Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei. er en mann på 26 år. er kvalm, kjenner det i halsen og i magen, noen ganger får jeg en svi/kløe i øverste delen av magen. har vært sånn i mange måneder. er veldig uopplagt/ slapp. første jeg kjente av det var at jeg ble litt stiv i kroppen. frem til da har jeg vært aktiv et år med vekter og kampsport. så begynte d å svi/klø på huden som ved lett solbrenthet. det er 8 mnd siden. så klarte jeg ikke å spise på en stund deretter klarte jeg ikke å gå på do, varte vel nesten en uke hver. hadde noe uvanlig avføring en periode også (helt i begynnelsen). er blitt noe deprimert pga jeg har vært hos lege og tatt en del prøver men ikke noe utslag. men gode prøver tar det ikke bort. fungerer ikke

har i forkant vært i asia vet ikke om det har noe å si, prøver for div overførbare sykdommer bakterier og betennelser er tatt og er ok. siste prøvene ble tatt i juni. føler meg helt låst

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190847-d%C3%A5rlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Det første jeg tenker er at du uansett årsak bør få kunne prøve en syreblokkerende kur; f.eks nexium ( resept). Mildere varianter fåes reseptfritt; spør etter h2-blokkere mor syreproblem på apoteket. Har legen din tatt bakterie prøver fra avføringen? Dette bør gjøres siden du har vært i Asia. prøv en periode over 2-3 uker å kutt ut alle søte melkeprodukter og mest mulig hvete-produkter. Drikk Biola-melk iblandet fiberpulveret Vi-siblin ( areseptfri apotekvare). Dette gjenoppretter normale tarmbakterier og normaliserer tarmaktiviteten. Dersom du ikke blir bedre må du kontakte fastlege påny; symptomene dine bør det finnes årsak til. Depresjon kan gi slapphet/magesmerter, og omvendt. Du må komme ut av den onde sirkelen. Siden du også har hatt endel hudsymptomer er det viktig at legen din utelukker leversykdom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/190847-d%C3%A5rlig/#findComment-1320197
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...