Gå til innhold

NHD-trappe ned cipramil


Gjest nedtrapping

Anbefalte innlegg

Gjest nedtrapping

Jeg har trappet ned til 10 mg om dagen istedenfor 20 mg som jeg hadde gått på i tre år. Jeg bestemte meg for at beste tiden var om sommeren og trappet ned for omtrent 4 uker siden.

Det har gått veldig fint de siste to årene med unntak av korte perioder hvor jeg har opplevd meg nedfør og sliten. Sist var nå i mai og ut i begynnelsen av juni hvor jeg var først og fremst helt utslitt etter lang periode med mye jobbing.

Jeg har jobbet meg opp igjen til samme status og anseelse og før jeg ble syk, og det er jeg stolt av. Bivirkningene av cipramilen har vært noe på det sexuelle planet og jeg vil ikke tilføre kroppen min kjemikalier uten at det er nødvendig.

Legen støttet meg i å trappe ned og ba meg ta kontakt hvis det var noe. I det siste har jeg vært litt trist. Jeg har ferie og orker ikke så mye som jeg egentlig hadde planer om, og jeg har sterkere ensomhetsfølelse enn ofte før. Mange av mine venner er bortreiste, og mine voksne barn er opptatt med sitt. De er likevel innom hos meg flere dager i uka. Jeg traff en venn på en kafe mandag og har invitert venner til middag på lørdag. Jeg er ikke isolert, og har nok å ta meg til.

Nå synes jeg egentlig at jeg skal takle livets utfordringer uten medisiner og kanskje overdriver jeg når jeg tror at disse følelsene kan skyldes nedtrapping av cipramil. Det slår meg også at dette er angst for depresjon og angst igjen. Lurer på om jeg skal kontakte legen etter ferien bare for å ta en prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...