Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg er en jente på snart 20 år. Helt siden jeg har vært liten har jeg hatt fullt av dyr rundt meg. Vi har hatt allt fra katter, hunder, flere valpekull, undulater, finker, kråker, skjærer, over 40 mus, 10 kaniner på en gang, hamster, fisker, husmus og markmus som katta har dratt me inn og som vi har tatt hånd om. Til og med firfisle har vi hatt.. Jeg har gått på landbrukskole og vært omgitt av fullt av kyr, griser, høns og sauer, og i tillegg tatt hestelinja å vært med på mange ridekurs siden jeg var liten og drevet en del med hest! Jeg elsker dyr! Min største drøm er å bli veterinær, noe som jeg har villet siden jeg var liten. Men for noen måneder siden (rett etter jul bare) begynnte det å klø litt i øynene, og jeg tok en allergitest hos legen. Det viste seg at jeg var allergisk mot katt, hest og hund!!! Å nå klarer jeg nesten ikke å ta i hunder å katter lengre! Har alldri opplevd å være allergisk mot dyr før nå! Ser store forandringer bare de siste månedene! Spessielt hunder, noen venner av meg har shæferhunder som jeg nesten dør av når jeg er i nærheten. Hva skal jeg gjøre!!!??? Jeg er desperat! Jeg har søkt på veterinærskolen å allt! Finnes det noe som kan fjerne allergien eller dempe den? Har hørt om folk som har vært hyperallergiske som har tatt naturmedisin og blitt helt bra og har flere dyr selv i dag... Det blir bare verre å verre for hver gang jeg er i kontakt med dyr! Har begynnt å reagere på hester også nå.. Selv har jeg katter og rotter hjemme, og passer hunder av og til. Føler at drømmen går i tusen knas... :( Hjelp!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190773-dyreallergi/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Immunologi

Kjære deg

Jeg kan dessverre ikke berolige deg noe videre - når du får så kraftige reaksjoner på dyr og plagene bare øker på - ja da bør du nok ikke satse på dyr som levevei. Det finnes selvfølgelig historier om noen som er blitt bra av allergien mot dyr, men det er dessverre ikke så sannsynlig når plagene har blitt så kraftige på kort tid. Vaksinering er heller ikke noen utvei når det dreier seg om reaksjon på mange forskjellige dyr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190773-dyreallergi/#findComment-1330974
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...