Tannpleieren Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Jeg jobber som tannpleier på et tannlegekontor. Det medfører at jeg tar opptil 30 bilder pr dag. Jeg vet at det ikke er mye stråler som kommer pr gang, men det jeg lurer på er om jeg som står utenfor uten lukket dør får stråler i meg. Det er nemli ikke dør på kontoret mitt så jeg går bare rundt hjørnet, jeg vet at veggene er blybelagte. Går strålene rundt hjørnet eller går de bare rett fram? Hvor lenge er strålene i rommet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Stråler går ikke i sving nei. ) Så bak en blyvegg er du helt sikker. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Om du har tannpleierutdanning så bør du vite svaret på dette spørsmålet selv. Har du tatt utdannelsen eller jobber du bare under en tannpleier-tittel? 0 Siter
Tannpleieren Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Om du har tannpleierutdanning så bør du vite svaret på dette spørsmålet selv. Har du tatt utdannelsen eller jobber du bare under en tannpleier-tittel? Er utdanna tannpleier ja, og jeg vet at jeg burde vite det, men det fikk vi ikke vite på studiet. Så når jeg først begynte å jobbe sånn så lurte jeg på hvordan det var... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Er utdanna tannpleier ja, og jeg vet at jeg burde vite det, men det fikk vi ikke vite på studiet. Så når jeg først begynte å jobbe sånn så lurte jeg på hvordan det var... Det overrasker meg stort om ikke det inngikk i delen om røntgenologi... 0 Siter
Tannpleieren Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Skrevet 15. juli 2005 Det overrasker meg stort om ikke det inngikk i delen om røntgenologi... Jeg kan ikke huske det, men det kan jo hende det har inngått uten at jeg hat bitt meg merke i det! Det var syyyyykt mye å lære på 2 år! Har kanskje lagt mer vekt på å lære meg det inni munnen enn strålene rundt! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg kan ikke huske det, men det kan jo hende det har inngått uten at jeg hat bitt meg merke i det! Det var syyyyykt mye å lære på 2 år! Har kanskje lagt mer vekt på å lære meg det inni munnen enn strålene rundt! Ja, man kan jo ikke huske alt... Men du husker vel at primærstrålen bare går rett fram, mens sekundærstråler spres utover når den treffer et objekt? Det kan til og med ha innvirkning på selve resultatet, altså røntgenbildet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.