Gå til innhold

Barnevakt trenger tips

Gjest Hilsen urutinert barnevakt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er barnevakt i dag for et barn på 6 år, har nå sagt en rekke ganger at nå MÅ vi gå å få på pysj å få lagt kroppen, men nei nei nei. Barnet skal bare ditt og så datt....

Noen små tips til hvordan jeg skal få ungen i seng uten å være den slemme barnevakten?

Er trøtt vil legge meg selv snart.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vær bestemt, kle på han og bær han i senga. =)

Skrevet

Du tar tak i ungen, kler av h*n, får på pysjen (er det nødvendig i varmen???) og stapper ungen i senga.

Det gjør jeg når mine "skal bare" i det uendelige. Jeg hadde ikke satt pris på at barnevakten hadde latt min 6-åring være oppe til kl. 22:30... Han blir nemlig usannsynlig sur og sliten påfølgende ettermiddag...

Skrevet

Ja må vel bare ta den "krigen" nå snart tror jeg.

Blir vel ikke akuratt populær da vil jeg tro, men nå vil jeg legge meg snart!

Nå gir jeg ungen 5-7 min på å avslutte alt den "skal bare" så fyker den i seng!

Skrevet

hehe....ser du har fått noen gode tips, vil bare si at jeg husker da jeg selv var på den alderen og hadde barnevakt, meg og broren min tvinnet dem rundt lillefingeren....

Skrevet

"Den" trenger ikke pysj nå da, med mindre adressen er Svalbard.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Inngå en avtale..Feks, når du har lest ferdig den boken så blir det rett i seng..Eller den boka/bilen kan du ta med i senga.. Eller noe i den duren. Har funnet ut av sånne avtaler lønner seg hos barn (gjelder ikke alle!) =)

Skrevet

Sånn da er ungen i senga. Men da "pleide den å gjøre slik og ditt og datt hjemme da..." men nå var det nok, nå står lyset på en liten stund,ikke noe dill dall,nå får den ikke mer oppmerksomhet!

Håper ungen sovner raskt!

Natta, takk for råd og tips :-)

Skrevet

Inngå en avtale..Feks, når du har lest ferdig den boken så blir det rett i seng..Eller den boka/bilen kan du ta med i senga.. Eller noe i den duren. Har funnet ut av sånne avtaler lønner seg hos barn (gjelder ikke alle!) =)

Lille Frø som blir 5 i neste mnd er en sann mester i forhandlingstaktikk! Skal jeg forhandle med henne så kan du banne på at hun ender opp med ørten fordeler og jeg ingen. *Sukk*

Kanskje jenta blir politiker når hun blir stor?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Lille Frø som blir 5 i neste mnd er en sann mester i forhandlingstaktikk! Skal jeg forhandle med henne så kan du banne på at hun ender opp med ørten fordeler og jeg ingen. *Sukk*

Kanskje jenta blir politiker når hun blir stor?

He he..Artig! (kanskje ikke for deg, men :)

Skrevet

He he..Artig! (kanskje ikke for deg, men :)

Hun er så søt at når hun er i det rette hjørnet så tvinner hun meg rundt lillefingeren skjønner du... :o) Et lite vidunder!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...