Gå til innhold

Bytte av SSRI på apoteket


lille løvehjerte

Anbefalte innlegg

lille løvehjerte

Jeg har gått på antidepressiva fra oktober i fjor, med god effekt. Fikk resept på Cipramil (20mg dagen). I vår på apoteket ble jeg tilbudt å bytte til et annet preparat med samme virkestoff, pga at dette var rimeligere. Fikk et jeg desverre ikke husker navnet på, men det fungerte greit. Sist på apoteket nå ba jeg om å få det samme som sist, men det viste seg at det var et litt annet merke når jeg kom hjem (Citalopram alpharma), som jeg hare tatt nå fra mandag.

Spørsmålet mitt er, kan disse ulike merkene gi ulike bivirkninger, til tross for at det skal være samme virkestoff. jeg har hatt tiltagende hodepine, nakkestivhet og svimmelhet de siste dagene, og undres om det har sammenheng med "nytt" medikament?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Erikz

Hei!

Jeg fikk også utskrevet cipramil av min psykiater. Fikk utlevert Citalopram alpharma. Psykiateren min sa at dette er akkurat det som Cipramil, men med en annen fabrikant. Har gått på det i 3 uker med lignende bivirkninger som deg, uten resultet enda desverre. Skal trappe opp til 40 mg neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...