Gå til innhold

Lemenår ??

Anbefalte innlegg

Gjest ufyselige
Skrevet

Allerede nå har vi observert mange lemen her vi bor (Telemark).

Kan tyde på at det er lemenår i år .... men så forferdelig tidlig de begynner å vise seg i år da ....

Huff, og så jeg som syns de er så

Skrevet

Har aldri sett lemen, jeg... Jeg ville sikkert ha syntes at de var søte, liker både små og store pelsdyr :) Send dem til meg...

Skrevet

Tror det er lemenår ja, vi så mange av dem alt i påska her i Trøndelag!

Skrevet

De er jo så nusselige! ; ) Men kjedelig hvis de gnager stykker ting og shiter overalt da.. Musefeller eller katt er tingen!

Skrevet

Såvidt jeg husker er ikke du så veldig glad i dyr generelt? I alle fall ikke katter.

Har registrert at du til tross for dette (utrolig!) ser ut til å være et hyggelig menneske ;-)

Jeg er ikke så glad i "annenmanns" unger som hyler og snørrer og tigger etter mat heller jeg....)

I motsetning til en annen jeg kjenner godt..som kan finne på å dra hele nabolaget inn på pannekaker :)

Ting er ikke alltid som de kan synes.

Tror ikke jeg er spesiellt hyggelig :)

Gjest papirtiger
Skrevet

Har aldri sett lemen, jeg... Jeg ville sikkert ha syntes at de var søte, liker både små og store pelsdyr :) Send dem til meg...

De er søte, helt til de blir overkjørt...

Skrevet

Jeg har heller aldri sett et lemen, og tror det er myte at de vrimler her og der.

Gjest ingen myte
Skrevet

Jeg har heller aldri sett et lemen, og tror det er myte at de vrimler her og der.

Neida, det er ingen myte at det er såkalte lemenår med (u)jevne mellomrom, 3 - 5 år som regel.

Myten er at de sprekker av sinne. Det stemmer ikke, men de kan bli så provosert at de får slag og dør.

En annen myte er at de liksom skulle ta kollektivt selvmord. Disney klarte å innbille oss det en gang på 50-tallet. Det som skjer er at når tusenvis av lemen forsøker å bevege seg nedover samtidig på et lite område, får de gjerne panikk og hopper f. eks i elva for å komme unna trengselen.

Skrevet

Myte? Jeg regner med at du tuller nå.

".................................."

Skrevet

Jeg er ikke så glad i "annenmanns" unger som hyler og snørrer og tigger etter mat heller jeg....)

I motsetning til en annen jeg kjenner godt..som kan finne på å dra hele nabolaget inn på pannekaker :)

Det jeg aldri har skjønt, er folk som går rundt og misliker ting som aldri har gjort dem noe galt. Én ting er å ikke være spesiellt opptatt eller begeistret av noe, men man trenger da ikke ha noe imot det av den grunn? Jeg har null interesse for unger, men jeg misliker dem da ikke? (bortsett fra når idiot-foreldrene drar de med på handletur etc.)

Skrevet

Myte? Jeg regner med at du tuller nå.

Ja.

Skrevet

Det jeg aldri har skjønt, er folk som går rundt og misliker ting som aldri har gjort dem noe galt. Én ting er å ikke være spesiellt opptatt eller begeistret av noe, men man trenger da ikke ha noe imot det av den grunn? Jeg har null interesse for unger, men jeg misliker dem da ikke? (bortsett fra når idiot-foreldrene drar de med på handletur etc.)

nei misliker dem ikke - det er mer som at jeg ikke "ser" dem :-)

Skrevet

Javel.

"................................"

Den er grei.

:)

Skrevet

Den er grei.

:)

Bra :-)

(tror jeg)

"................................."

Skrevet

Hehe... Kankje jeg mente at du nok ikke var så ulik meg,- til tross for din instilling til katter :) Kanskje jeg heller ikke er spesielt hyggelig...

Skrevet

Hehe... Kankje jeg mente at du nok ikke var så ulik meg,- til tross for din instilling til katter :) Kanskje jeg heller ikke er spesielt hyggelig...

Tror vi er noen skikkelige burugler begge to jeg - men med så god oppdragelse om å tekkes andre at vi ikke viser det frem - alltid :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...