Gå til innhold

Antidepressiva uten å legge på seg?


Gjest http://home.no.net/veggis

Anbefalte innlegg

Gjest http://home.no.net/veggis

Hvilke piller mot angst (antidepressiva) gir minst matlyst? Orker ikke mer piller som gjør at jeg omtrent bor på butikken og i kjølespaket. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest redd for å bli feit!

Tror det er Fontex.

Jeg er veldig sulten nå som jeg går på Cipralex, blir det verre må jeg vel bytte for ikke å bli feit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skapmus

Jeg lurer på det samme, så jeg henger meg på her. Har gått opp 15 kg på 3 måneder. Vurdere å kutte ut pillene. (i samråd med lege)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redd for å bli feit!

Tror det er Fontex.

Jeg er veldig sulten nå som jeg går på Cipralex, blir det verre må jeg vel bytte for ikke å bli feit!

Ops. Fontex står ikke nevnt som angstdempende i felleskatalogen!

Venter på svar fra noen som vet.....

Men er det ikke individuellt dette med antidepressiva og vekt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Efexor

Ops. Fontex står ikke nevnt som angstdempende i felleskatalogen!

Venter på svar fra noen som vet.....

Men er det ikke individuellt dette med antidepressiva og vekt da?

Det er svært individuelt hvilket antidepressiva den enkelte legger på seg av. Gamle antidep. legger nesten alle på seg av, men folk reagerer ulikt på SSRI. Selv la jeg kraftig på meg av Seroxat og det har alle jeg vet om som har brukt det gjort også. Men Efexor legger jeg ikke på meg av, selv om jeg heller ikke klarer å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest skapmus

Det er svært individuelt hvilket antidepressiva den enkelte legger på seg av. Gamle antidep. legger nesten alle på seg av, men folk reagerer ulikt på SSRI. Selv la jeg kraftig på meg av Seroxat og det har alle jeg vet om som har brukt det gjort også. Men Efexor legger jeg ikke på meg av, selv om jeg heller ikke klarer å gå ned i vekt.

Det er Seroxat jeg har lagt på meg av også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurorix og Fontex er vel de beste AD med tanke på å unngå vektøkning.

Men altså, det er jo ikke pillene i seg selv man legger på seg av, men økt matlyst eller søthunger. Så om man klarer å være standhaftig og holde seg til en diett, så klarer man vel å unngå å legge på seg av de andre også. Men jeg mener ikke at det er enkelt altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøhesten

Aurorix og Fontex er vel de beste AD med tanke på å unngå vektøkning.

Men altså, det er jo ikke pillene i seg selv man legger på seg av, men økt matlyst eller søthunger. Så om man klarer å være standhaftig og holde seg til en diett, så klarer man vel å unngå å legge på seg av de andre også. Men jeg mener ikke at det er enkelt altså!

Jeg hører de fleste sier det, men jeg er ikke så sikker lengre. Tror det fucker opp stoffskiftet i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører de fleste sier det, men jeg er ikke så sikker lengre. Tror det fucker opp stoffskiftet i kroppen.

Javel? Du kan jo spørre NHD om det?

Men jeg kjenner i alle fall noen som går på SSRI, som har fått en veldig øket appetitt. Og da kan det være vanskelig å styre seg, om man ikke er fryktelig standhaftig og bevisst på problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøhesten

Javel? Du kan jo spørre NHD om det?

Men jeg kjenner i alle fall noen som går på SSRI, som har fått en veldig øket appetitt. Og da kan det være vanskelig å styre seg, om man ikke er fryktelig standhaftig og bevisst på problemet.

Skal for ordens skyld spørre psykiateren min om det, men jeg tror deg hvis du sier det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal for ordens skyld spørre psykiateren min om det, men jeg tror deg hvis du sier det altså.

Det kan jo være at vi har litt rett begge to :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøhesten

Skal for ordens skyld spørre psykiateren min om det, men jeg tror deg hvis du sier det altså.

Ja det kan hende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skapmus

Aurorix og Fontex er vel de beste AD med tanke på å unngå vektøkning.

Men altså, det er jo ikke pillene i seg selv man legger på seg av, men økt matlyst eller søthunger. Så om man klarer å være standhaftig og holde seg til en diett, så klarer man vel å unngå å legge på seg av de andre også. Men jeg mener ikke at det er enkelt altså!

Jeg har ikke spist mer enn vanlig, men likevel gått opp 15 kg. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Angsten er/var slitsom nok, jeg trengte ikke disse kiloene på toppen. Får jo angst av disse kiloene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...