevet

Oi, tror jeg så opptrinnet. Skumle greier.

mil1365380270
Skrevet

Ringe VG og få penger for at de skriver om saken?

mariaflyfly
Skrevet

Støtter mils forslag om 1000 tipset i VG eller Dagbladet. Da håver du ihvertfall inn noen kroner.

laguna1365380434
Skrevet

Oi, tror jeg så opptrinnet. Skumle greier.

SÅ du det! :-o

Virkelig?

Bare sånn for å sjekke:hva slags hårfarge har jeg? Og hva hadde jeg på meg? (det var litt oppsiktvekkende, nemlig..;))

Eller hvordan så redningsmannen min ut? ;-)

Dette er jo FOR utrolig..:-)

laguna1365380434
Skrevet

Du kan be om å få erstattet ødelagte klær og evt. legeutgifter. Dersom du må bruke taxi noen dager nå, så kan du sannsynligvis også få det refundert - men da trenger du sikkert legeerklæring for at det er nødvendig.

Du får ikke erstattet annet enn det konkrete økonomiske tapet du har knyttet til episoden.

MEN for å hevne deg litt, så burde du jo ringe aften aften og be dem etterlyse hva som skjer med hullet!

DET skal jeg..

Men det ikke noe slikt som noe tort og svie penger å hente altså..

Damn;-)

laguna1365380434
Skrevet

Ringe VG og få penger for at de skriver om saken?

Ja, kanskje det? :-)

Men det er jo samtidig litt pinlig å stå frem offentlig som "damen som fallt i hullet",liksom..:-o

laguna1365380434
Skrevet

Støtter mils forslag om 1000 tipset i VG eller Dagbladet. Da håver du ihvertfall inn noen kroner.

Ja, det er en god ide det altså, men det er EN ulempe..;-)

Da må jeg stå frem for offentligheten som "damen som falt i hullet" Det er PINLIG..;-)

Men, joda, kanskje.

Må man isåfall fotograferes med fjes og alt?

:-)

mariaflyfly
Skrevet

Da må jeg stå frem for offentligheten som "damen som falt i hullet" Det er PINLIG..;-)

Men, joda, kanskje.

Aner ikke. Men du kan jo bare surre en bandasje rundt hue, så du blir litt mer ugjenkjenelig, og samtidig se litt mer skada ut? ;)

mariaflyfly
Skrevet

DET skal jeg..

Men det ikke noe slikt som noe tort og svie penger å hente altså..

Damn;-)

Det må da være lov til å prøve seg? ;)

Jeg fikk tilbake tort&svie penger fra forsikringsselskapet da Tollvesenet takket være føkkings If skadeforsikring klippa skiltene på bilen min ved en feiltagelse i fjor! :D

mil1365380270
Skrevet

Ja, kanskje det? :-)

Men det er jo samtidig litt pinlig å stå frem offentlig som "damen som fallt i hullet",liksom..:-o

Tja, egentlig ikke, det gjelder noe som opptar mange. Det kunne jo skjedd hvem som helst, en unge på sykkel f.eks. Vil tro sånne ting selger, i alle fall nå i disse agurknyttider. Hvis jeg hadde lest det, ville jeg tenkt at du viste samfunnsansvar :-)

Skrevet

Men, joda, kanskje.

Blir det ikke enda rarere med sladdet ansikt? ;-)

laguna1365380434
Skrevet

Aner ikke. Men du kan jo bare surre en bandasje rundt hue, så du blir litt mer ugjenkjenelig, og samtidig se litt mer skada ut? ;)

God ide! ;-)

Det er mulig jeg ringer dem..Jeg synes det er dønn alvorlig at de fortsatt ikke har sikret hullet.

Faller det en unge oppi der, da er det slutt for h*n..Voksne kan drepe seg på det også. Alle er enig om at jeg hadde englevakt, både fordi jeg ikke ble styggere skadd og fordi jeg ikke skadet annsiktet/hodet i det hele tatt.

laguna1365380434
Skrevet

Tja, egentlig ikke, det gjelder noe som opptar mange. Det kunne jo skjedd hvem som helst, en unge på sykkel f.eks. Vil tro sånne ting selger, i alle fall nå i disse agurknyttider. Hvis jeg hadde lest det, ville jeg tenkt at du viste samfunnsansvar :-)

Ja, vet du, jeg kommer nok sikkert tilå gjøre det..:-)

Det er et direkte livsfarlig hull, og går det en unge på trynet nedi der,da er det over.

Hunder og katter kan også komme til å bli fanget der.

laguna1365380434
Skrevet

Det må da være lov til å prøve seg? ;)

Jeg fikk tilbake tort&svie penger fra forsikringsselskapet da Tollvesenet takket være føkkings If skadeforsikring klippa skiltene på bilen min ved en feiltagelse i fjor! :D

Jeg har lyst til å prøve meg! Men jeg vet ikke helt hvor..

Jeg har innbo, reise og sykkelforsikring, jeg tror ikke det dekker gitt..;-)

Skrevet

God ide! ;-)

Det er mulig jeg ringer dem..Jeg synes det er dønn alvorlig at de fortsatt ikke har sikret hullet.

Faller det en unge oppi der, da er det slutt for h*n..Voksne kan drepe seg på det også. Alle er enig om at jeg hadde englevakt, både fordi jeg ikke ble styggere skadd og fordi jeg ikke skadet annsiktet/hodet i det hele tatt.

Flyfly har et hårbånd du kan låne...

mariaflyfly
Skrevet

Flyfly har et hårbånd du kan låne...

*sparker annegunn hardt i leggen*

laguna1365380434
Skrevet

Blir det ikke enda rarere med sladdet ansikt? ;-)

Njaa..;-)

Vet ikke. Bare paranoid for at jeg skal bli husket, og stoppet på gaten liksom, som hun damen som falt i hullet.

Uten at jeg egentlig tror folk vil huske på det for alltid.

Jeg bare synes det var en jævla pinlig ulykke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...