Gjest vanvittig nervøs nå... Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Uff...jeg har skikkelig rotet det til for meg. At det skal være så lett å bli gravid hadde jeg aldri trodd, har ikke vært det med mine andre barn. Har nettopp fått meg kjæreste etter skilsmissen fra min mann. Sist måned hadde vi ubeskyttet samleie en gang, og da ble jeg gravid:-( Vi har bestemt oss for at det beste er om jeg tar abort. Var hos legen idag, han skulle henvise meg til sykehuset for inngrepet. Jeg er vanvittig nervøs. Er egentlig i utgangspunktet helt imot abort, og skulle virkelig ønske at jeg slapp å ta det selv, men det må jeg. Er det veldig vondt? Hva er å foretrekke? Medisinsk eller kirurgisk abort? Kan jeg selv velge av disse to typene? 0 Siter
Gjest Omstendighetene gjorde at jeg måtte ta abort også Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Ved kirurgisk abort får du en lett narkose og kjenner ikke noe. Du blør litt etterpå, men ikke mye. Med medisinks abort får du tabletter som forårsaker at fosteret støtes ut og du ser alt selv. Fostersekk og foster og alt. En sterk psykisk påkjenning. Jeg anbefaler derfor kirurgisk abort. Selv var jeg på jobb halvannen time etter den kirurgiske aborten. 0 Siter
Gjest I don't get people Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Er det ikke alvor mellom deg og typen? Du er "egentlig veldig imot abort", sier du??! Den var god! 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hvis du ikke vet at man kan bli gravid av ett ubeskyttet samleie, så begynner jeg å lure litt. Vet om noen som fikk velge med/kir. Det har vært vondt for de jeg kjenner. Fysisk. Men det verste har vært det psykiske som de har slitt med i alle årene etterpå og som ikke gir seg heller. Angeren, skyldfølelse, angsten, det ene barnet de skulle hatt som de valgte å ta livet av, at de ikke har blitt gravide igjen når de ønsket det senere. Lykke til uansett. 0 Siter
Gjest Albert 1 Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er en kjent sak at sameleie uten prevensjon fører til barn ja..dette har vært kjent noen år nå vil jeg påstå..også er det dette med lyster vs konsekvenser av sine handlinger/moral 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er en kjent sak at sameleie uten prevensjon fører til barn ja..dette har vært kjent noen år nå vil jeg påstå..også er det dette med lyster vs konsekvenser av sine handlinger/moral Hva så? Det er lov med abort helt uavhengig av begrunnelse. Tosk! 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hei, Se bort i fra toskene som moraliserer nedenfor. Abort er en rettighet du har, akkurat som enhver annen medisinsk prosedyre. Det er ikke slik at noen grunner er bedre enn andre - det er en rettighet du har uansett. Du kan få medisinsk abort frem til 8 uker og 6 dager. Det skjer ved tabletter. Kirurgisk ("vanlig") abort utføres vanligvis fra 8. uke frem til 12. uke. Da får du narkose, hvilket vil si at det er en større påkjenning for kroppen. Ønsker deg alt godt, 0 Siter
Gjest vanvittig nervøs nå... Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Er det ikke alvor mellom deg og typen? Du er "egentlig veldig imot abort", sier du??! Den var god! Klart det er alvor mellom meg og typen. Men det er ikke bare det som spiller inn. Å velge abort er ikke npe lett valg skal jeg si deg, og du har sansynligvis aldri vært i den situasjonen selv. Men det finnes omstendigheter som gjør at å velge å beholde barnet vil være et verre alternativ enn å ta abort, og våre omstendigheter er slik dessverre. 0 Siter
Gjest vanvittig nervøs nå... Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er en kjent sak at sameleie uten prevensjon fører til barn ja..dette har vært kjent noen år nå vil jeg påstå..også er det dette med lyster vs konsekvenser av sine handlinger/moral Dersom kondomen sprekker og du derfor uten å ville det selv har hatt ubeskyttet samleie, mener du da også at en bør ta konsekvensene av sine handlinger/ lyster?? 0 Siter
Gjest Skulle vore forbudt med sjølvbestemt abort i norge!!!!!!! Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Kva grunn har du egentlig som gjer det lettast for deg å ta abort då? Må bruke prevansjon hvis du skal unngå graviditet!! 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Kva grunn har du egentlig som gjer det lettast for deg å ta abort då? Må bruke prevansjon hvis du skal unngå graviditet!! Man trenger faktisk ikke noen grunn. 0 Siter
Gjest vanvittig nervøs nå... Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hei, Se bort i fra toskene som moraliserer nedenfor. Abort er en rettighet du har, akkurat som enhver annen medisinsk prosedyre. Det er ikke slik at noen grunner er bedre enn andre - det er en rettighet du har uansett. Du kan få medisinsk abort frem til 8 uker og 6 dager. Det skjer ved tabletter. Kirurgisk ("vanlig") abort utføres vanligvis fra 8. uke frem til 12. uke. Da får du narkose, hvilket vil si at det er en større påkjenning for kroppen. Ønsker deg alt godt, Takk skal du ha:-) 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Hvis du ikke vet at man kan bli gravid av ett ubeskyttet samleie, så begynner jeg å lure litt. Vet om noen som fikk velge med/kir. Det har vært vondt for de jeg kjenner. Fysisk. Men det verste har vært det psykiske som de har slitt med i alle årene etterpå og som ikke gir seg heller. Angeren, skyldfølelse, angsten, det ene barnet de skulle hatt som de valgte å ta livet av, at de ikke har blitt gravide igjen når de ønsket det senere. Lykke til uansett. Du skriver: "Angeren, skyldfølelse, angsten, det ene barnet de skulle hatt som de valgte å ta livet av, at de ikke har blitt gravide igjen når de ønsket det senere." Hva er dette for noe? Moralsk utpressing? "Vanvittig nervøs nå..." ber om informasjon om abort, og ikke om hva andre måtte mene om det. I den grad man får slike ting du nevner, skjer det vel mest fordi slike som deg påtvinger folk det? Du burde skamme deg. 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Takk skal du ha:-) Ikke noe å takke for. Abort er et alvorlig valg, og ingen skal tvinges (verken den ene eller den andre veien). Men når man først har tatt valget, og det har du jo, så skal det respekteres og ingen andre har noe med det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest har ingen liv på min samvittighet... - heldigvis Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Takk skal du ha:-) Det er veldig mange som sliter for å kunne bli gravide. Enkelte blir det etter mange år. andre IKKJE! Synes ikkje det er rett at du tar vekk ungen. Men hvis du vil ha eit liv på samvittigheten så... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er veldig mange som sliter for å kunne bli gravide. Enkelte blir det etter mange år. andre IKKJE! Synes ikkje det er rett at du tar vekk ungen. Men hvis du vil ha eit liv på samvittigheten så... Så du mener at hvis en blir voldtatt og blir gravid så skal man ikke få lov til å ta abort? 0 Siter
Goldy79 Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Så du mener at hvis en blir voldtatt og blir gravid så skal man ikke få lov til å ta abort? Det var ikkje snakk om nokon voldtekt i denne saka... 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er veldig mange som sliter for å kunne bli gravide. Enkelte blir det etter mange år. andre IKKJE! Synes ikkje det er rett at du tar vekk ungen. Men hvis du vil ha eit liv på samvittigheten så... Så fordi *andre* ikke får unger, så skal hun måtte bære den frem? Det er fryktelig mange barn som dør av sult i verden - i følge din logikk bør ingen bli gravide da? 0 Siter
Sør Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det var ikkje snakk om nokon voldtekt i denne saka... Nei, og hva så? Abort er lov uansett - uten noen begrunnelse eller nødvendighet for å forsvare sitt valg. 0 Siter
Gjest vanvittig nervøs nå... Skrevet 14. juli 2005 Skrevet 14. juli 2005 Det er veldig mange som sliter for å kunne bli gravide. Enkelte blir det etter mange år. andre IKKJE! Synes ikkje det er rett at du tar vekk ungen. Men hvis du vil ha eit liv på samvittigheten så... Dersom jeg ikke velger abort har jeg en annens liv på samvittigheten. Et liv som er mye mer verdifullt for meg enn et ufødt barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.