Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det er da åpenbart at man kan bli påvirket av fundamentalistiske tullinger som skriker opp om at abort er drap, og at det er en "unge". Det ER faktisk ikke noen unge. Det er noe som *kan bli* en unge en gang i fremtiden, akkurat som et egg *kan bli* en unge en gang i fremtiden. Verken en embryo eller et egg/sædcelle ER (på det nåværende tidspunkt) et barn, og det er hva det er nå vi må forholde oss til. Med vennlig hilsen "Det er da åpenbart at man kan bli påvirket av fundamentalistiske tullinger som skriker opp om at abort er drap, og at det er en "unge"." Selvsagt er det åpenbart, men det er da ikke dermed sagt at dette er den største årsaken til etterlidelser, slik du påstår. Med mindre du kan komme med dokumentasjon - slik du selv ynder å be om - vil jeg kalle utsagnene dine synsing. Hverken du eller "for selvbestemt abort" kan ha slike bombastiske meninger på vegne av andre - når dere i tillegg selv aldri har vært gjennom en selvbestemt abort! 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg kjenner ingen som angrer på aborten. Du har fått svar fra mange som angrer, det er kanskje de som svarer, det betyr ikke at det er mest vanlig å angre. På en måte litt tabu å si at det var en grei sak kanskje? Pluss at de som ikke angrer muligens ikke engasjerer seg så mye. Har tatt medisinsk p.g.a. MA. Det var helt greit for meg, ikke kom det så mye klumper som noen andre har skrevet her også. Fikk rier, de var vonde, men det varte ikke så lenge. Ble utdelt smertestillende på sykehuset, men dette var etter at de hadde sluttet å virke. De jeg kjenner har tatt kirurgisk, og det var visst ukomlisert det også. Hvis jeg må gjøre det en gang til, vet jeg ikke hva jeg ville valgt. På sykehuset var de veldig hyggelige, lå på rom med andre som skulle ta abort. Det var en sykepleier som satte inn pillene, også fikk jeg hvile og mat. Samboeren min var der, de andre var alene. Godt å ha ham der! :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Jeg har ikke påstått at det ikke er noen "big deal". Derimot så kommer svært mange av ettervirkningene nettopp pga hylekoret om "drap", selv om det åpenbart ikke er noe "drap" mer enn det er "drap" å få mensen (en eggcelle er jo også levende). Med vennlig hilsen "Jeg har ikke påstått at det ikke er noen "big deal"." Jeg refererte til min diskusjon til "for selvbestemt abort", fordi du trakk inn vedkommende i ditt svar til meg! Hei og hallo, nå må du følge med. "Derimot så kommer svært mange av ettervirkningene nettopp pga hylekoret om "drap" Jada, jeg hører du sier det, men med mindre du kon komme med dokumentasjon, så blir det kun synsing fra din side, Sør. Les innlegget fra "I don't get people", og fortell henne at hun mest sannsynlig ikke egentlig føler det hun gjør, men at det er påvirkning fra "hylekoret" rundt henne. 0 Siter
Gjest Dolly26 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du tar feil. Jeg har vært i den situasjonen. Kondomet sprakk og jeg ble gravid, med en gutt jeg ikke følte jeg har noen framtid sammen med. Jeg tok abort og har angret hver dag siden. Dette er nesten 15 år siden. Jeg har barn nå, men ett for lite.. Det tok noen år før jeg begynte å lide pga valget mitt den gangen. Min unnskyldning må være at jeg var ung og dum. Hva er din unnskyldning? Forresten; å starte forholdet deres med en abort må jo være helt hinsides? Nettopp!! Heilt enig!! 0 Siter
Goldy79 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du tar feil. Jeg har vært i den situasjonen. Kondomet sprakk og jeg ble gravid, med en gutt jeg ikke følte jeg har noen framtid sammen med. Jeg tok abort og har angret hver dag siden. Dette er nesten 15 år siden. Jeg har barn nå, men ett for lite.. Det tok noen år før jeg begynte å lide pga valget mitt den gangen. Min unnskyldning må være at jeg var ung og dum. Hva er din unnskyldning? Forresten; å starte forholdet deres med en abort må jo være helt hinsides? Nettopp!! Heilt enig. 0 Siter
laban Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Hei! Utrolig god respons på innlegget ditt, men få som virkelig er ute etter å svare deg på det du spør om! ;o) (Ingenting er forandret siden sist jeg var her, nei! *s*) Jeg vet ikke om medisinsk abort er spesielt smertefullt, men det påstås å være omtrent som en menstruasjon. Hvilket jo føles ganske forskjellig fra person til person. Jeg vet derimot at en kirurgisk abort så og si er smertefri. Om du er veldig redd og usikker, bør du ta en tlf til en lege å spørre. Eller kanskje noen på kvinneklinikken kan svare deg. De kan helt sikkert berolige deg med gode svar. Skriv ned det du lurer på før du ringer, så du ikke etterpå tenker: "Æsj! Nå glemte jeg å spørre om..." ) Jeg tror du vil oppleve at du blir behandlet godt og trygt der du kommer. Menneskene som jobber der er klar over at man kanskje er både redd og nervøs. Lykke til! Vennlig hilsen Hei Chloe, det var en stund siden! Går det bra? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Nettopp!! Heilt enig. Nå har du minst 3 ulike signaturer i denne tråden... 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 http://www.amathea.no/html/artikler/graviditet/gravi_006_avsluttesvangerskapet.htm Og så kan du trykke på medisinsk og kirurgisk i menyen på venstre side der... 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Alle som er uenige med deg prater "vås". Utrolig provoserende å lese. *rister på hue, varm i toppen* Det som er provoserende i denne tråden er at en rekke folk overøser trådstarteren med anti-abort-propaganda, når hun stilte et saklig spørsmål om forskjellen på medisinsk og kirurgisk abort. Hun ba ikke om å få en rekke personlige synspunkter på abort. Syns det er usmakelig at folk ser sitt snitt til å propagandere for sitt syn på denne måten, men det viser jo bare hvor lite fintfølende og egoistiske slike folk er. 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Alle som er uenige med deg prater "vås". Utrolig provoserende å lese. *rister på hue, varm i toppen* Nei, faktisk ikke. Jeg har ingenting mot at folk er uenige med meg. Det skulle da bare mangle at mange vil være det. Derimot er det "vås" (for å si det høflig) å komme med slike påstander i en tråd hvor trådstarter ønsket en helt annen type informasjon. Som du kan lese i andre innlegg skrevet av meg, så ser du at jeg mener at den gravide personen selv skal velge. Jeg vil ikke påtvinge noe i noen retning. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det som er provoserende i denne tråden er at en rekke folk overøser trådstarteren med anti-abort-propaganda, når hun stilte et saklig spørsmål om forskjellen på medisinsk og kirurgisk abort. Hun ba ikke om å få en rekke personlige synspunkter på abort. Syns det er usmakelig at folk ser sitt snitt til å propagandere for sitt syn på denne måten, men det viser jo bare hvor lite fintfølende og egoistiske slike folk er. Nettopp. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 "Jeg har ikke påstått at det ikke er noen "big deal"." Jeg refererte til min diskusjon til "for selvbestemt abort", fordi du trakk inn vedkommende i ditt svar til meg! Hei og hallo, nå må du følge med. "Derimot så kommer svært mange av ettervirkningene nettopp pga hylekoret om "drap" Jada, jeg hører du sier det, men med mindre du kon komme med dokumentasjon, så blir det kun synsing fra din side, Sør. Les innlegget fra "I don't get people", og fortell henne at hun mest sannsynlig ikke egentlig føler det hun gjør, men at det er påvirkning fra "hylekoret" rundt henne. Bestrider du at et hylekor som skriker "barnemorder" påvirker? 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du tar feil. Jeg har vært i den situasjonen. Kondomet sprakk og jeg ble gravid, med en gutt jeg ikke følte jeg har noen framtid sammen med. Jeg tok abort og har angret hver dag siden. Dette er nesten 15 år siden. Jeg har barn nå, men ett for lite.. Det tok noen år før jeg begynte å lide pga valget mitt den gangen. Min unnskyldning må være at jeg var ung og dum. Hva er din unnskyldning? Forresten; å starte forholdet deres med en abort må jo være helt hinsides? Man trenger ingen unnskyldning for å ta abort. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du skriver: "Angeren, skyldfølelse, angsten, det ene barnet de skulle hatt som de valgte å ta livet av, at de ikke har blitt gravide igjen når de ønsket det senere." Hva er dette for noe? Moralsk utpressing? "Vanvittig nervøs nå..." ber om informasjon om abort, og ikke om hva andre måtte mene om det. I den grad man får slike ting du nevner, skjer det vel mest fordi slike som deg påtvinger folk det? Du burde skamme deg. Jeg skrev hva mine venninner som har gjort det samme har opplevd i ettertid. Hun lurte jo på hvordan det er. Jeg er ikke i mot abort, jeg. Og jeg skammer meg ikke. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Bestrider du at et hylekor som skriker "barnemorder" påvirker? Hvem er jeg til å utelukke en slik påvirkning? Les det andre svaret mitt, lenger nede. Og hvor er dokumentasjonen? Eller er du virkelig så big headed at du mener din synsing som mann er riktigere enn en jentes selvopplevde erfaringer? Skal jeg kanskje kalle skribleriene dine for ...vås? Ja, det tror jeg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det som er provoserende i denne tråden er at en rekke folk overøser trådstarteren med anti-abort-propaganda, når hun stilte et saklig spørsmål om forskjellen på medisinsk og kirurgisk abort. Hun ba ikke om å få en rekke personlige synspunkter på abort. Syns det er usmakelig at folk ser sitt snitt til å propagandere for sitt syn på denne måten, men det viser jo bare hvor lite fintfølende og egoistiske slike folk er. Men det er like provoserende at Sør så galant og bombastisk kan ha meninger på andres vegne. Han sier "Ettervirkningene skyldes jo ofte hylekoret om at "du drepte ditt barn" og "hvordan kan du vite at du ikke vil angre?" og den type moralsk utpressing." Hvordan noen, attpåtil en mann, kan heve seg selv over andres personlige erfaringer, er meg en gåte. Og derfor engasjerer jeg meg i den følelsesmessige debatten. Like fullt er jeg for selvbestemt abort. For så betent som dette temaet tross alt er, så kommer man ikke unna den siden av saken. Trådstarter kan dessuten be om én ting, men hun kan ikke kontrollere diskusjoner som utvikles i hennes tråd. 0 Siter
Sør Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Men det er like provoserende at Sør så galant og bombastisk kan ha meninger på andres vegne. Han sier "Ettervirkningene skyldes jo ofte hylekoret om at "du drepte ditt barn" og "hvordan kan du vite at du ikke vil angre?" og den type moralsk utpressing." Hvordan noen, attpåtil en mann, kan heve seg selv over andres personlige erfaringer, er meg en gåte. Og derfor engasjerer jeg meg i den følelsesmessige debatten. Like fullt er jeg for selvbestemt abort. For så betent som dette temaet tross alt er, så kommer man ikke unna den siden av saken. Trådstarter kan dessuten be om én ting, men hun kan ikke kontrollere diskusjoner som utvikles i hennes tråd. Du skriver: "Han sier "Ettervirkningene skyldes jo ofte hylekoret om at "du drepte ditt barn"" Ja, det skriver jeg, og det er åpenbart for de fleste at kvinner i en sårbar situasjon blir påvirket av et slikt hylekor. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Du skriver: "Han sier "Ettervirkningene skyldes jo ofte hylekoret om at "du drepte ditt barn"" Ja, det skriver jeg, og det er åpenbart for de fleste at kvinner i en sårbar situasjon blir påvirket av et slikt hylekor. Dette har vi diskutert lenger nede. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Men det er like provoserende at Sør så galant og bombastisk kan ha meninger på andres vegne. Han sier "Ettervirkningene skyldes jo ofte hylekoret om at "du drepte ditt barn" og "hvordan kan du vite at du ikke vil angre?" og den type moralsk utpressing." Hvordan noen, attpåtil en mann, kan heve seg selv over andres personlige erfaringer, er meg en gåte. Og derfor engasjerer jeg meg i den følelsesmessige debatten. Like fullt er jeg for selvbestemt abort. For så betent som dette temaet tross alt er, så kommer man ikke unna den siden av saken. Trådstarter kan dessuten be om én ting, men hun kan ikke kontrollere diskusjoner som utvikles i hennes tråd. Menn kan også ha sterke meninger om abort, det er jo deres potensielt fremtidige avkom det er snakk om. Man skal respektere at de også føler at påtrykk utenfra påvirker deres holdninger og følelser. Forstår det godt, merker det selv. At man ikke kan si noe på hvordan andre reagerer, det er klart. Meningsmotsetningene i denne saken viser jo det tydelig. Det finnes menn som er helt imot , det finnes kvinner som ikke ser på det som verdens undergang om det skulle ramme dem. Alle avskygninger, uavhengig av kjønn, og alle har rett til å bli respektert for sin opplevelse av saken. Å være mann diskvalifiserer på ingen måte, selv om de ikke har det i kroppen sin. Så lenge alle respekterer at man kan være uenig, så klart. 0 Siter
Prozak Skrevet 15. juli 2005 Skrevet 15. juli 2005 Det som er provoserende i denne tråden er at en rekke folk overøser trådstarteren med anti-abort-propaganda, når hun stilte et saklig spørsmål om forskjellen på medisinsk og kirurgisk abort. Hun ba ikke om å få en rekke personlige synspunkter på abort. Syns det er usmakelig at folk ser sitt snitt til å propagandere for sitt syn på denne måten, men det viser jo bare hvor lite fintfølende og egoistiske slike folk er. "men det viser jo bare hvor lite fintfølende og egoistiske slike folk er." Det gjør det. Og når den som snakker opp mot disse også prater utlukkende vås, så er katastrofen total. Tråden blir mer eller mindre ødelagt. "......................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.