buddie Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 hei. er en mann på 26 år. er kvalm, kjenner det i halsen og i magen, noen ganger får jeg en svi/kløe i øverste delen av magen. har vært sånn i mange måneder. er veldig uopplagt/ slapp. første jeg kjente av det var at jeg ble litt stiv i kroppen. frem til da har jeg vært aktiv et år med vekter og kampsport. så begynte d å svi/klø på huden som ved lett solbrenthet. det er 8 mnd siden. så klarte jeg ikke å spise på en stund deretter klarte jeg ikke å gå på do, varte vel nesten en uke hver. hadde noe uvanlig avføring en periode også (helt i begynnelsen). er blitt noe deprimert pga jeg har vært hos lege og tatt en del prøver men ikke noe utslag. men gode prøver tar det ikke bort. fungerer ikke har i forkant vært i asia vet ikke om det har noe å si, prøver for div overførbare sykdommer bakterier og betennelser er tatt og er ok. siste prøvene ble tatt i juni. føler meg helt låst 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190847-d%C3%A5rlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Det første jeg tenker er at du uansett årsak bør få kunne prøve en syreblokkerende kur; f.eks nexium ( resept). Mildere varianter fåes reseptfritt; spør etter h2-blokkere mor syreproblem på apoteket. Har legen din tatt bakterie prøver fra avføringen? Dette bør gjøres siden du har vært i Asia. prøv en periode over 2-3 uker å kutt ut alle søte melkeprodukter og mest mulig hvete-produkter. Drikk Biola-melk iblandet fiberpulveret Vi-siblin ( areseptfri apotekvare). Dette gjenoppretter normale tarmbakterier og normaliserer tarmaktiviteten. Dersom du ikke blir bedre må du kontakte fastlege påny; symptomene dine bør det finnes årsak til. Depresjon kan gi slapphet/magesmerter, og omvendt. Du må komme ut av den onde sirkelen. Siden du også har hatt endel hudsymptomer er det viktig at legen din utelukker leversykdom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/190847-d%C3%A5rlig/#findComment-1320197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.