Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvis dere helt tilfeldig merket at noen hadde brukt deres nick og skrevet innlegg her på dol og hatt det veldig gøy på deres vegne?

Jeg har en lapp med alle mine passord og brukernavn til forskjellige ting som henger over skrivebordet, tenkte ikke på å ta den vekk da jeg hadde barnevakt noen kvelder for en tid tilbake. To jenter på 16, de spurte riktignok om lov til å gå på nett, og det var greit for min del. De har tydeligvis funnet en tråd jeg har skrevet og spunnet videre på den.

Fant det ut da maskinen låst seg i dag og jeg en stund trodde det var virus, så jeg gikk gjennom saker og ting og så det til min store forbauselse.

Det de har skrevet er helt uskyldig, så ingen skade er skjedd, men allikevel, jeg ble litt irritert.

Skal jeg bare le av det og gjemme unna passordene mine neste gang, eller ville dere tatt det opp med dem?

Syns det er litt ekkelt at de har rotet i mine private ting.

Ting tyder på at de har lest en del av mailene mine og, og det liker jeg IKKE.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det første du burde gjøre er å gjemme unna passordene dine.

Men uansett, de har gått langt over streken! Å lese andres mail gjør man bare ikke! Tror nok jeg hadde tatt det opp med de...

Skrevet

Man har da ikke brukernavn og passord hengende rett foran pc'n! Det er jo som å be andre logge seg inn...

Du får bytte passord så de ikke kommer seg inn flere ganger og ta med deg erfaringen og være glad for at det ikke skjedde noe verre.

Skrevet

Det første du burde gjøre er å gjemme unna passordene dine.

Men uansett, de har gått langt over streken! Å lese andres mail gjør man bare ikke! Tror nok jeg hadde tatt det opp med de...

Ja, men jeg tenkte jo ikke på det, vanligvis er det jo bare meg som bruker denne maskinen. Heldigvis var det ingen "viktige"passord, til banker o.l. Men jeg har gjemt dem bort nå da. det var vel bare litt uskyldig moro for deres del, husker jo alt vi fant på selv da vi var i den alderen.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ja, men jeg tenkte jo ikke på det, vanligvis er det jo bare meg som bruker denne maskinen. Heldigvis var det ingen "viktige"passord, til banker o.l. Men jeg har gjemt dem bort nå da. det var vel bare litt uskyldig moro for deres del, husker jo alt vi fant på selv da vi var i den alderen.

=)

Jeg syns ikke å lese andres mail er uskyldig moro. Men det er nå bare min mening =)

Skrevet

=)

Jeg syns ikke å lese andres mail er uskyldig moro. Men det er nå bare min mening =)

Nei, jeg tenkte på det med innleggene, det med at de leste mailene mine irriterer meg grenseløst, heldigvis er ikke dette min faste barnevakt, men jeg var litt i knipe den uken for hun faste var reist til syden, det var siste uke på jobb før ferien og jeg hadde det ganske hektisk med møter og ting som mått ordnes. Så det spørs om jeg spør dem igjen.....

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg hadde blitt irritert, og skuffet!

De har jo brutt tilliten.

Mail skal IKKE leses av andre, det er personlig post.

Vet ikke om jeg hadde sagt noe (er litt konfliksky jeg...) Men hadde jeg måtte brukt de flere ganger som barnevakt hadde jeg skrudd av maskina og passordbeskyttet den.

Hadde de spurt hvorfor hadde jeg nok ymtet frampå at jeg viste hva de hadde gjort sist.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde blitt hvitglødene av raseri!

Gjett om jeg hadde tatt det opp!

Jeg vet sannelig ikke hva som er værst, mailene mine er private og nicket mitt er privat..

Oj,oj, så sint jeg hadde blitt!

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert, og skuffet!

De har jo brutt tilliten.

Mail skal IKKE leses av andre, det er personlig post.

Vet ikke om jeg hadde sagt noe (er litt konfliksky jeg...) Men hadde jeg måtte brukt de flere ganger som barnevakt hadde jeg skrudd av maskina og passordbeskyttet den.

Hadde de spurt hvorfor hadde jeg nok ymtet frampå at jeg viste hva de hadde gjort sist.

Blir faktisk mer og mer irritert jeg..... Er også litt konfliktsky, men må jeg så må jeg....

ShitDiddelyDo
Skrevet

Da hadde jeg blitt ufattelig sint.

Men det er urutinert av deg å la passord og den slags slenge rundt.

Gjest Shira12
Skrevet

Blir faktisk mer og mer irritert jeg..... Er også litt konfliktsky, men må jeg så må jeg....

Du har jo all grunn til og ta de på det da.

Du har tross alt betalt dem for barnevakten, latt de fått bruke nettet.

Passord har jeg ikke fremme, men kom akkurat til og tenkte på mailene mine...... En liten tanke til neste gang jeg har barnevakt...

Jeg har passordbeskyttet min maskin. Ble lei av at andre tok sine friheter mens jeg var borte. Helt greitt at de bruker nettet, mens resten på maskina kan de holde seg unna!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...