Gå til innhold

provosert abort

Gjest vanvittig nervøs nå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes du inntar en ekkel ovenfra-og-ned holdning når du synes en sprukket kondom er en lettvint unskyldning.

Veldig mange kvinner kan av helsemessige årsaker ikke bruke p-piller eller annen hormon-basert prevansjon.

Og siden du da heller ikke bifaller kobber-spiral så betyr det det samme som at du helst ser at en ganske andel mennesker frarøves et seksualliv.

Ok, jeg skal innrømme at akkurat det med sprukken kondom var unødvendig å dra inn i denne debatten.

Men sexliv _kan_ bli barn - det vet alle - og bør ta konsekvensene av.

• Svar 193
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

34

• Prozak

23

• mil1365380270

9

• Sofies mamma

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Da bør man ikke ha sex. Barn kan alltid bli resultat av sex, man kan ikke bare drepe foster i vildens sky for det.

Det finnes muligheter som for eksempel adopsjon.

I dagens samfunn finnes det så gode prevensjonsmuligheter at kvinner bør med få unntak klare å unngå å bli gravide hvis ikke de ønsker det. Blir de likevel - må de ta det ansvar som følger med det å ha et sexliv.

Uten å sikte til noen spesielle - synes jeg unnskyldningen "kondomet sprakk" er på grensen til hva jeg tror på.

Vi har brukt kondom i mange år - og ikke en eneste gang har vi opplevd at det har sprukket.

Det er urealistisk å forlange at folk som ikke ønsker seg barn heller ikke skal ha sex, og det tror jeg du skjønner.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ja, det er jeg. For meg blir det det samme som å spørre: "er du i mot mord uansett grunn?".

Jeg synes det er skremmende at så mange i dagens samfunn synes det er helt greit med selvbestemt abort.

Når det er sagt: jeg dømmer ingen - jeg sier bare meningen min. Jeg holder alltid indianer-ordspråket i bakhodet: "Ikke døm noen før du har gått en mil i deres mokkasiner".

Jeg kjenner ikke din situasjon. Det er selvfølgelig alltid nyanser i alle saker. Men generelt er jeg mot abort.

Håper uansett du finner en god løsning!

"Jeg synes det er skremmende at så mange i dagens samfunn synes det er helt greit med selvbestemt abort."

Jeg kjenner ingen som synes abort er "greit". Om man er tilhenger av selvbestemt abort, betyr ikke det at man synes abort er "greit" av den grunn.

Skrevet

Ønsker deg lykke til, ingen lett situasjon du er i nå.

Om jeg hadde hatt det som deg så tror jeg at jeg hadde valgt kirurgisk abort, har hørt det kan være ganske traumatisk og smertefullt med medikamenter, denne informasjonen har jeg kun lest meg til så det er sikkert andre som kan gi bedre råd. Forklarte ikke legen din forskjellen?

Skrevet

Det er urealistisk å forlange at folk som ikke ønsker seg barn heller ikke skal ha sex, og det tror jeg du skjønner.

Det var jo veldig satt på spissen, da.

Det finnes mange gode prevensjonsmetoder som er meget sikre, og de aller fleste trenger ikke å komme i den situasjonen at de vurderer abort.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Det var jo veldig satt på spissen, da.

Det finnes mange gode prevensjonsmetoder som er meget sikre, og de aller fleste trenger ikke å komme i den situasjonen at de vurderer abort.

Men noen vil uansett komme i den situasjonen at de må vurdere abort, i og med at ingen prevensjonsmidler er 100% sikre, og det finnes mennesker som ikke kan bruke visse prevensjonsmidler av medisinske grunner. Og det finnes selvsagt folk som slurver med prevensjon.

De fleste av oss kunne kommet i den situasjonen at vi måtte vurdere abort, og det er urealistisk å hevde noe annet.

Skrevet

Ok, jeg skal innrømme at akkurat det med sprukken kondom var unødvendig å dra inn i denne debatten.

Men sexliv _kan_ bli barn - det vet alle - og bør ta konsekvensene av.

...og med å "ta konsekvensen" - så mener du enten å bære frem et "uønsket" barn, eventuelt avstå fra sex.

Ja, ja - om ikke annet så ville et fra før av overarbeidet barnevern fått mer enn nok å henge fingrene i....

Skrevet

Hei laban!:o)

Takk, det går strålende! *s*

Og hos deg, da?

Jo takk, tida går og ungene vokser. Minstemann sjekket ut for godt av barnehagen idag. Etter 9 år tilsammen med barn der, kommer det alltid til å være "vår" barnehage. Og den eldste skal opp i 10. klasse!

God sommer!

Skrevet

Ønsker deg lykke til, ingen lett situasjon du er i nå.

Om jeg hadde hatt det som deg så tror jeg at jeg hadde valgt kirurgisk abort, har hørt det kan være ganske traumatisk og smertefullt med medikamenter, denne informasjonen har jeg kun lest meg til så det er sikkert andre som kan gi bedre råd. Forklarte ikke legen din forskjellen?

Nei, han sa ingenting om alternativene. Regner med at jeg får komme på en forundersøkelse på sykehuset. Har snakket med avdeligen og spurt om jeg kan velge hvilken av disse typene jeg ønsker. Jeg kunne visst det. Så da blir det kirurgisk, men da må jeg vente til jeg er over 8 uker gravid.

Skrevet

Hvilket annet liv ville du da ha på samvittigheten?

Min eksmanns.

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Min eksmanns.

Hvis det er slik at han truer med å ta livet sitt, kan det tenkes det bare er en utspekulert måte å få makt over deg på.

De som truer med det gjør sjelden alvor av det.

Jeg hadde valgt barnets liv foran denne mannens uansett.

Gjest Morsk
Skrevet

Hvem i alle dager er egentlig sør? Virker en smule syk, synes jeg. Skriver de utroligste ting.

Sitat: Hvem i alle dager er egentlig sør?

Tror du finner det meste i Reidar fra serien Fagerstrand, hvis du så den.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Hørt sånt, Sør er en ornt`li søtnos han:-7

Sofies mamma
Skrevet

Uff, da. Også lar jeg meg provosere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...